Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö tuli sitten kynnet lakattuina päiväkodista

Vierailija
04.10.2013 |

Oli ollut lelupäivä ja  jollakin kavereilla meikit mukana. Onko teistä ihan asiallista vai olemmeko mieheni kanssa ihan tiukkapipoja, kun emme asiasta tykkää? 

kyseessä 4-5-vuotiaat lapset.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tiukkis.

Vierailija
2/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asiallista sotkea kemikaaleilla lapsia päiväkodissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi itse yhtään, meillä 5v joka nimenomaan tarhassa tutustunut kynsilakka-meikki- nuorten musiiki hömpötykseen ja olen tästä todella harmissani.  Tarkkaa on myös mitä ylle voi laittaa, sellainen teini-look ilmeisesti kohta ainoa mikä kelpaa, nyt on jo lapsellisiksi joitakin vaatteita haukuttu. En ymmärrä miten tämän ikäinen voi pukeutua lapsellisesti.

Vierailija
4/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi itsekään. Yritän välttää kemikaaleja lapsiltani, varsinkin noin pieniltä, mahdollisimman pitkään. Eikä kaikki aikuisetkaan pidä kynsilakasta.

Vierailija
5/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta iltaa, keksi uusi äläkä toista vanhoja!

Vierailija
6/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole edes kynsilakanpoistoainetta, niin että neiti saa nyt olla noissa sinisissä kynsissään. Sitäkin mietin, että missä hoitajat ovat olleet, kun 5-vuotiaat ovat toisiaan siellä lakkailleet... Poskipunaa ja huulipunaakin oli kuulemma kaverilla ollut. Niin kuin joku jo sanoikin, nimenomaan noiden kemikaalien takia ei olla haluttu, että tyttö meikkien kanssa läträä. Emmekä myöskään halua opettaa hänelle sellaista ylenmääräistä hienostelu-ja puunauskulttuuria, ulkonäkökeskeisyyttä yms.

ap

Vierailija
7/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 20:38"]

En tykkäisi itse yhtään, meillä 5v joka nimenomaan tarhassa tutustunut kynsilakka-meikki- nuorten musiiki hömpötykseen ja olen tästä todella harmissani.  Tarkkaa on myös mitä ylle voi laittaa, sellainen teini-look ilmeisesti kohta ainoa mikä kelpaa, nyt on jo lapsellisiksi joitakin vaatteita haukuttu. En ymmärrä miten tämän ikäinen voi pukeutua lapsellisesti.

[/quote]

olen sinun kanssasi niin samaa mieltä! Juuri noista mainituista asioista haluaisimme tyttömme pitää erossa...jos ei ikuisesti, niin edes mahdollisimman pitkään.

ap

Vierailija
8/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania prinsessaleikkejä. Mä muistan noi, ja pojille lakattiin kynsiä mustalla tai sinisellä.

Vastaus: älä hysterisoi.

Vierailija
9/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen lakannut tyttöni kynsiå 2 v saakka, eikä ole k'ärirsiny siitä mitenkään, olet tiukkis

Vierailija
10/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygieniasyistä en haluaisi että lapseni lainailee muiden meikkejä. Muuten ok.

Vierailija
11/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkapipo olet, ei voi muuta sanoa. So what, jos kerran sieltä noin tulee. Relaa vähän, ei se jokapäiväistä ole. Ja mitä lapsi tykkäsi?

Vierailija
12/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette tiukkapipoja. Se on vain kynsilakkaa. Rauhoittukaa. Miten reagoitte kun tyttö myöhemmin laittaa uuh niin hirveää ripsiväriä, värjää hiukset, ottaa lävistyksen tai pukeutuu mikroshortseihin. Ylireagointi on kuin heittäisi bensaa liekkeihin.

Vierailija
13/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, ei yksi kerta kuolemaksi ole! Ne meikit ja kynsilakat on kuitenkin ihan turvallisia, eivät sisällä mitään kuolemaan johtavia myrkkyjä, eikä varsinkaan jos yksi käyttökerta.

Minusta on julmaa kieltää tyttöä olemasta tyttö ja tykkäämästä kaikesta tyttömäisestä naisellisesta hömpästä, johon kuuluu myös se nättinä oleminen, nätiksi laittautuminen. Se on sitä itsensä hyväksymistä, omaan sukupuoleensa ja tulevaan naiseuteensa tutustumista. Se on normaalia kasvua ja kehitystä.

Toki lapselle voi sanoa, että napapaitoja tms. ei laiteta, vaan täytyy olla lämpimät vaatteet

Minulla on sekä tyttöä ja poikaa ja tämän nuorin tyttö on ihan todellinen Tyttö, en muista milloin aloitti mutta nyt 6 v.na lakkaa kynsiään ja natisee vaatteistaan ja hiuksistaan, mutta loppuviimeks pukee sen, mitä aikuinen määrää, sää huomoideen !!! ja meikata ei saa, mutta kynnet saa lakata.

Vierailija
14/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tykkäisi. Haluan itse päättää tuollaiset asiat.

Vierailija
15/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nyt ootte menossa pumpuliin. Mukavia tyttöjen leikkejä, ne meikit tai kynsilakat mitään rotanmyrkkyä ole.

Vierailija
16/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on neljävuotiaan pojan kynsiä lakattu jo vuoden verran muutaman kerran koska haluaa kun tytöillä ja äidilläkin on :) värit on lähinnä sinistä ja mustaa, en näe tässä yhtään mitään pahaa :D jokainen saa tietysti olla omaa mieltä asiasta..

Vierailija
17/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan meillä ihan epänormaali meininki keskivertoon verrattuna, kun tytärpuoli 5,5v pukee mitä käsketään? Hän ei ole koskaan napissut vaatteista, korkeintaan sanoo jos jokin vaate tuntuu ikävältä päällä eikä siksi halua sitä pukea. Mitkään meikkijutut ei todellakaan kiinnosta, vaikka näkee ainakin minun meikkaavan ja varmasti myös äitinsä. Hiusten harjaamisenkin kanssa saa aina tapella, kun tyttö ei millään haluaisi. Ihmeissäni aina luen täältä, miten jonkun 3v jo päättää mitä haluaa päälle.

Vierailija
18/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 20:38"]

[/quote]

olen sinun kanssasi niin samaa mieltä! Juuri noista mainituista asioista haluaisimme tyttömme pitää erossa...jos ei ikuisesti, niin edes mahdollisimman pitkään.

ap

[/quote]

huojentavaa että joku samoilla linjoilla. tuntuu tosiaan että tuulimyllyjä vastaan saa taistella ja lähiympäristössä koen vallitsevan hyväksyvä hymistely tyyliin "tytöt on tyttöjä". Ja kun minusta ovat tässä vaiheessa vain lapsia, noita ulkonäkö ym. Asioita ehtii tulevaisuudessa pohtia ihan riittämiin. itseäni harmittaa etten tiedä miten saisin asiasta puhuttua päiväkodissa ja lapsen kavereiden vanhempien kanssa ilman sitä nipon leimaa. Onko itselläni ap kokemusta asian puheeksiottamisesta?

Vierailija
19/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä on 3 tyttöa ja vanhin oli tuollainen. Kakkonen alkoi napista vaatteista 3 vuotiaana ja  kolmonen 2 vuotiaana vaikkei se vanhin napise vieläkään.

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 21:00"]

Onkohan meillä ihan epänormaali meininki keskivertoon verrattuna, kun tytärpuoli 5,5v pukee mitä käsketään? Hän ei ole koskaan napissut vaatteista, korkeintaan sanoo jos jokin vaate tuntuu ikävältä päällä eikä siksi halua sitä pukea. Mitkään meikkijutut ei todellakaan kiinnosta, vaikka näkee ainakin minun meikkaavan ja varmasti myös äitinsä. Hiusten harjaamisenkin kanssa saa aina tapella, kun tyttö ei millään haluaisi. Ihmeissäni aina luen täältä, miten jonkun 3v jo päättää mitä haluaa päälle.

[/quote]

Vierailija
20/86 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti satun tietämään, että jotkut (nuoret) äidit oikeasti lakkaavat tyttölastensa kynsiä jo ihan muutaman vuoden ikäisenä (3-4 v).

En kertakaikkiaan pysty käsittämään!

Enkä ole mitenkään edes tyttöjen 'kaunistautumista' muutoin tuomitseva ja tiedän, että se tulee sieltä kyllä jossain vaiheessa, mutta ei hyvänen aika noin pienenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän