Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauan kestää, että tietää toisen olevan "se oikea"?

Vierailija
04.10.2013 |

Voiko sen tietää jo kahden kuukauden jälkeen?

Auttaako, että seurustelee sen kaksi vuotta, eli varmistaa ettär rakastumisvaihe on ohi?

ihmiset eroavat paljon. löytyykö tästä sääntöä, jolla voisi varmistaa tulevaisuutensa?

tutustuin erääseen mieheen kolme kuukautta sitten. olemme aivan rakastuneita. nyt mies jo puhuu yhteisestä loppuelämästä, on kerta kerran jälkeen sitoutuneempi. 

olen vähän ihmeissäni, koska minulle on opetettu,e ttä pitää ensin odottaa arkea... koska av tietää kaiken, niin mitä mammat tietävät tästä teemasta?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen vaan tietää. Sydämessään.

t: 17 v. menossa, yhteen muutettiin ennenkuin edes seurusteltiin

Vierailija
2/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vain tietää. On harmoniaa, eikä tarvitse vääntää joka asiasta/asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa:

minäkin tiedän tämän miehen sydämessäni olevan ns. Oikea. Mutta sitten kun järjellä alkaa ajattelemaan, niin en ole enää niin varma...tarkoitan, että olemme niiiiiiin kiihkeitä ja seksuaalisia, ettei tämä ole normaalia....

kun tällainen kiltti perhetyttö on oppinut, että kaksi vuotta seurustellaan, eikä se seksi saa olla se pääasia....

Vierailija
4/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tiesin ennen kuin edes seurusteltiin. Sitä tunnetta on vaikea kuvailla, sen vaan tietää, niin kliseistä kuin se onkaan. Eräänlainen yhteenkuuluvuuden tunne jota ei ole koskaan kokenut, vaikka muka rakastunut on ennen ollutkin. 10 vuotta yhdessä ja edelleen olen samaa mieltä. Niin joo ja mies samoin :)

Vierailija
5/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen tietää.  Itse tiesin jo ihan parin viikon tapailujen jälkeen. Nyt olemme olleet yhdessä pian 18v.

Exän kanssa olin 5v ja koskaan ei ollut sitä tunnetta. Enemmän semmoinen kyl tää nyt tässä ja tästä, kun muutakaan ei ole. Aikansa kutakin.

Vierailija
6/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä "oikeita" voi olla useampia. En usko että meidän on tarkoitus olla yhden ihmisen kanssa koko elämä. 7 vuoden syklit on ihan riittäviä.  

Vierailija
7/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 19:29"]

Niitä "oikeita" voi olla useampia. En usko että meidän on tarkoitus olla yhden ihmisen kanssa koko elämä. 7 vuoden syklit on ihan riittäviä.  

[/quote]

mä haluan loppuelämän suhteen. Yksi ero hajoitti jo minut, toista en kestä.

ap

Vierailija
8/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 18:50"]

Auttaako, että seurustelee sen kaksi vuotta, eli varmistaa ettär rakastumisvaihe on ohi?

ihmiset eroavat paljon. löytyykö tästä sääntöä, jolla voisi varmistaa tulevaisuutensa?

tutustuin erääseen mieheen kolme kuukautta sitten. olemme aivan rakastuneita. nyt mies jo puhuu yhteisestä loppuelämästä, on kerta kerran jälkeen sitoutuneempi. 

olen vähän ihmeissäni, koska minulle on opetettu,e ttä pitää ensin odottaa arkea... koska av tietää kaiken, niin mitä mammat tietävät tästä teemasta?

[/quote]

Ei minun mielestäni sitä "oikeaa" ole olemassakaan vaikka rakastumisen ensihuumassa niin usein tuntuu. Ihmisiä on miljoonia maailmassa, joten meille kaikille olisi "monta oikeaa" ja paljon parempaa partneria jonka tässä elämässä saamme. Emme vain todennäköisesti koskaan törmää heihin.

Jos pitkää suhdetta tavoittelet niin kannattaa kylmästi katsoa miten elämäntyylinne ja luonteenne sopivat yhteen pitkän päälle... lika barn leka bäst. 

Vierailija
9/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon siihen oikeeseen ja tiesin nykyiseni olevan se heti.

Vierailija
10/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki tulee kun on tullakseen. Se ei ole mikään ongelma jos on "se oikea" rinnalla.  Itse tiesin 3 päivää tapaamisen jälkeen että kyseessä on se oikea, yhteenmutto 1kk tapaamisen jälkeen, nyt 15 v. avioliittoa takana

Vierailija
11/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 18:50"]

[/quote]

Ei minun mielestäni sitä "oikeaa" ole olemassakaan vaikka rakastumisen ensihuumassa niin usein tuntuu. Ihmisiä on miljoonia maailmassa, joten meille kaikille olisi "monta oikeaa" ja paljon parempaa partneria jonka tässä elämässä saamme. Emme vain todennäköisesti koskaan törmää heihin.

Jos pitkää suhdetta tavoittelet niin kannattaa kylmästi katsoa miten elämäntyylinne ja luonteenne sopivat yhteen pitkän päälle... lika barn leka bäst. 

[/quote]

en usko, että on vain yksi "se oikea", mutta käytän tätä ilmaisua, jotta kaikki tietävät mitä tarkoitan. 

Minkäjan kuluess tietää, että luonne ja elämäntyyli sopii yhteen?

ap

Vierailija
12/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 19:32"]

[/quote]

ap

[/quote]

Eiköhän alkujaan meistä suurin osa halua olla sen "oikean" kanssa ikuisesti, tämän päivän elämä vaan on toisenlaista monelle, joten mitään takuita et saa sillä kahden vuoden seurustelu -s'äännöllä, menihän se jo kertaalleen pieleen aiemminkin... Ja vaikka vetkuat sen kaksi vuotta ja vasta sitten oikeasti sitoudut ja menet naimisiin, ei sekään ole tae mistään kestävästä..

TOIVON silti, että saisit sen oikean, joka kestää 4ever!!! 

Vierailija
13/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 19:32"]

[/quote]

ap

[/quote]

Eiköhän alkujaan meistä suurin osa halua olla sen "oikean" kanssa ikuisesti, tämän päivän elämä vaan on toisenlaista monelle, joten mitään takuita et saa sillä kahden vuoden seurustelu -s'äännöllä, menihän se jo kertaalleen pieleen aiemminkin... Ja vaikka vetkuat sen kaksi vuotta ja vasta sitten oikeasti sitoudut ja menet naimisiin, ei sekään ole tae mistään kestävästä..

TOIVON silti, että saisit sen oikean, joka kestää 4ever!!! 

[/quote]

jep, tiedän. Ei ole varmuutta mistään.  Mutta romantikkohan saa olla :-)?

ap

Vierailija
14/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mistää tietää, että tulet olemaan jonkun kanssa yhdessä loppuelämäsi. Ero voi tulla, vaikka kuinka naisit sielunkumppanisi. Sori.

Vierailija
15/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen voi tietää nopeastikin. Minä tiesin sen oikeastaan jo tapaamisiltana. Ennen naimisiinmenoa ja lasten hankkimista kannattaa tietysti asua jonkin aikaa yhdessä, jotta mahdolliset arjen ongelmat tulevat esiin.

Muutimme mieheni kanssa yhteen vuoden kuluttua tapaamisesta. Olisimme  muuttaneet jo aiemmin, mutta mies oli puoli vuotta opiskelijavaihdossa pian tapaamisemme jälkeen. Muutaman kuukauden yhdessäasumisen jälkeen menimme kihloihin ja vuoden kihloissa oltuamme naimisiin. Siitä ei tietenkään voi ikinä saada takeita, etteikö ero voisi jossain vaiheessa tulla.

Vanhempani muuttivat yhteen viikon kuluttua tapaamisestaan. (He asuivat samassa opiskelija-asuntolassa ja kalusteet tulivat talon puolesta, joten isäni piti vain pakata vaatteensa ja kirjansa.) He ovat edelleen yhdessä nyt n. 40v myöhemmin.

Vierailija
16/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan vanno kunnon keskusteluiden - tms - nimeen?

ap

Vierailija
17/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan tuntenut sydämessäni, että kyseessä olisi se oikea. Mulla vain oli tehokkaat kokemukset siitä väärästä, ja nykyinen mies oli aivan erilainen - tiesi esimerkiksi, mitä "vastuu" tarkoittaa. Moni asia oli aivan ei-ollenkaan-helppoa-ja-sujuvaa. Nyt näyttää siltä, että aika oikea tämä taisi olla (15 vuoden kokemus).

Vierailija
18/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 19:59"]

Kyllä sen voi tietää nopeastikin. Minä tiesin sen oikeastaan jo tapaamisiltana. Ennen naimisiinmenoa ja lasten hankkimista kannattaa tietysti asua jonkin aikaa yhdessä, jotta mahdolliset arjen ongelmat tulevat esiin.

[/quote]

Miksi ne arjen ongelmat pitää tietää ennalta, jos kerran kyseessä on "se oikea"?

Jotenkin ristiriitaista.

Vierailija
19/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman huonoin selitys on jälkikäteen sanoa että aina tiesin että tämä on se oikea suhde, kun suhde on sattunut toistaiseksi kestämään.

Minä tiesin, että ex-mieheni oli se oikea, mutta päädyimme myöhemmin eroamaan. Elämässä voi tapahtua kaikenlaista. Tärkeää on myös päätös sitoutua (jos molemmat osapuolet ovat aikuisia). Rakkaus on aika monena päivänä ihan vain tahtomista.

Olen itse 28 enkä olisi voinut tätä nuorempana voinut tai halunnut päättää elää tämän miehen kanssa. Rakkaudessa on 50 % ajoitusta ja elämäntilannetta, 50 % oikeaa tyyppiä.

Vierailija
20/35 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskonut siihen oikeaan ja olin halunnut erota edellisestä suhteesta koska halusin viettää sinkkuelämää. Sinkkuelämä tyssäsi pariin viikkoon kun eräs mies vaan kolahti ja lujaa. Siis se tunne oli molemmista että joku meitä suurempi voima vaan ohjasi meidät yhteen. Tajusimme olevamme täysin yhteensopivia. Yhtäkkiä uskoinkin siihen oikeaan. Takana useampi "oikea", mutta tää tuntui ihan erilaiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi