Finland: Ei kauppaan lasten kanssa, jää oluet ostamatta
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013100317562168_uu.shtml
Hienoa menoa kyttä-Suomessa. Onneksi en asu siellä.
Kommentit (7)
Ehkä ihan hyväkin.
Suominainen ei tarvitse enää tippaakaan lisää alkomahoolia.
Meillä kävi kanssa kerran just noin, oltiin minä, 21-vuotias tyttäreni ja 13-vuotias tyttäreni ja vanhempi osti itselleen pari siideriä, niin ei myyty. Oli Lidlissä kanssa.
Vähän ihmettelin, mutta toisaalta ihan hyvä juttu kait, koska kyllähän jotkut tuossa iässä jo juovat, vaikka ei meidän tyttö tietenkään.
Suomessa alkoholi ja sen väärinkäyttö on niin iso ongelma, että mielestäni Lidl tekee vain palveluksen ollessaan tarkka.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 18:35"]
Meillä kävi kanssa kerran just noin, oltiin minä, 21-vuotias tyttäreni ja 13-vuotias tyttäreni ja vanhempi osti itselleen pari siideriä, niin ei myyty. Oli Lidlissä kanssa.
Vähän ihmettelin, mutta toisaalta ihan hyvä juttu kait, koska kyllähän jotkut tuossa iässä jo juovat, vaikka ei meidän tyttö tietenkään.
[/quote]
Mitähän tuossa on HYVÄÄ??
Pitää ilmeisesti teinit ajaa kassojen ulkopuolelle odottamaan ja sitten ottaa ne kantamaan tavaroita. Voihan tietenkin joku haukka kassatäti tai vartija tulla vieläkin takavarikoimaan juotavat.
Vain Suomessa tästäkin saadaan ongelma.
Alkoholin suhteen olen tyytyväinen, jos joku uskaltaa olla myymättä kuin myydä hövelisti... Mutta missäpä muualla onkaan niin pahoja ongelmia alkoholin kanssa kuin täällä meillä Suomessa, ja siitäkin huolimatta asun täällä ihan tyytyväisenä. Onneksi ap on siellä jossain, missä voi ostaa ja juoda alkoholia lasten läsnäollessa ilman mitään haittoja.
Ai hitto, meidän kaupunginosan Marktkauf:ssa jäisi varmaan valta osa juomista myymättä jos täällä olisi suomalaisperäinen lainsäädäntö. Onneksi ei ole eikä kyllä ikinä tulekaan... ei äiti, viitsiiköhän kertoa naapureille moista Suomi-pykälää :)?
Vai pitäisi vielä miettiä milloin ottaa lapset kauppaan mukaan; on se elämää vaikeaa jossain...
No kuule, ei jää ostamatta oluet... Vaikka on meilläkin teiniltä kysytty paperit, kun oli mun mukana :)