Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introvertti uupuu asiakaspalvelussa

Vierailija
02.09.2020 |

Tosi hyvä kirjoitus. Lohduttaa, mutta ei sinällään poista ongelmaa. Asiakaspalvelu on pakkopullaa joka päivä.

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000006619820.html

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa näkee nykyisin paljon hyllyttäjiä, jotka eivät ole esim. k-supermarketin työntekijöitä, vaan ovat muun yrityksen listoilla ja se sitten onkin aina heidän vastauksensa asiakkaiden kysymyksiin 😁

Vierailija
22/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en pysty käymään edes treffeillä. Liian rasittavaa.

Rauhoittavan lääkkeen avulla onnistuu!

Menee herkästi humalan puolelle. Mut kyl ne toisinaan toimii sopivasti.

Ai, itse en ole koskaan huomannut mitään humalan tapaista, minkälaisesta lääkkeestä ja annoksesta sulla noin?

Alprox/Xanor veti humalan puolelle herkemmin jos otti liikaa. Toisinaan sitä vaikutusta voi olla vaikea ennustaa ja siksi annosmäärän arpominen on vaikeeta. Rivatriliä myös ollut käytössä ja sillä ei humalaa niin herkästi tule mut kyllä sekin tyhmentää mut ei heiluta aivokemioita yhtä nopeasti ni vaikutus on vakaampi.

Mut nää on niin yksilöllisiä juttuja. Hyvä jos toimii sulla. Itellä toimii hyvin noin neljäsosa kerroista ja päivittäisessä käytössä ne ongelmat yleensä pahenee. Toleranssit nousee ja sisäinen jännite vaan kasvaa oireiluun ja lopulta vaan vielä enemmän sekasin kuin ennen nappeja.

Nykyään käytän satunnaisesti jos on ihan pakko, pientä määrää, toisinaan toimii toisinaan ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole introvertti ja kassamyyjän työ on silti täyttä pa##aa! Ilkeimpiä ja vi##umaisimpia asiakkaita ovat vanhat naiset ja vanhat miehet. Yli 60-vuotiaat naiset ja miehet ovat epäystävällisiä, röyhkeitä ja töykeitä. Iäkkäät asiakkaat etuilevat, tönivät, valittavat ja haisevat virtsalle ja hielle. Vanhat naiset jaksavat valittaa koko ajan ja naama on aina norsunvi##lla. Vanhat miehet ovat epäkohteliaita ja kertovat typeriä ja kaksimielisiä vitsejä. Kassamyyjän työ on henkisesti ja fyysisesti kuluttavaa ja kuormittavaa. Positiivista on, että mitä ikävämpi työvuoro, sitä enemmän työstä maksetaan palkkaa.

Toivon jokaiseen kauppaan itsepalvelukassoja ja ostosten omatoimista skannausta. Asiakas laittaa kaupan sisääntuloportilla kanta-asiakaskortin lukijaan, skannaa itse tuotteet hyllystä suoraan ostoskärryynsä ja maksaa ostokset itsepalvelussa. Kassamyyjää tarvita vain maksutapahtuman valvojaksi, ei käsittelemään asiakkaiden ostoksia.

Vierailija
24/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole introvertti ja kassamyyjän työ on silti täyttä pa##aa! Ilkeimpiä ja vi##umaisimpia asiakkaita ovat vanhat naiset ja vanhat miehet. Yli 60-vuotiaat naiset ja miehet ovat epäystävällisiä, röyhkeitä ja töykeitä. Iäkkäät asiakkaat etuilevat, tönivät, valittavat ja haisevat virtsalle ja hielle. Vanhat naiset jaksavat valittaa koko ajan ja naama on aina norsunvi##lla. Vanhat miehet ovat epäkohteliaita ja kertovat typeriä ja kaksimielisiä vitsejä. Kassamyyjän työ on henkisesti ja fyysisesti kuluttavaa ja kuormittavaa. Positiivista on, että mitä ikävämpi työvuoro, sitä enemmän työstä maksetaan palkkaa.

Toivon jokaiseen kauppaan itsepalvelukassoja ja ostosten omatoimista skannausta. Asiakas laittaa kaupan sisääntuloportilla kanta-asiakaskortin lukijaan, skannaa itse tuotteet hyllystä suoraan ostoskärryynsä ja maksaa ostokset itsepalvelussa. Kassamyyjää tarvita vain maksutapahtuman valvojaksi, ei käsittelemään asiakkaiden ostoksia.

Allekirjoitan tuon kaiken, pahimpia ovat tärkeiksi tekeytyvät ihmiset, toisaalta mua oikeesti huvittaa ne. Ja myös ne tyhmäksi tekeytyvät.

Vierailija
25/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tarvitaan tähän maahan lisää töitä, joissa ei tarvitse olla ihmisten kanssa. Introverttejä on sen verran paljon ja kaikki kärsivät - enemmän tai vähemmän - asiakaspalvelutehtävissä, kun muuta työtä ei ole samalla tavoin saatavilla.

Kansalaispalkka olis unelmaa. Ei tarvisi väkisin lähteä ihmisten ilmoille ollenkaan.

Vierailija
26/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, itse en ole koskaan huomannut mitään humalan tapaista, minkälaisesta lääkkeestä ja annoksesta sulla noin?

Lisää offtopikkia: otin panacodin ennen treffeille lähtöä.

Oli mukava tunnelma ja tulit toiset treffit.

Menin sinne raakana, ja totesin, että tyyppihän on tylsä jaarittelija.

Tarinan opetus?

Vierailija
27/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan tuon kaiken, pahimpia ovat tärkeiksi tekeytyvät ihmiset, toisaalta mua oikeesti huvittaa ne. Ja myös ne tyhmäksi tekeytyvät.

Minun pahin asiakkaani kassalla on ollut eläkkeelle jäänyt kassamyyjä. Niin ylimielistä ja piikittelevää käytöstä, kuinka hän tekisi niin ja näin ja ei noin saa ja ei noin voi. Hänellä kuule 40 vuoden kokemus ja hän tietää. Antoi myös jotain pikkukolikoita ivallisella ilmeellä, että osaatkos laskea ja silloin, kun hän aloitti piti osata laskea päässä, mutta nykyajan myyjät eivät osaa. "Tuollaiset opiskelijalikat". Jouduin palvelemaan häntä muutamaan otteeseen ennen, kun pääsin jatkamaan opiskelujani ja oman alan pariin. Lähes kaikki (paitsi hänen eläkeikää lähestyvät myyjäystävänsä) valittivat ja tuskailivat, kuinka veemäinen akka voi olla.

Vierailija
28/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ekstrovertti? Tykkäsin kaupassa eniten siitä, kun asiakas tuli ja sai ihmetellä, minkälainen ihminen siellä on vastassa. En kylläkään tehnyt tätä 8h päivässä kiireisessä kaupassa vaan olin erikoisliikkeessä sekä pienessä ruokakaupassa,  missä kassalla oli yleensä joku muu. Pitäisi varmaan kokeilla uudestaan kaupan alaa...

Vierailija
29/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt pääni puhki sopivan helppoa - jopa osa-aikaista - sisäsiistiä päiväduunia kaupungissa, joka ei sisällä asiakkaiden kohtaamista. En keksi kerrassaan mitään ja alkaa epätoivo vallata mielen.

Hotelli/rappu/toimistosiivooja, tavarantoimittaja, (kahvi/välipala)automaattien täyttäjä/huoltaja?

Ei ole ajokorttia. Siksi asun keskikaupungilla ja haluan, että työmatkakin hoituu kävellen. Joku ei-aukioloaikoina työskentelevä hyllyttäjä tms. olisi unelmatyö, mutta onko tälläisiä enää? Tai jos saisi hautautua jonnekin arkistoon tai varastoon järjestelemään tai luetteloimaan tai tekemään jotain ylen tylsää, mutta YKSINÄISTÄ työtä. Ei vaan löydy käytännön vaihtoehtoa mikä se olisi....

Hyllyttäjän homma oli just jees! Tein sitä pari kesää noin 10 vuotta sitten kylän K-marketissa, olin vielä alaikäinen niin en (onneksi) päässyt kassalle. Eikä itseasiassa ollut muistaakseni edes tylsää, omissa ajatuksissaan sai duunia tehdä, vain kerran pari vuoron aikana joku mökkiläinen tuli kyselemään missä on tuote x.

Hyllyttäjän homma on ihan vihoviimeisen puuduttavaa! Samaa pskaa aamusta iltaan. Minusta oli ihanaa, kun asiakkaan tullessa kyselemään sai syyn poistua "oikeista" hommista. 28

Vierailija
30/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan pakko painaa, sellaista on elämä.

Vierailija
31/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun uutisen henkilöön. Olen todella introvertti ja olen ollut töissä mm lentokentän turvatarkastuksessa. Se oli yhtä helvettiä päivästä toiseen 😂

Vierailija
32/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspana näkee monesti, kuinka tyhmiä ihmiset onkaan... Ihan käsittämätöntä perseilyä ja tyhmyyttä tulee todisteltua lähes päivittäin.

Vierailija
33/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa miettinyt et jos jakais alkaa opiskelee syvällisesti vaikka ohjelmointia. Olis mahis saada jotain itsenäistä puuhaa hyvälläkin liksalla. Mut niin paljon kaikkea ylimääräistä kuonaa pää täys et ei nyt oikeen ole jaksanu tuohonkaan lähteä.

Vierailija
34/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein ennen toimistohommia omassa rauhassani. Paikka meni alta. Nyt olen töissä päiväkodissa, ja vaikka lapsista pidänkin, on aika tuskaa. Sen kaiken hälinän lisäksi pitää sitten jaksaa hymyssä suin kohdata vielä ne lasten vanhemmatkin.

Vierailija
35/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää offtopikkia: otin panacodin ennen treffeille lähtöä.

Oli mukava tunnelma ja tulit toiset treffit.

Menin sinne raakana, ja totesin, että tyyppihän on tylsä jaarittelija.

Tarinan opetus?

Kiva offtopikki sulla. Kiva on myös tuo sana "offtopikki", en ole sitä ehkä aiemmin nähnyt.

Joo, opioidit keventää oloa mukavasti. Rentoutuu. Tulee huoleton poissaoleva olo. Eli sikäli joo, jos tarpeeksi opioideja käyttää niin tylsilläkin treffeillä voisi olla ihan rentoa, ärsyttävässäkin kassatyössä voisi olla ihan rentoa. Mutta niin, eipä opioideja tuon vuoksi kannata käyttää, koska siinä kyllä ottaa addiktion riskin ja sitten on loppuelämä pilalla. Enkä usko että ihan normaali panacod riittää kovin rennon olon antamiseen. Jotain vahvempaa opioidia pitäisi olla, ainakin mulle.

Juu, eli jos ketutusta ja tympimistä ja tylsyyttä tahtoo kemikaaleilla lieventää niin ei ole opioidit eikä alkoholi se oikea ratkaisu. Eiköhän se kann abis ole se suositelluin tuollaiseen tarkoitukseen.

Tietysti parasta olisi jos ei tarttisi mennä treffeille eikä kassatyöhön ollenkaan.

Vierailija
36/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ihmeessä introvertti hakeutuu asiakaspalveluammattiin ?

Vierailija
37/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt pääni puhki sopivan helppoa - jopa osa-aikaista - sisäsiistiä päiväduunia kaupungissa, joka ei sisällä asiakkaiden kohtaamista. En keksi kerrassaan mitään ja alkaa epätoivo vallata mielen.

Hotelli/rappu/toimistosiivooja, tavarantoimittaja, (kahvi/välipala)automaattien täyttäjä/huoltaja?

Ei ole ajokorttia. Siksi asun keskikaupungilla ja haluan, että työmatkakin hoituu kävellen. Joku ei-aukioloaikoina työskentelevä hyllyttäjä tms. olisi unelmatyö, mutta onko tälläisiä enää? Tai jos saisi hautautua jonnekin arkistoon tai varastoon järjestelemään tai luetteloimaan tai tekemään jotain ylen tylsää, mutta YKSINÄISTÄ työtä. Ei vaan löydy käytännön vaihtoehtoa mikä se olisi....

Hyllyttäjän homma oli just jees! Tein sitä pari kesää noin 10 vuotta sitten kylän K-marketissa, olin vielä alaikäinen niin en (onneksi) päässyt kassalle. Eikä itseasiassa ollut muistaakseni edes tylsää, omissa ajatuksissaan sai duunia tehdä, vain kerran pari vuoron aikana joku mökkiläinen tuli kyselemään missä on tuote x.

Hyllyttäjän homma on ihan vihoviimeisen puuduttavaa! Samaa pskaa aamusta iltaan. Minusta oli ihanaa, kun asiakkaan tullessa kyselemään sai syyn poistua "oikeista" hommista. 28

No minä tykkäsin, en tiedä sitten mikä nykyään olisi mielipiteeni, jos pelkkää hyllytystä tekisin. :D

Vierailija
38/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi ihmeessä introvertti hakeutuu asiakaspalveluammattiin ?

Ehkä siksi, että muuta ei ole tarjolla ha töitä haluaa kuitenkin päästä tekemään. Jos vaihtoehtona on työttömyys niin aika moni vääntyy väkisin duuniin hymyilemään ja kohtaamaan aasiakkaita.

Muutama tuttu on asia-hommissa ja välillä joutuvat saikulle, kun tekis mieli kuristaa asiakas.

Asiakkaat, tehkäämme aspan työ helpommaksi kestää, ei olla ilkeitä, ei idiootteja, ei heitetä ”nasevaa” läppää, vaan tehdään ostokset asiallisesti.

Vierailija
39/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hyvä teksti! Pakko näyttää miehelle, joka ei yhtään ymmärrä, mitä olen yrittänyt sille selittää. Ehkä tämä auttaisi.

T.vuoropäällikkö ruokakauppaketjussa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi