Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologian opiskelu Joensuussa, kokemuksia?

Vierailija
04.10.2013 |

Hei! Olen pitkään pohtinut alanvaihdosta hoitovapaan jälkeen, ja minua kiinnostaisi hakea ensisijaisesti opiskelemaan psykologiaa. Ongelmanani on vain se, että opetus tapahtuu Joensuussa ja perheemme asuu Kuopiossa. Arvioidessani haaveitteni realistisuutta haluaisin tietää: Kuinka paljon opinnoista on mahdollista suorittaa esimerkiksi verkkokurssein tai kirjatenteillä? Onko paljon läsnäolopakollisia kursseja, ryhmätöitä, opintopiirejä yms?

Minua kiinnostavat sivuaineet pystyisin (onneksi) opiskelemaan täällä Kuopiossa.

Toivoisin vastausta näihin kysymyksiin, että osaisin päättää kannattaisiko minun sittenkin hakea ensisijaisesti johonkin kotikaupungissa opetettavaan pääaineeseen.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 00:01"]

Niin, Jyväskylän aineopintopaketin kursseilla en voinut korvata mitään Joensuun aineopintoja silloin kun minä opiskelin. Eivät kuulemma kelvanneet, painotukset olivat opintosihteerin mukaan niin erilaiset. Mulla oli Jyväskylään kesken cumun suorittaminen silloin kun itse tätä korvaavuusasiaa Joensuusta kyselin ja suora neuvo oli, että lopeta Jyväskylän avoimen kurssien suorittaminen, sun rahat menee vaan hukkaan. Kyllä v*****i. Tiedän, että Joensuun psykan kurssitarjonta on nyt jonkin verran muuttunut. Siis korvaavuusasioista kannattaa kysyä, jos on aikomus korvata kursseja toisen yliopiston opinnoissa.

[/quote]

Sinänsä hassua, että on muka eroa painotuksissa ja siksi toisen yliopiston opinnot eivät kelpaa. Tutkinnon myötä saa kuitenkin samanlaisen psykologin laillistuksen, joten samat asiathan niissä tutkinnoissa pitäisi olla opittuna kaupungista riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme