Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englannin kielen taidosta

Vierailija
02.09.2020 |

Mielenkiintoista on ollut työelämässä huomata ja kohdata ihmisiä, jotka osaavat puhua englantia paremmin kuin kirjoittaa sitä. Minulla itsellä asia on päin vastoin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ihmiset puhuvat ja toiset kirjoittavat paremmin jopa äidinkielellään. Toki silloin myös vierailla kielillä.

Vierailija
2/5 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tiimini ainoa ulkomaalainen, muut ovat brittejä. Olen myös se joka bongaa kirjoitus-ja kielioppivirheet ja oikoluen kaiken mitä meidän osastolta ulos lähtee.

Englanninkieliset ovat usein tosi huonoja kirjoittamaan omaa äidinkieltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen ja kirjoitan englantia hyvin sujuvasti. En tarvitse sanakirjaa edes vaativimmissakaan kaunokirjoituksissa, mutta kun yritän puhua, niin saan Räikkösen kuulostamaan natiivilta.

Vierailija
4/5 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tiimini ainoa ulkomaalainen, muut ovat brittejä. Olen myös se joka bongaa kirjoitus-ja kielioppivirheet ja oikoluen kaiken mitä meidän osastolta ulos lähtee.

Englanninkieliset ovat usein tosi huonoja kirjoittamaan omaa äidinkieltään.

Mulla on ihan sama, brittitiimissä töissä ja kirjoitusvirheiden määrä on järkyttävä etenkin matalammin koulutettujen keskuudessa. Toisaalta johtajatason Brittien kapulakielikin on järkyttävän raskasta luettavaa.

Vierailija
5/5 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vähän ongelmia englannin kielen puhumisen kanssa.. sillä yleensä olen yrittänyt puhua sitä samalla tavalla kuin kirjoittaisin, mutta huomannut että se ei ole hyvä idea. Kielessä on paljon sanoja jotka sopivat paremmin paperille kuin kielenpäälle, en edes ole varma, tykkäävätkö natiivit käyttää kaikkia sanoja puhekielessä. Ikäänkuin pitäisi olle puhekielelle oma sanastonsa.

Suomenkielessä kun on taas tottunut siihen että kaikkia sanoja voi käyttää niin kirjoituksessa kuin puheessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän