Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petin miestäni, kaverit haukkuu kusipääksi

Vierailija
03.10.2013 |

Pettäminen oli seurausta vaikeuksista avioliitossa. Ihastuin toiseen, myös varattuun, ja meillä oli suhde. Suhde on nyt ohi, mieheni on ymmärtänyt syyt ja näkee vikaa myös itsessään, asia on meidän välillä käyty läpi.

Sen sijaan mun kaverit ei jätä mua rauhaan vaan aina uudestaan palaa aiheeseen ja siihen, miten huonosti kohtelin miestäni. Viimeisin keskustelu päättyi siihen, että minua nimiteltiin kusipääksi. Osoittavat myös miehelleni koko ajan kannustusta ja tukea. 

En ymmärrä: mielestäni mulle ei kuulu muiden suhteiden väliset asiat, enkä niitä kommentoisi ja toisaalta en ymmärrä, miksi minun ystäväni ovat ryhtyneet mieheni tukijoiksi, varsinkin kun itse on asian kanssa ok. En valehdellut suhteesta missään vaiheessa, kerroin heti, että olen ihastunut toiseen. 

Mikä tässä on niin maailmoja kaatavaa? Näitä suhteita ja ihastumisiahan on tapahtunut maailman sivu.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 14:20"]

11 ja 6 oli siis ap.

ja jatkan, että yksi pahimmista tuomitsijoista on itse ollut salasuhteessa ja eronnut sitten miehestään. 

en kommentoinut hänenkään ratkaisujaan silloin mitenkään.

t. ap

[/quote]Ehkä tuo kaveri on pahaiten ymmärtänyt miten väärä tekosi on, kuten hänenkin tekonsa on aikaan ollut. Suoraselkäiset eroaa ensin ja katselee uusia suhteita vasta sen jälkeen.

Vierailija
22/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse pettänyt, mutta meinasimme jossain vaiheessa mieheni kanssa erota, olimme asumuserossa. Ystäväni valitsivat selvästi puolensa. Minä olin se joka halusi aikalisän, joten minä olin siis pahis. Tämä siltikin, vaikka miehen kanssa ei missään vaiheessa ollut mitään draamaa. Ilmeisesti aina pitää löytää joku syyllinen kaikkeen ja valita puoli, vaikka pariskunta olisi keskenään ratkonut välinsä. Palasimme lopulta yhteen mieheni kanssa, mutta ystäviin meni sillä tavalla luotto, että sitä ei pysty enää palauttamaan. Miettikäähän sitä kaikki toisten parisuhteiden tuomarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mahtavaa, nyt mua verrataan jo rikolliseenkin. 

Tietenkin myös miehelläni oli oikeus olla muiden kanssa, olisin ollut helpottunut, jos niin olisi ollut. 

Luulen, että reaktioita tulee ihmisiltä, jotka ovat omassa suhteessaan epävarmoja ja pelkäävät petetyksi tulemista. Miehelläni ja minulla oli koko ajan hyvät välit, vaikka olin toisen miehen kanssa. Mieheni sanoi, ettei ihastuksille mitään voi, niitä tapahtuu.Ja voi tapahtua vielä puolin ja toisin.

En kadu suhdetta, mutta tietenkään en olisi halunnut loukata miestäni. Piti miettiä pitkään, ennen kuin tajusin, että mun omat halut on oikeutettuja ja menee miehen mahdollisen mielipahan ohi.

t. ap

Vierailija
24/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan itse olla kusipää, kun aloin vähentää huomattavasti yhteydenpitoa parhaaseen ystävääni, kun kuulin, että hän on sekaantunut varattuun mieheen. Kyseessä ei siis mikään yhden illan sähellys, vaan pidempiaikainen teerenpeli. En vain pystynyt arvostamaan enää tätä naista, sillä toimintansa oli vastoin sitä kaikkea, mitä luulin hänen olevan. Eikä hän siis edes ollut pahoillaan tapahtuneesta, vaan syytti miehen tyttöystävää ties millä sanakäänteillä. Mielenkiintoisinta tässä tilanteessa oli se, että tytön oma isä oli aikoinaan jäänyt rysän päältä kiinni pettäessään tytön äidin parhaan kaverin kanssa. Ja nyyhkytarinoita tästä sattumuksesta olin kuunnellut kuitenkin vuosia ja yrittänyt lohduttaa. 

Tuo on ainoa kaveri, josta olen koskaan luopunut, mutta vuosienkaan jälkeen en osaa edes katua..

Sori AP, tämä ei nyt oikein toimi lohdutuksena. :/

Toivottavasti saatte ystävienne kanssa asiat sovittua.

Vierailija
25/47 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen monesti ihastunut toiseen ihmiseen, en ole tehnyt asialle mitään VAIKKA parisuhteessa onkin saattanut samaan aikaan mennä huonosti.

Järki käteen eikä pellolle.

Jos rakkaus loppuu, niin sitten mieheni kanssa erotaan. Kuten sanottua, kerran täällä eletään, eletään se kunnolla! Se ei kuitenkaan sitä tarkoita, että pitäisi virua huonossa suhteessa ja hyppiä samalla vieraissa.

Jos ei suhde voi hyvin, joko asialle tehdään YHDESSÄ jotakin tai erotaan.

Yksinkertaista, jotkut vain haluavat tehdä siitä vaikeaa.

Vierailija
26/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit mies, saisit jonkinlaista arvostusta "miehekkyydestäsi" miesten kesken ja monet naiset tuomitsisivat sinut "pelimiehenä", mutta saattaisivat pikkujouluissa iskeä silmää. "Miehethän nyt ovat sellaisia." Arvosi vain nousisi, koska et selvästikään olisi tunteeton nahjus, vaan romanttinen ja vakava.

Vakava siksi, että olet pystynyt kertomaan asiasta puolisollesi ja hän hyväksynyt sinut sellaisena kuin olet. Myös puolisosi saisi sympatiaa.

MUTTA koska olet nainen, olet moraaliton lunttu (jopa huora), joka ei ansaitse ihmissuhdetta, jos edes ihmisarvoa. Naiset kokevat sinut vaaralliseksi kilpailijaksi ja miehet kevtkenkäiseksi viettelijättäreksi. Sellaista on näet tasa-arvo yhä edelleen, vaikka eletään jo 2000-lukua. Asenteet eivät ole muuttuneet miksikään. Mies saa olla millainen kusipää tahansa, mutta naisen on parempi verhoutua mustaan ja lukita ovi.

Kunniallinen mies on tohveli, ja kunniallinen nainen on pyhimys. Emmekö voisi olla vain ihmisiä? 

T: mies, ihminen

Vierailija
27/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele että pitävät kusipäänä viimeisimmän viestisi jälkeen!  

Sähän OOT kusipää! 

Vierailija
28/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 14:33"]

En kadu suhdetta, mutta tietenkään en olisi halunnut loukata miestäni. Piti miettiä pitkään, ennen kuin tajusin, että mun omat halut on oikeutettuja ja menee miehen mahdollisen mielipahan ohi.

[/quote]Okei, sähän olet ihan pesunkestävä täyskusipää tai sitten tää on provo. En muuten kaveeraisi minäkään yhtään tuollaisen itsekeskeisen kusipään kanssa. Sun luottosi on mennyt myös kavereidesi silmissä. Kantasi on pöyristyttävän törkeä.

Vierailija
29/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kommentista, "mies, ihminen". tuossa on varmaan aika paljon totuutta.

minut on yhden suhteen perusteella tuomittu kauheaksi ihmiseksi, joka vedättää miesparkaa mennen tullen. samalla mieheni on kuin joku tahdoton luuseri, hota voi taluttaa kuin pässiä narussa.

Ehkä olemme tarpeeksi aikuisia ihmisiä ymmörtämään, että tällaisia asioita sattuu yli 15 vuoden suhteessa. Eroamista tungettiin ratkaisuksi myös koko ajan, mutta en tiedä, mikä siitä olisi hienompaa tehnyt. 

t. ap

Vierailija
30/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 14:09"]

No aika kusipäisesti miehellesi teit. Pettäminen ei ole ratkaisu ongelmiin eikä vaikea suhde ole mikään syy pettämiselle. 

[/quote]

Mut joo, ei se muille kuulu.

Vierailija
31/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 14:41"]

[/quote]Okei, sähän olet ihan pesunkestävä täyskusipää tai sitten tää on provo. En muuten kaveeraisi minäkään yhtään tuollaisen itsekeskeisen kusipään kanssa. Sun luottosi on mennyt myös kavereidesi silmissä. Kantasi on pöyristyttävän törkeä.

[/quote]

Peruste, miten mun kanta on "pöyristyttävän röyheä"?

Olisiko oikea näkemys sitten se, että miehen mahdollinen paha mieli menisi mun halujen ohi? Miksi? 

Vierailija
32/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 14:41"]

[/quote]

Olisiko oikea näkemys sitten se, että miehen mahdollinen paha mieli menisi mun halujen ohi? Miksi? 

[/quote]

Röyhkeydestä en tiedä, mutta minä kyllä olen ollut pettämättä juuri tuolla perusteella (miehen paha mieli), vaikka on ollut tilanteita, joissa se on ollut vaikeaa. Ei ole suoraan sanottuna tullut mieleenkään edes miettiä miksi, minusta se on niin itsestään selvää, että ei voi olla mistään syystä oikeutettua loukata puolisoa about pahimmalla mahdollisella tavalla. Meillä on kyllä aina ollut hyvä suhde, eikä mies ole koskaan loukannut minua mitenkään.

Vierailija
33/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli huono olo viestistäsi. Itse petin miestäni nuorena. Hän sai tietää ja myönsin totuuden. Olemme siis vielä yhdessä. Myöskään miehelläni ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa mutta en kerro miten. 

Meillä on perhe ja lapsia tullut sen jälkeen. 

Olen vain niin sekopää ollut että menin uudessa työpaikassa kertomaan jutun kännipäissäni itkeskellen uudelle työkaverille. Joo pyydettiin kyllä bailaamaan senkin jälkeen mutta ei muuhun mitä tekivät yhdessä. Kyllä on nolottanut ja hävettänyt oma käytös. Ei yhtään kaveria ole tullut täällä työpaikassa missä olen ollut kohta 5v, että sellaista. En tiedä mitä tehdä, lähteäkö?

Ja haukkujille tiedoksi että olen omaa "helvettiäni" käynyt läpi, teillä se on vielä edessä.

Vierailija
34/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kai ovat pelinappuloita nykyään. En haluaisi olla se pettämiseen käyttämäsi mies, joka otetaan kuin esine hyllyltä, "kun on niin paha mieli, kun oma puoliso ei huomioi ja nyt tarvitsen ihastumista ja läheisyyttä". Entä se mies, IHMINEN hänkin, joka sitten sysättiin syrjään, kun parisuhde alkoikin taas kukoistaa. Minulla on myös hänen puolestaan paha mieli.

Vierailija
35/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 14:58"]

Ihmiset kai ovat pelinappuloita nykyään. En haluaisi olla se pettämiseen käyttämäsi mies, joka otetaan kuin esine hyllyltä, "kun on niin paha mieli, kun oma puoliso ei huomioi ja nyt tarvitsen ihastumista ja läheisyyttä". Entä se mies, IHMINEN hänkin, joka sitten sysättiin syrjään, kun parisuhde alkoikin taas kukoistaa. Minulla on myös hänen puolestaan paha mieli.

[/quote]

Varattuhan se mieskin oli, ei ihan pulmunen hänkään.

Vierailija
36/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 15:00"]

[/quote]

[/quote]

Hyvä.

Vierailija
37/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 14:46"]

[/quote]Jos et pysty ottamaan muita huomioon, niin elä yksin.

Vierailija
38/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 15:00"]

[/quote]

[/quote]Ei todellakaan, siinä on kaksi paskaa saanut toisiltaan mitä ovat halunneet. Sääliksi käy heidän puolisoitaan.

Vierailija
39/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 14:43"]Ehkä olemme tarpeeksi aikuisia ihmisiä ymmörtämään, että tällaisia asioita sattuu yli 15 vuoden suhteessa.

[/quote]Minä olen ollut 23 vuotta yhdessä puolisoni kanssa enkä ole pettänyt häntä, minusta se vaan ei kuulu parisuhteeseen. Ei ole koskaan ollut oikeastaan edes lähetäpititilanteita, joka taas johtuu siitä että en ole sellaisiin tilanteisiin hakeutunut. Eroa on kyllä puntaroitu parikin kertaa, mutta päädytty jatkamaan yhdessä, plussia on lopulta ollu paljon enemmän kuin miinuksia.

Vierailija
40/47 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pettää, ei pidä hakea omilta ystäviltään ymmärrystä. Ei se edes kuulu heille. Usein samat ystävät ovat myös puolison ystäviä. Siksi parisuhteeseen vaikuttavista asioista ei kannata tehdä mitään suurta draamaa, kun se helposti ajaa ihmiset paskamaiseen välikäteen.

Sun moka ap oli se, että halusit ymmärrystä ystäviltäsi. Petturi on aina yksin. Se voi olla sen arvoista tai sitten ei, mutta niin siinä aina käy. Tämän takia miehet pärjäävät pettureina paremmin, he eivät tarvitse sosiaalista hyväksyntää vehtaamiselleen.