Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vanhemmissasi ärsyttää?

Vierailija
01.09.2020 |

Kertokaa mikä vanhemmissanne ärsyttää, tai mitä vaan heidän huonoja puoliaan. Haluan tietää olenko ainoa, jolla on tällaiset vanhemmat.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ja mikä!! Eniten ehkä heidän liiallinen huolehtiminen. Missä menen, milloin tulen, kenen kanssa, olenko muistanut syödä ja juoda, onko läksyt tehty jne... Olen siis lukion vikalla, ja asun vielä kotona.

Vierailija
2/12 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono puoli on siinä, ettei ne enää hengitä.  RIP!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdasmielisyys ja ennakkoluuloisuus

Vierailija
4/12 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat todella huolissaan minun sosiaalisista suhteistani. Minulla on muutama todella hyvä ystävä harrastuksessani, koulussa muutama kaveri. Vanhempieni mielestä harrastuskaverini eivät ole oikeita ystäviä, sillä ovat 1-2v nuorempia ja vanhempia. Äitini mielestä minulla pitäisi olla samanikäisiä kavereita koulussa (joita minulla siis onkin). Olen joutunut asiasta jopa kuraattorille, sillä äitini ei usko minulla olevan kavereita. En tiedä mitä tehdä, jotta he uskoisivat, että en ole yksinäinen. Treenaan siis noin 20h viikossa, joten ei varmaan mikään ihme, etten ole koko aikaa kavereiden kanssa kylillä juomassa, kun lukiokin vie aika paljon aikaa.

Vierailija
5/12 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseleekö/kyselikö teidän vanhempanne koko ajan miten koulussa menee yms...? Äitini kysyy joka päivä mitä koulussa tapahtui ja kun vastaan että ei mitään ihmeellistä, hän suuttuu. Pitäisikö siis valehdella että kaikkea mielenkiintoista on tapahtunut, kun ei itsellä ainakaan lukiossa mitään ihmeellistä päivittäin tapahdu. Lisäksi äitini tuntee luokanohjaajani hyvin, joten hän soittelee ja viestittelee hänelle milloin mistäkin minuun tai opiskeluun liittyvästä asiasta. Se on todella raivostuttavaa, sillä en ole enää mikään pikkulapsi.

Vierailija
6/12 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tekisi mieli haistattaa p*skat vanhemmille, mutta äitini vastustaa kiroilua 100%, joten saisin varmaan ikuisen kotiarestin ja puhelin takavarikoitaisiin.

Tietääkö joku, saako vanhemmat tutkia pian 18v täyttävän lapsensa puhelinta tai takavarikoida sitä? Äitini takavarikoi puhelimeni milloin mistäkin syystä, esim. jos en samalla sekunnilla tee jotain asiaa, olen hänen mielestään liikaa puhelimella (eli yli 20min) tai en jaksa kertoa päiväni jokaisen minuutin tapahtumia, kun hän kyselee kaikkea maan ja taivaan väliltä.

Vierailija
7/12 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tekisi mieli haistattaa p*skat vanhemmille, mutta äitini vastustaa kiroilua 100%, joten saisin varmaan ikuisen kotiarestin ja puhelin takavarikoitaisiin.

Tietääkö joku, saako vanhemmat tutkia pian 18v täyttävän lapsensa puhelinta tai takavarikoida sitä? Äitini takavarikoi puhelimeni milloin mistäkin syystä, esim. jos en samalla sekunnilla tee jotain asiaa, olen hänen mielestään liikaa puhelimella (eli yli 20min) tai en jaksa kertoa päiväni jokaisen minuutin tapahtumia, kun hän kyselee kaikkea maan ja taivaan väliltä.

En ole ihan varma, mutta eikös lapsilla/nuorillakin ole kirjesalaisuus, joka kai sisältää myös puhelimen tutkimisen?

Vierailija
8/12 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan varma, mutta eikös lapsilla/nuorillakin ole kirjesalaisuus, joka kai sisältää myös puhelimen tutkimisen?

https://yle.fi/uutiset/3-10656664

Tuon mukaan ei saa ilman kunnon syytä, varmaan löytyy jokin virallisempikin tieto.

Vierailija
9/12 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani tuntuvat tietävän elämästäni kaiken paljon paremmin kuin minä, esim kaverisuhteeni, koulumenestykseni, mielialani yms...

Vierailija
10/12 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olikin näköjään ketju lukiolaisille.

Vierailija
11/12 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v nainen, mutta edelleen äitini huolehtii sekä omista että lasteni asioista aivan liikaa. Hän kysyy joka kerta nähdessämme tai puhuessamme, onko lapsilla vaatetarpeita, riittävätkö varamme kodin ja muun hoitamiseen (kaksi keskiluokan palkkaa saavat aikuiset ja kaksi lasta) ja onko minulla jotain huolia. Olen aina sanonut hänelle, että kerron kyllä jos joskus tarvitsen apua jossain, mutta tuntuu kuin puhuisin kuuroille korville. Osittain ymmärrän sen, kun hän on vanha ja pienituloisesta suurperheestä, mutta toisaalta se on myös välillä turhauttavaa.

Vierailija
12/12 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihuolehtiminen ja ennakkoluuloisuus isälläni, äiti taitaa kuvitella minun olevan yhä kotona asuva koululainen.

M38