Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko täällä köyhiä perheitä ollenkaan?

Vierailija
03.10.2013 |

Moni asuu omakotitalossa,ovat keskituloisia vähintään,syövät mitä haluavat asuuko ketään vuokralla kaupungin asunnoissa? Tai onko ketään omakotitalo asujaa joka olis köyhä tällähetkellä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele köyhä. Olen työtön yh ja minulle jää asumiskulujen jälkeen 1600 euroa kuussa. Asun toki vuokralla, mutta vanhempani omistavat asuntomme. Lapsia 1, joka on 7-vuotias ekaluokkalainen. Omasta mielestäni olen rikas, mutta riippuu mihin vertaa.

Vierailija
22/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT: Onko köyhästä seuraava nimeltään sitten työläinen? :) Me ollaan sitten työläisperhe, minä, mieheni ja vauva, tulot yht. 50.000€/vuosi. Kerrostalossa omistusasunnossa asutaan. Kaikkeen ei ole aina varaa mutta säästämällä vodaan käydä etelässä kerran vuodessa ja hankkia rikki menneen pesukoneen tilalle uusi, ilman osamaksuja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 5 (muutaman kuukauden päästä syntyy uusi perheensjäsen) ja minä olen kotihoidontuella kotona ja mies koulussa. Velkaa ei ole, asuntaan tosin vuokralla ahtaasti mutta joka kuukausi saadaan laskut maksettua. Nettotulot yhteensä n.2500 (sis. lapsilisät ja asumistuen).

Mielestäni ollaan köyhiä mutta järjellä ajateltuna ei olla koska pärjätään. Haaveena oma talo mutta ei mahdollista ennekuin molemmilla on vakityö.

Toki paljon on helpottanut kun ollaan saatu lapsille paljon vaatteita ja ne ovat hyväkuntoisia joista ei tiedä onko käytettyjä vai ei. Toki joka syksy kun pitää jollekin ostaa talvipuvut ja -kengät niin silloin pitää hieman ruokamenoissa tiukentaa. Kesäksi ollaan saatu kerättyä pieni summa pientä kotimaanreissua varten.

Vierailija
24/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 eikö nuo isäsi antamat rahat pitäisi ilmoittaa jonnekin? Kyllä kai niistä lahjaveroa tms.pitää maksaa ja vähentää etuuksien määrää

Vierailija
25/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 16:58"]

21 eikö nuo isäsi antamat rahat pitäisi ilmoittaa jonnekin? Kyllä kai niistä lahjaveroa tms.pitää maksaa ja vähentää etuuksien määrää

[/quote]

Lahjana saa antaa max. 3999 euroa kolmessa vuodessa. Nro 21 kirjoitti että isä laittaa reilun 1000 euroa vuodessa niin ei tarvitse ainakaan lahjaveroa maksaa tällaisista summista. :)

Vierailija
26/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa sossusta rahaa eli mihinkään ei tarvi tota rahaa ilmoittaa. 

t.21

Vierailija
27/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan kaupungin vuokra-asunnoissa, mies ihan ok palkkaisessa työssä (brutto lähemmäs 3000€/kk), mutta itsellä ei ole ammattia eikä töitä, vanhempainvapaalla olen. Eli löytyy köyhempiäkin perheitä täältä :)

Vierailija
28/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan omakotitalossa kyllä,mutta itse olen minimi äitiyspäivärahalla ja mieheni on yrittäjä.säästöjä ei ole. Lainaa on ja ulosottoon meni nyt elarit jotka mieheni exä yhtäkkiä mätkäytti maksettavaksi ja talon osituksessa exälle piti maksaa 20.000 ja saada mieheni nimiin exänkin laina.kaikki on on aina menossa kurssille töihin tai mihin vaan jos uhkaa minimi äitiyspäiväraha tai työttömyyskorvaus....minä en pelkää sitä ollenkaan. Ei ole ees ammattia että vois hakea joskus töihin muutaku kassalle tms.ap.

Vierailija
29/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan omakotitalossa kyllä,mutta itse olen minimi äitiyspäivärahalla ja mieheni on yrittäjä.säästöjä ei ole. Lainaa on ja ulosottoon meni nyt elarit jotka mieheni exä yhtäkkiä mätkäytti maksettavaksi ja talon osituksessa exälle piti maksaa 20.000 ja saada mieheni nimiin exänkin laina.kaikki on on aina menossa kurssille töihin tai mihin vaan jos uhkaa minimi äitiyspäiväraha tai työttömyyskorvaus....minä en pelkää sitä ollenkaan. Ei ole ees ammattia että vois hakea joskus töihin muutaku kassalle tms.ap.

Vierailija
30/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaupungin vuokra-asunnossa, kaksin lapseni kanssa. Tulot ovat tosi epäsäännölliset, tällä hetkellä saan luokkaa keskipalkkaa, mutta duuni on vain vuoden loppuun eikä sen jälkeen ole luvassa mitään tuloja taas vaihteeksi. Osittain toki oma valinta, että kitkuttelen opiskelijan kirjoissa enkä heittäydy työttömäksi, kun töitä ei ole. Aion vielä joskus sen tutkinnon saada valmiiksi, kunhan toimeentulo-ongelmilta ja stressiltä ehdin. Saan asumistukea, vaikka näillä tämänhetkisillä tuloilla pysyvästi en saisi. Elarit ja lapsilisä ovat ainoat pysyvät tulot, asumistuki menee katkolle, jos on pitempi pätkä töitä tiedossa.

Vierailija
31/34 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivertotuloni ovat noin 8000 euroa ja jää kyllä aika runsaasti rahaa muuhunkin.omistan 2 huvila ja asun isossa kartanossa.

Vierailija
32/34 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on lomautettuna, minä kotihoidon tuella. Omakotitalosta menee asuntolainaa tonni kuussa. Ollaan joo aika köyhiä tällä hetkellä, lainaa saadaan onneksi maksettua säästöistäni. Kun säästöt on kulutettu, minun on palattava töihin, ellei mies ole löytänyt muita töitä. Muuten siis menisinkin vaikka heti takaisin töihin, mutta kun sinne on jo puhuttu minulle sijainen ensi vuoden jouluun saakka. En kehtaa mennä vaatimaan paikkaani takaisin kesken kaiken.

Kannattaisiko hakea lyhennysvapaata pankista kunnes mies saa uuden työn. Ei tarvii tuhlata kaikkia säästöjä ja stressata turhaan.....

Vierailija
33/34 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme viisihenkinen perhe, asumme vuokralla 70 neliöisessä omakotitalossa taajaman ulkopuolella, kk-bruttotulomme ovat yhteensä n. 2800e/kk, ja ulosottoon menee tonni kuussa. Ei ihan äkkiä päästä talokaupoille, tänä jouluna ei myöskään lahjoja lapsille.

Vierailija
34/34 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme Helsingin kaupungin asunnossa ja kk-tulot yht 6300e/kk. Kaksi aikuista ja yksi lapsi. Ei kaupungin asunnoissa asu vain köyhiä, hei haloo.. Meilläkin naapureina aivan normaaleja, työssäkäyviä ihmisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan