Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko täällä köyhiä perheitä ollenkaan?

Vierailija
03.10.2013 |

Moni asuu omakotitalossa,ovat keskituloisia vähintään,syövät mitä haluavat asuuko ketään vuokralla kaupungin asunnoissa? Tai onko ketään omakotitalo asujaa joka olis köyhä tällähetkellä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tuloni on sellaiset että vain 5% suomalaisista tienaa enemmän, silti kuulun palstan köyhällistöön.

t. yli 5000€/kk tienaava

Vierailija
2/34 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme okt:ssä, mutta olemme silti köyhiä.

Vaatteet on vanhat, ei elektroniikkaa, ei kodinkoneita, kaikki hankittu huonekalut kirppareilta. Ei kunnon titokoneita, ei autoa, kameraa jne. Ei matkoja, hotelleja.

Syödään puuroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh no juu,miehen velkojen takia olemme todellakin pa. vaikka omakotitalossa asummekin.En edes muista milloin viimeksi olisin ollut näin persaukinen että tilillä on alle kymppi! Varmaan joskus teininä.

Vierailija
4/34 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei kannata aina uskoa jos täällä huudellaan presidenttitasoisista palkoista. Tai ehkä köyhät ei jaksa tänne kirjoitella, koska ovat todellisen työn tekemisestä niin uupuneita. Rikkaat istuu työpäivänsä fb:ssä, joten jää sitten kotona tarmoa palstailuunkin.

Vierailija
5/34 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kaikki joko ihan järkyttävän rikkaita, tai järkyttävän köyhiä, tyyliin; "kolmeksi viikoksi koko perheelle rahaa 1,50€ ja sillä laitan kuitenkin hyvää ruokaa joka päivä koko porukalle"  :)

Vierailija
6/34 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu parikymppisenä olin köyhä. Silloin tosiaan laskettiin kaikki kolikot. Mihinkään ylimääräiseen ei ollut rahaa. Ei aina edes kaikkeen tarpeelliseen.

Sain sossusta tt-tukea. Asumistukea. Asuin vuokralla.

Nyt reilu 20v myöhemmin on tilanne toinen. Mukavat tulot, velaton omakotitalo, oma auto ja rahaa jää säästöön.

Vierailija
7/34 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on lomautettuna, minä kotihoidon tuella. Omakotitalosta menee asuntolainaa tonni kuussa. Ollaan joo aika köyhiä tällä hetkellä, lainaa saadaan onneksi maksettua säästöistäni. Kun säästöt on kulutettu, minun on palattava töihin, ellei mies ole löytänyt muita töitä. Muuten siis menisinkin vaikka heti takaisin töihin, mutta kun sinne on jo puhuttu minulle sijainen ensi vuoden jouluun saakka. En kehtaa mennä vaatimaan paikkaani takaisin kesken kaiken.

Vierailija
8/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on tuo köyhän perheen tuloraja euroissa? 1000 e/kk? 2000e/kk?

Vierailija
9/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määrittelet köyhän? Mulla on tulot äitiyslomalla siis 1200e/kk (äitiyspäiväraha, lapsilisä, elatustuki ja asumistuki). Ja olen siis lapseni yksinhuoltaja. Asutaan vuokralla. Aika tiukkaa kyllä tekee ja kun miettii että vielä opiskeluja olis edessä kun äitiysloma päättyy, eli ei siis ainakaan kokopäiväiseen työhön pääse. Olenko siis köyhä?

Vierailija
10/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,et voikaan vaatia sitä paikkaasi, todellakaan.

Vierailija
11/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 23:20"]

Vaatteet on vanhat, ei elektroniikkaa, ei kodinkoneita, kaikki hankittu huonekalut kirppareilta. Ei kunnon titokoneita, ei autoa, kameraa jne. Ei matkoja, hotelleja.

Syödään puuroa.

[/quote]

sinuna muuttaisin halvempaan omk tai rivariin..

Vierailija
12/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 23:20"]

Syödään puuroa.

[/quote]

sinuna muuttaisin halvempaan omk tai rivariin..

Vierailija
13/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan varmaan köyhiä, joskaan en itseäni sellaiseksi tunne. Nettotulomme kuussa on n. 1100e, siitä vuokra 750e ja loput jää laskuihin ja ruokaan. Mitään ylimääräistä ei oikeastaan jää. Meillä on yksi pieni lapsi. Syömme ihan hyvää ruokaa, ei mitään gourmeta, mutta panostan terveellisyyteen. Eineksiä ei meillä näy kuin aniharvoin. Lapsella on kaikki tarvittava, hänelle ostan vaatteita kirpparilta mutta nykyään myös uutenakin. Oikeastaan ainoa missä tämä "köyhyys" näkyy on siinä, ettei omaan itseen jää rahaa. Ei ole varaa ostaa uusia vaatteita, kampaajakäynnistä puhumattakaan. Onneksi minulla on säästössä jonkun verran rahaa, sieltä maksan ylimääräisiä ja yllättäviä menoja. Miehellä ei ole pahan päivän varaa.

Niin ja toimeentulotukea emme saa tai siis emme ole edes hakeneet, koska mulla on noita säästöjä. Joko ne pitäisi käyttää tai nostaa vaikka käteiseksi, mutta en pidä vehkeilystä sillä petoshan se olisi.

Vierailija
14/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan täällä anonyymisti jaksaa "huudella presidenttitason palkoista" tai muuten liioitella/vähätellä omaa tilannettaan. Eiköhän juuri anomyyminä kirjoittelun suola ole siinä, että uskaltaa olla rehellisesti juuri sitä mitä on, ilman pelkoa kasvojen menetyksestä.

Luulen, että moni vaan ei kestä sitä ajatusta, että voi löytyä yllättävän paljon ihmisiä, jotka tienaavat enemmän kuin itse.

Nimimerkillä av-palstalle joidenkin mielestä liian hyvätuloinen

Vierailija
15/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 2 lapsen yh, asun vuokralla kerrostalossa, työskentelen matalapalkkaisella alalla. Virallisten normien mukaan taidan kuulua köyhiin, matkusteluun ei ole varaa, ruuat ostan hinnan enkä laadun mukaan ja lasten vaatteeet ja varusteet käytettynä. Silti en pidä itseäni köyhänä eikä meiltä puutu mitään olennaista.

Vierailija
16/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan palkkaa, lapsilisää ja elatusmaksuja vajaa 2700 kuussa käteen. Asuminen vie kolmasosan. Minulla on varaa pitää kesämökkiä, autoa ja syödä joka päivä lounasruokalassa, asun kaupungin vuokrakolmiossa ja vain silloin kun säästän vaikkapa etelänmatkaa varten, rahat ovat tiukilla.

Vierailija
17/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ole tällä hetkellä köyhiä, mutta vielä 6 vuotta sitten olimme.

Tällä hetkellä me olemme huomattavan varakkaita, tulot tosin on vain vähän keskitason yli, mutta on meidän huonekalut silti edelleen niitä vanhoja aikanaan ostettuja, osin sukulaisilta perittyjä ja vaatteet korjataan jos niihin tulee hyväkuntoisena raapaleita tms. eikä meille edes osteta sellaisia yhdensesongin muotivaatteita, jotka pari kolme kertaa vuodessa heitettäisiin pois.

Vierailija
18/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se vuokralla asuminen todellakaan tarkoita, että on köyhä. Vanhempani tienaavat yhteensä miltei 10 000e / kk ja kasvoin vuokra-asunnossa alle 2km päässä Helsingin ydinkeskustasta. Vanhempani ei koskaan muuttaisi omakotitaloon, koska haluavat asua nimenomaan mahdollisimman lähellä keskustaa, ja koska eivät tykkää puutarhatöistä jne. mitä omakotitalon huolto vaatii.

En ole vuosiin asunut enää kotona, mutta asun itsekin vuokralla, eikä ole tarvetta ostaa. Se sitoo ihan liikaa. Ja kerrostalossa haluan pysyä.

Vierailija
19/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 09:24"]

Minä saan palkkaa, lapsilisää ja elatusmaksuja vajaa 2700 kuussa käteen. Asuminen vie kolmasosan. Minulla on varaa pitää kesämökkiä, autoa ja syödä joka päivä lounasruokalassa, asun kaupungin vuokrakolmiossa ja vain silloin kun säästän vaikkapa etelänmatkaa varten, rahat ovat tiukilla.

[/quote]

Meillä elää neljä tuolla summalla tai hiukan enemmällä. Ei ole mökkiä, mutta on uusi omakotitalo :)

Eikä se omakotitalo ole mikään mittari, omakotitalon voi saada vaikka 50000 eurolla. 

Vierailija
20/34 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me kai ollaan rahallisesti, molemmat työttöminä,mutta ansiosidonnaisella ja yhteensä tulot n.2000e kuussa, kaksi lasta. Ei asumistukea. 

Mutta koska olen itse oppinut rahankäyttöä niin aina on rahaa tilillä ja säästöjäkin on, nyt n.14 000e tilillä. Ja joka kuukausi kerrytetään säästöä.

Olin 3kk karenssilla kun itse lopetin työsuhteeni, siitä huolimatta ei ole ollut tilannetta että rahaa ei olisi.. 3kuukauteen ei siis ollut tuloja kuin lapsilisät.

Asutaan vuokralla ja lapset jakaa yhden makuuhuoneen, leluja ja vaatteita heillä on, samoin aktiviteetteja kuten korkeasaaret, linnanmäet ja tietysti uimahallit ja ilmaiset kirjasto, puistoilu, luontoretki..

Tv:tä meillä ei ole eikä uusinta tekniikkaa, tv:tä ei haluta sen huonon tarjonnan takia ja tekniikasta en ole kiinnostunut. Tietty mies on ostanut läppärit,niitä on kaksi, samoin normaalit pesukoneet jne.

Nyt on plussana tullut isäni, joka on innostunut antamaan rahaa, viikon aikana 500e, ja vuoden aikana en tiedä riittääkö 1000e, aina antoi 30-100e ja nyt viime viikolla 200e ja eilen soitti että laittaa 300e tilille. :)

Lapsilla uudet kunnolliset talvivaatteet, joka talveksi ostan uudet alesta, ostan sisävaatteita uutena alesta ja kirppikseltä. Aina on kauniit vaatteet. Myyn pari kertaa vuodessa kirpputorilla.

Niin ja tuo asuntolaina.. ihmisillä joilla ei ole lainaa, ei usein ole ollut mahdollisuutta ottaa sitä, mutta se ei tietenkään tee kenestäkään köyhempää, koska usein omistusasumisessa kovasti kuluja lainan päälle ja olen huomannut, että monet omistusasujat elää tiukemmin kuin vuokralla. Mutta kyllä mekin oman joskus vielä haluaisimme. Nyt ei ole rahallisesti mahdollisuustta, eikä tiedetä minne työ meidät vie, joten ei halua sitoutua lainaan, vuokrallakun on 1kk irtisanomisaika.

Ennen kun esikoinen vauva ja mies työtön, minä kotona niin oltiin köyhiä ja saatiin tt-tukea ja asumistukea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme