Kaupan alan lomapalkka, lomaraha
Hei,
osaakohan joku vastata, loma-ajan palkanmaksu kaupan alalla askarruttaa. Eli, oletetaan, että olen työskennellyt viisi vuotta samassa yrityksessä. Minkälainen summa minun tulisi saada vaikkapa 14 000 euron rahapalkasta/ lomanmääräytymisvuosi, loman ajaksi maksettavaksi rahaksi. Termit eivät ole hallussa, mutta lasketaanko ensin tuosta 14 000 eurosta ensin se 12,5 % ja sen lisäksi tästä summasta minun kuuluisi saada vielä 50%
Kiitoksia paljon avusta!
Kommentit (5)
Itse laskin loma-ajan palkaksi keskimääräisen kuukausipalkan ja lomaraha oli puolet siitä. Tämä oli arvio kun budjettiani laskin eikä se lopullinen siitä paljoakaan eronnut.
Niin eli nyt rautalangasta vääntäen, minulleko kuuluisi ensin se yhden kuukauden palkan suuruinen raha, jonka lisäksi vielä siitäkin puolet?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 00:27"]
Niin eli nyt rautalangasta vääntäen, minulleko kuuluisi ensin se yhden kuukauden palkan suuruinen raha, jonka lisäksi vielä siitäkin puolet?
[/quote]Kyllä.
Joo eli lomapalkka on käytännössä saman suuruinen kuin palkkasi olisi siltä ajalta muutenkin. Extrana tulee sitten se lomaraha joka on puolet lomapalkasta.
Kysymysmerkki unohtui tuosta lopusta.