Mitä tehdä Helsingissä?
Elikkäs tarjoutui yllättäin sellanen harvinainen mahdollisuus, että päästäis miehen kanssa kaksistaan perjantaina tuulettumaan. Asutaan pk-seudulla ja aateltiin hurauttaa Helsinkiin. Kertokaahan ihmiset mitä mukavaa siellä vois tehdä? Kivoja ravintoloita, kahviloita yms.? Muita mukavia mestoja ja tekemistä? Aikaa siis perjantai-ilta ihan kokonaan ja mitään ryyppäjäisiä ei olla viettämässä vaan tod. autolla ollaan liikenteessä. Suurkiitos kaikista vinkeistä!
Kommentit (12)
Et kertonut mistä tykkäätte. Mä menisin Kiasmaan katsomaan juuri alkaneen Kiasman omat parhaat -näyttelyn. Ja menenkin ensi vkolla, nykytaide sopii lapsille ja miehille kun se on suurta, hassua ja hauskaa sekä liikuttavaa.
Miksi olette autolla liikenteessä, parkkimaksut on älyttömiä.
Kiitos taas yhdestä asiallisesta ja asiaanliittyvästä kommentista! Oisko jollain muulla jotain järkeviä vinkkejä?
Niin ja ollaan siis 30+ korkeastikoulutettuja pikkulasten vanhempia. Opiskeltiin ja asuttiin Helsingissä. Nykyään asutaan Espoossa ja kulkuyhteydet on ilta- ja yöaikaan heikot, siks auto. Joten Helsinki on kyllä hyvin tuttu, mutta sattuneesta syystä ei kovin usein siellä kaksin aikaa vietetä. Olisi kiva käydä jossain muualla, kun omissa lemppariravintoloissa ja paikoissa. Siksi kyselin, jos joku, joka on enemmän liikkeellä, osaisi vinkata jotain kivaa. Mut jos ei ole mitään järkevää sanottavaa tähän aiheeseen, niin ei varmaan tarvii mitään hölmöä kommentoida.
Mua kiinnostaisi mennä teatteriin (lähinnä kansallisteatteri tai Teatteri avoimet ovet) tai balettiin. Ja hyvin syömään. Käytännössä saattaisin kuitenkin valita vain syömisen ja sen jälkeen jossain baarissa istuskelun koska niin pääsisi paremmin juttelemaan.
Mä varmaan itse menisin johonkin nepalilaiseen tai intialaiseen ravintolaan kun olen koko viikon kaivannut tulisia makuja. Sushikin olisi ihanaa mutta se ei nyt minulle kävisi kun olen raskaana mutta Tokyo 55 voisi olla paikka jonne mennä jos sushista tykkää.
Myös museot ovat aina kivoja vaihtoehtoja.
Olen melkein viimeisilläni raskaana ja meille on itse asiassa naapuri luvannut, että voisi hoitaa esikoista jos haluamme vielä ennen vauvan syntymää käydä kahdestaan miehen kanssa jossakin. Kun luin ketjun niin alkoi kovasti houkutella tämä vaihtoehto. Harmi vain että olen itse just toipumassa flunssasta ja mies taas tulossa flunssaan niin taitaa vauva syntyä ennen kuin oikeasti jaksettaisiin mennä jonnekin.
Kivaa perjantaita teille!
Mä haluaisin mennä ravintola Sea Horseen syömään.
Sitten haluaisin käydä teatterissa, esim. jotain täältä: http://www.komediateatteriarena.fi/
Mua kiinnostaisi myös arkkitehtuurimuseo: http://www.mfa.fi/
Ja käväisisin myös Tornin Ateljebaarissa nauttimassa jotain juomaa ja ihailemassa maisemia.
Tai sitten auto parkkiin ja Suomenlinnaan (jos hyvä sää), siellä kävelyä, ehkä joku museo ja sitten syömään.
En ole myöskään käynyt Tamminiemessä remontin jälkeen, joten saattaisin piipahtaa siellä. Samalla voisi tehdä kävelylenkin Seurasaaressa.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 22:47"]
Elikkäs tarjoutui yllättäin sellanen harvinainen mahdollisuus, että päästäis miehen kanssa kaksistaan perjantaina tuulettumaan. Asutaan pk-seudulla ja aateltiin hurauttaa Helsinkiin. Kertokaahan ihmiset mitä mukavaa siellä vois tehdä? Kivoja ravintoloita, kahviloita yms.? Muita mukavia mestoja ja tekemistä? Aikaa siis perjantai-ilta ihan kokonaan ja mitään ryyppäjäisiä ei olla viettämässä vaan tod. autolla ollaan liikenteessä. Suurkiitos kaikista vinkeistä!
[/quote]
Ei kannata tulla! Me "hesalaiset" ollaan itsekkäitä nirppanokkia, jotka vaan nauravat maalaisia. Teemme itsestämme ison numeron ja tönimme Stockan minimaalisessa tungoksessa. Autollakaan emme osaa ajaa, joten liikennettä kannattaa välttää. Tölläämme, solvaamme, nyrpistelemme ja haistatamme sen minkä ehdimme. Mitään hauskaa ei voi tehdä, kun kaikkialla on niin v*tun kallista ja töykeä palvelu. Ikäviä, rumia ihmisiä ja jopa ulkomaalaisia joukossa. Kannattaa mieluummin mennä Jumboon Flamingoon siksi aikaa.
Jos haluatte syödä hyvin, suosittelen lämpimästi erinomaista etiopialaista ravintolaa Kuningatar Sabaa Mechelininkadulla. Loistavat liha- ja kasvisruoat ja rento miljöö (pöytävaraus!). Toinen hyvä on Annankadulla meksikolainen Patrona (pöytävaraus!). Molemmat kohtuuhintaisia, loistavia ilman että ovat mitään "fine dining" tyyllisiä. Toki Krunassa Kuurna aina hyvä illallispaikka, ja astetta fiinimpi kuin edelliset. Mutta esim. tuohon Mechelininkadulle saa autonkin kivasti koko illalksi ja voi kävellä Taidehallille, Helsingin taidemuseoon Tennispalatsiin tai Kiasmaan. Myös leffateatteri meille vakiorentoutumiskeino, kun kahdestaan jonnekin päästään. Baareista en tiedä, kun en käy, mutta Kaiku-klubi on hyvä Hämeentiellä, jos tanssijalka vipattaa.
Kansallisoopperassa on iki-ihana klassikkosatu Prinsessa Ruusunen. Klo 19 alkaa. Olen siellä taas kerran.
Suomenlinnaan tai musiikkitalolle, Kansallismuseosa riittää aina nähtävää, myös muissa museoissa. Ateneum on hieno ja Kiasmassa. Entä saaristomatka esim. harakan saarelle? Kaivopuiston etelärannassa on kiva kävellä... ihankuin ulkomailla.
Kai siellä macissä voi käydä.