Apua!!! Joku on käynyt asunnossani, kun olen ollut töissä...
Asun vuokralla yksityisellä... Muutin 6 kuukautta sitten.. Kyseessä kerrostalo kaksio...
Edellinen asukas sai häädön. En tiedä enempää...
Ihmettelin miksi sain vain yhden avaimen.. Vuokran antaja meni hieman vaikeaksi ja alkoi sopertaa, että jostain syystä tähän kaksioon on vain kaksi avainta.. Toinen jää hänelle..
Toinen minulle.. En älynnyt alkaa epäilemään mitään.
Äsken töistä tullessa ihmettelin, että miksi yksi eteisen kaapeista oli selällään auki... Tajusin myös, että väliovi oli tullessani auki..
Mielestäni suljin sen..
Nyt huomasin, että kylpyhuoneen mattoon on ilmestynyt kurainen kengän jälki.. Ei ole minun olen siitä varma!! En ole kengät jalassa käynyt wc:ssä ja kenkäni ovat puhtaat ja olivat myös aamulla. Jälki ei myöskään ole samanlainen kuin minun näyttää.. Pienikokoisen miehen jäljeltä.. Ehkä koko 40-42.. Ihan selvä lenkkarin tai jonkun järeämmän kengän jälki.. Turvakengän????
Ei näytä tyypilliseltä naisen kengän jäljeltä..
En uskoa hetkeäkään, että vuokranataja on käynyt täällä... Ei ole sellainen ihminen..
Toiseksi on päivät töissä...
En ole uskaltanut vielä puhua kelleen tästä. Tiedän että kuulostan vainoharhaiselta...
Mutta pelkään oikeasti!!!
Mitä minun pitää tehdä.. Olen varma että ed asukkaalla on avain tänne!!!????
Mitään ei mielestäni ole viety!!!
Kommentit (40)
Röissä sinä olet käynyt, töissä unissasi.
Vierailija kirjoitti:
Lukkoa ei saa sarjoittaa ilman omistajan lupaa
Olet lammas. Kumpi on pienempi paha, joudut mahdollisesti joskus pahoittelemaan kuinka unohtui ilmoittaa uudelleen sarjoitus, vai se, että asunnosta riitaisesti häädetty entinen asukas tulee ”vierailulle”?
Mikähän takia huoltomies kävisi kaapeilla? Lukkoon uusi sarjoitus, vaikka omin rahoin. Mutta sen voisi kyllä vaatia vuokranantajalta.
Kysyisin ensin huoltoyhtiötä ja isännöitsijältä, onko joku heiltä käynyt, muttei ole jättänyt lippua. Ja sitten tekisin rikosilmoituksen ja vaatisi sarjoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Sarjoitat lukon uudelleen. Maksaa muutaman kympin
Jos taloyhtiön avaimia on teillä tietymättömillä, se kyllä yleensä tarkoittaa, että koko talon lukot pitää joko sarjoittaa tai uusia. Siitä ei välttämättä edes kymppitonnilla selvitä, mikäli taloyhtiö on vähänkään isompi.
Asukas saa vaihtaa lukon. Hinta riippuu lukon mallista. Vuokranantaja ei saa tulla asuntoon ilman lupaa.
Olen vaihtanut lukot aina, vuokrattuani asunnon.
Ovi ja luultavasti lukkokin, ovat taloyhtiön omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Asukas saa vaihtaa lukon. Hinta riippuu lukon mallista. Vuokranantaja ei saa tulla asuntoon ilman lupaa.
Ovi ja luultavasti lukkokin, ovat taloyhtiön omaisuutta.
Mä olen kuskannut samaa lukkopesää asunnosta seuraavaan. Vaihdan oman siksi aikaa kun siinä asun, ja laitan vanhan takaisin paikalleen kun muutan pois. Eikä kukaan ole koskaan mitään kysellyt. Toki sitten pitää olla itse paikalla kun huoltomies tulee, mutta ne ovat aina ilmoittaneet hyvissä ajoin etukäteen jos ollut tarvetta päästä asuntoihin.
Juu, ja muistakaa jos ette halua kenenkään hiippailevan asunnossanne silloin kun olette poissa, asennatte sen turvaketjun rapun puolelle että saatte sen kiinni.
Opittu on, rahat ja tärkeät paperit lukittavaan laatikkoon, periaatteessa asunnossa käymisessä ei mitään väärää jos oikea syy, näin kuitenkin kävi joskus 90-luvulla että asiattomasti, vielä olivat sanoneet mitenköhän tuon laatikon saisi auki..
Tekisin rikosilmoituksen netissä. Sitten ilmoittaisi isännöitsijälle, vuokraisännälle ja huoltoyhtiölle tehneeni sen ja pyytäisin uutta sarjoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Opittu on, rahat ja tärkeät paperit lukittavaan laatikkoon, periaatteessa asunnossa käymisessä ei mitään väärää jos oikea syy, näin kuitenkin kävi joskus 90-luvulla että asiattomasti, vielä olivat sanoneet mitenköhän tuon laatikon saisi auki..
Miten tiedät tuon?
Se on käynyt nuuhkimassa sun käytettyjä pikkuhousuja siitä pyllyn ja pimpan kohdalta ja onanoinut. ;)
Vierailija kirjoitti:
No tuohan on ihan 100% laitonta kotirauhanrikkomista.
Lääkkeet jäänyt ottamatta ja kuvittelet vain jonkun käyneen. Tai sitten huoltoukko käynyt katsomassa jonkun pöntön tms ja et ole huomannut lmoitusta tai sitä ei ole jaettu ollenkaan. Mutta voidaanhan tästäkin alkaa ylireagoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovi ja luultavasti lukkokin, ovat taloyhtiön omaisuutta.Mä olen kuskannut samaa lukkopesää asunnosta seuraavaan. Vaihdan oman siksi aikaa kun siinä asun, ja laitan vanhan takaisin paikalleen kun muutan pois. Eikä kukaan ole koskaan mitään kysellyt. Toki sitten pitää olla itse paikalla kun huoltomies tulee, mutta ne ovat aina ilmoittaneet hyvissä ajoin etukäteen jos ollut tarvetta päästä asuntoihin.
Ja jos tulee vesivahinko (tms) ja asuntoon pitää päästä nopeasti etkä ole avaamassa ovea, maksat vahingosta tulleen laskun.
Hitto mitä asiantuntijoita jälleen... vuokralainen saa totta vie sarjoittaa lukkonsa uusiksi. Ketjussa taitaa olla muutamakin vuokran antajaa larppaava mentaalitapaus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovi ja luultavasti lukkokin, ovat taloyhtiön omaisuutta.Mä olen kuskannut samaa lukkopesää asunnosta seuraavaan. Vaihdan oman siksi aikaa kun siinä asun, ja laitan vanhan takaisin paikalleen kun muutan pois. Eikä kukaan ole koskaan mitään kysellyt. Toki sitten pitää olla itse paikalla kun huoltomies tulee, mutta ne ovat aina ilmoittaneet hyvissä ajoin etukäteen jos ollut tarvetta päästä asuntoihin.
Ja jos tulee vesivahinko (tms) ja asuntoon pitää päästä nopeasti etkä ole avaamassa ovea, maksat vahingosta tulleen laskun.
Sitä varten on sitten kotivakuutus
Aika vetäviä kommentteja ja neuvoja.
Jos tää ei oo provo, suosittelen seuraavia toimenpiteitä:
- soitto huoltoon/isännöitijälle ja kysely onko käyty
- vaatimus omistajalle sarjoittaa lukko, yksi avain ei riitä.
- vapiseminen jossain nurkassa on aika akkamaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ei huoltoyhtiöllä ole niitä turvalukkojenkaan avaimia. Lukkoseppä tulee avaamaan.
Jos vesi tulle kynnyksen ali niin vahinko on jo tapahtunut.
t.kiinteistöhuoltomies
Jos se on asunnon aiempi asukas joka pääsi sinne avaimella, ulkopuolinen murtautuja, huoltomies, taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja (meillä ilmeni että sellaisella henkilöllä on pääsy avaimiin) tai asunnon vuokraaja?