Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua!!! Joku on käynyt asunnossani, kun olen ollut töissä...

Vierailija
01.09.2020 |

Asun vuokralla yksityisellä... Muutin 6 kuukautta sitten.. Kyseessä kerrostalo kaksio...

Edellinen asukas sai häädön. En tiedä enempää...

Ihmettelin miksi sain vain yhden avaimen.. Vuokran antaja meni hieman vaikeaksi ja alkoi sopertaa, että jostain syystä tähän kaksioon on vain kaksi avainta.. Toinen jää hänelle..

Toinen minulle.. En älynnyt alkaa epäilemään mitään.
Äsken töistä tullessa ihmettelin, että miksi yksi eteisen kaapeista oli selällään auki... Tajusin myös, että väliovi oli tullessani auki..

Mielestäni suljin sen..

Nyt huomasin, että kylpyhuoneen mattoon on ilmestynyt kurainen kengän jälki.. Ei ole minun olen siitä varma!! En ole kengät jalassa käynyt wc:ssä ja kenkäni ovat puhtaat ja olivat myös aamulla. Jälki ei myöskään ole samanlainen kuin minun näyttää.. Pienikokoisen miehen jäljeltä.. Ehkä koko 40-42.. Ihan selvä lenkkarin tai jonkun järeämmän kengän jälki.. Turvakengän????

Ei näytä tyypilliseltä naisen kengän jäljeltä..

En uskoa hetkeäkään, että vuokranataja on käynyt täällä... Ei ole sellainen ihminen..
Toiseksi on päivät töissä...

En ole uskaltanut vielä puhua kelleen tästä. Tiedän että kuulostan vainoharhaiselta...
Mutta pelkään oikeasti!!!

Mitä minun pitää tehdä.. Olen varma että ed asukkaalla on avain tänne!!!????

Mitään ei mielestäni ole viety!!!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ensin huoltoyhtiöön

Vierailija
2/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla huoltomies? Selvitä se ensin. Toki nekään ei sais tulla ilmoittamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy suoraan vuokraajalta ja isännöitsijältä, onko joku ollut oikealla asialla asunnossa. Turvakenkä kuulostaa huoltomieheltä... Ja vaadit uudet lukot oveen

Vierailija
4/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko

Vierailija
5/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän asunnossanne ole suunnitteilla jotain remontteja? Olisko kartoittajat käyneet ja sä heittänyt ilmoituksen asiasta roskiin mainosten mukana? Niistä on kyllä yleensä ilmoitustaulullakin, mutta ei ole kerta eikä kaksi kun niitä on revitty huvikseen irti. Meidän firmasta oli tänään just tuollainen kartoituskäynti eräässä talossa, itse en ollut mukana. Mutta aina on yllättyneitä tyyppejä, jotka eivät ole tienneet asiasta mitään kun eivät ole muka saaneet (= heittäneet lukematta roskiin ) niitä lappuja. Tai sit huoltomies käynyt, ehkä yläkerrassa ollut joku tukos? Meillähän oli käyty kun oltiin molemmat työmatkalla, kun naapurissa oli ollut tukos ja hyvä että naapuri oli hoksannut että kannattaa käydä meiläkin, muuten olisi saattanut olla haiseva yllätys kotiin tullessa. 

Vierailija
6/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjoitat lukon uudelleen. Maksaa muutaman kympin

Vierailija
7/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennutat ensimmäiseksi turvalukon ja myös ketjulukon.

Muuten et voi nukkua yöllä rauhassa, kun tiedät että milloin tahansa voit herätä siihen että se on iholla.

Kannattaa oven eteen kasata jotain, josta lähtee ääni jos väliovi aukeaa. Se väliovi sitten kaataa sen ja heräät siihen ääneen, esim. pyykkiteline on hyvä.

Näin ainakin heräät siihen, jos se yöllä tulee avaimella sisään.

Vierailija
8/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä asenna mitään ketjuja tai tosiaankaan sarjoita lukkoja uusiksi toisen omistamaan oveen. Selvitä asiaa isännöitsijän ja huoltoyhtiön kautta. 

Vierailija
9/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olisi joku kaman käyttäjä? Ehkä tuskissaan käynyt kaivamassa paikkoja ettei vain ole häneltä jäänyt jtn??

Noilla ei aina ajatus ja käytös ole kovin selkeää... Jos mitään ei ole viety eikä rikottu tai uhkausvietejä jätetty niin vaikuttaisi, ettei tuo ihminen ole kiinnostunut sinusta tai edes omaisuudestasi.. Toki vakava ja pelottava juttu tuo on.

Eka nyt varmistat huoltofirman ja otat yhteyden vk antajaasi, vaihdatte lukot..

Ensi hätään voisit kertoa asiasta seinänaspureillesi, että muutkin talossa ovat tietoisia ja havahtuvat tarpeen tullessa tulemaan apuun...

Ja kasaat ensi yöksi oven eteen jtn...

Tai olisiko mahdollista mennä yöksi kaverille tai sukulaiselle??

Vierailija
10/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä asenna mitään ketjuja tai tosiaankaan sarjoita lukkoja uusiksi toisen omistamaan oveen. Selvitä asiaa isännöitsijän ja huoltoyhtiön kautta. 

Mikään ei kiellä sitä. Edes omistaja ei pysty kieltämään ketjun tai turvalukon asentamista. Kämpän omistaja kun ei omista sitä asunnon ovea, taloyhtiö omistaa oven eikä taloyhtiö ainakaan vastusta sitä että asennutat oveen turvallisuutta lisääviä asioita.

Että niin.

Vierailija
11/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjoittaisin lukot uusiksi samoin tein. Pyydät vanhan lukon itsellesi ja vaihdat sen takaisin kun lähdet asunnosta. Vuokranantajalle en kertoisi mitään - jos kyselee asiaa selviää että hän käy asunnossasi ilman lupaa ja sehän on poliisijuttu. Ei siitä mitään seuraa mutta jää merkintä.

Vierailija
12/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukkoa ei saa sarjoittaa ilman omistajan lupaa ja maksaa kyllä enemmän kuin muutaman kympin, ainakin pari sataa.

Vierailija
13/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän asunnossanne ole suunnitteilla jotain remontteja? Olisko kartoittajat käyneet ja sä heittänyt ilmoituksen asiasta roskiin mainosten mukana? Niistä on kyllä yleensä ilmoitustaulullakin, mutta ei ole kerta eikä kaksi kun niitä on revitty huvikseen irti. Meidän firmasta oli tänään just tuollainen kartoituskäynti eräässä talossa, itse en ollut mukana. Mutta aina on yllättyneitä tyyppejä, jotka eivät ole tienneet asiasta mitään kun eivät ole muka saaneet (= heittäneet lukematta roskiin ) niitä lappuja. Tai sit huoltomies käynyt, ehkä yläkerrassa ollut joku tukos? Meillähän oli käyty kun oltiin molemmat työmatkalla, kun naapurissa oli ollut tukos ja hyvä että naapuri oli hoksannut että kannattaa käydä meiläkin, muuten olisi saattanut olla haiseva yllätys kotiin tullessa. 

Huoltomiehen pitäisi jättää käynnistään lappu (siis jos joutuu käymään ennalta ilmoittamatta)

Vierailija
14/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei kiellä sitä. Edes omistaja ei pysty kieltämään ketjun tai turvalukon asentamista. Kämpän omistaja kun ei omista sitä asunnon ovea, taloyhtiö omistaa oven eikä taloyhtiö ainakaan vastusta sitä että asennutat oveen turvallisuutta lisääviä asioita.

Että niin.

Turvalukko on parempi, koska sen voit lukita sekä ollessasi sisällä asunnossa että poistuessasi kämpästä. Ketju auttaa vain silloin kun olet itse kotona.

Vituttaa jo lukea tuollaisesta, että käydään toisen asunnossa ilman lupaa. Tekisi mieli vedellä tunkeutujaa jakoavaimella takaraivoon niin, että tuntuu.

Vierailija
15/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltomiehet käy kun eivät jaksa ilmoittaa. Saattavat käydä ilmaamassa pattereita kun talvi tulossa. Itselläni on riippulukko väliovessa jonka saa avaimella tai murtamalla auki. Myös puhelin numeroni johon voi soittaa. Eipä käydä enää ilman lupaa.

Vierailija
16/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että. :( Nyt suosittelen kyllä puhumaan jollekin, koska toi ei ole pelkkää vainoharhaisuutta. Ja ihan sama vaikka olisikin, voit kertoa silti sillä joku sitten tietää jos tarvitset apua, tai jos jotain sattuisi! Kannatta tosiaan laittaa paljon tavaraa sen välioven eteen jotta kuulet jos joku yrittää sisään ja hankkia turvlukko.

Vierailija
17/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei olisi joku kaman käyttäjä? Ehkä tuskissaan käynyt kaivamassa paikkoja ettei vain ole häneltä jäänyt jtn??

Noilla ei aina ajatus ja käytös ole kovin selkeää... Jos mitään ei ole viety eikä rikottu tai uhkausvietejä jätetty niin vaikuttaisi, ettei tuo ihminen ole kiinnostunut sinusta tai edes omaisuudestasi.. Toki vakava ja pelottava juttu tuo on.

Eka nyt varmistat huoltofirman ja otat yhteyden vk antajaasi, vaihdatte lukot..

Ensi hätään voisit kertoa asiasta seinänaspureillesi, että muutkin talossa ovat tietoisia ja havahtuvat tarpeen tullessa tulemaan apuun...

Ja kasaat ensi yöksi oven eteen jtn...

Tai olisiko mahdollista mennä yöksi kaverille tai sukulaiselle??

niin tai sitten sen ei ollut tarkoituskaan jättää jälkeä. Ovien auki unohtaminen oli puhdasvahinko. Samoin kurajälki.

Kävi tsekkaamassa, että asuuko kämpässä nainen vai mies ja aikoo palata yöllä uudelleen.. Sinuna soittaisin poliisille ja menisin muualle viettämään yöt.. Ennen kuin asia selviää ja lukot on vaihdettu..

Huoltofirma ei käy ilmoittamatta. Ellei syy ole hyvin painava.. Ja silloinkin jätetään lappu käynnistä..

Vierailija
18/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukkoa ei saa sarjoittaa ilman omistajan lupaa ja maksaa kyllä enemmän kuin muutaman kympin, ainakin pari sataa.

Höpö höpö, itse otin lukkopesän itse irti ja kiikutin liikkeeseen, maksoi 30 euroa.

Vierailija
19/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että niin.

Turvalukko on parempi, koska sen voit lukita sekä ollessasi sisällä asunnossa että poistuessasi kämpästä. Ketju auttaa vain silloin kun olet itse kotona.

Vituttaa jo lukea tuollaisesta, että käydään toisen asunnossa ilman lupaa. Tekisi mieli vedellä tunkeutujaa jakoavaimella takaraivoon niin, että tuntuu.

Ketju ei mitään auta, ruuvit pettävät jos vähänkin rajummin repäisee ovea. Toki jäljet jää tapahtuneesta todisteeksi, mutta sisääntuloa se ei estä.

Vierailija
20/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, itse otin lukkopesän itse irti ja kiikutin liikkeeseen, maksoi 30 euroa.

Jätit siis asuntosi oven lukitsematta ja poistuit paikalta??? En kyllä itse uskaltaisi moista tehdä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi