Vika selässä vai mistä tämä johtuu?
Olen 20-vuotias nainen ja pelkään että olen aihettanut itselleni selkä vian ja sen seurauksena virtsaamis/ulostamisongelmat.
Olen kärsinyt kyllä jo 3v ärtyneen suolen oireyhtymästä, mutta vasta tänä vuonna alko nämä virtsa ja ulostamisvaivat.
Rakko on menny sellaseks etten voi luottaa sen toimintaan enää ollenkaan. Se ei tunnista virtsa hätää enää niin kuin ennen ja mun pitää sen takia säännöllisin väliajoin vessassa. Kaikki alko vaan sillä tavalla et ihan kun ois ollu virtsa tulehdus kevättalvella mutta ilman kipua, jotenkin oli koko ajan semmoinen tietoinen tunne omasta virtsaputkesta ja sitten piti vähän väliä käydä pissalla mutta sitä pissaa tuli vaan ihan vähän... ja kipua ei ollu kyllä yhtään ja sitten tutkittiin et oisko se ollu se virtsatulehdus, niin eipä ollut... En oo sen jälkeen sitten missään tutkimuksissa käyny, kun aattelin ettei se oo mitään vakavaa, vaan että oisko nyt iskeny sit ärtyny rakko... Kipua rakkoon kyllä tulee silloin välillä jos käyn tyhjentämässä sen liian usein.
Ja sit mikä ongelma on nyt tämän peräaukon/suolen kanssa, en tiiä johtuuko tää vaiva pelkästä peräsuolesta vai aukosta, niin en kykene esimerkiks pidättelemään enää pieruja... ja sitten mulla on välillä häiritsevästi myös kakkahädän tunne, mutta oikeasti sieltä ei olekkaan tulossa sitten mitään ulos!
Pelkään vähän että multa pettää kohta koko hermotus ja valuu kuset/paskat housuun. Vaikka itse en siihen uskokkaan tai pidän sitä kovin epätodennäkösenä, koska miten vois kun minähän oon vasta nuori ihminen ja en oo ennen kärsiny tälläsestä ja millään en oo rakkoani/virtsaputkea härkkiny ellei sitten masturbointi tee sitä ja sillä tarkoitan sellasta alapään hinkkaamista.. kai siinä pakosti hinkkautuu vähän se virtsaputkikin mutta tosi vaikee ois uskoo et tää masturboinnista johtuis kun eikös se ole ihan normaalia tehdä sitä ja niin tekee moni muukin ja ei niille mitään tuu, eikä tullu mullekaan ennen.
Mietin et johtuuko tää sitten tuosta ärtyneen suolen oireyhtymästä kun mulla se on ennen vaikuttanu muuallekin kuin pelkkään suolistoon vaan esimerkiksi myös ylävatsaan kipuilemalla niin voisko se sit ärsyttää rakonkin seudun/peräaukon ja suolen?
Sit oon miettiny myös omien tunteideni vaikutusta kehooni. Voin henkisesti tosi huonosti, niin voiko se näitä uusia oireita/sairauksia laukasta... aivan varmasti..
Mut sit oon myös miettiny tätä selkävika hommaa et kun oon välillä ollu vähän huonossa asennossa koneella, kun istun päivässä paljon ja vietän aikaa tietokoneella, niin välillä kun minä en oo aina jaksanu istua niin sitten oon noussu seisomaan ja nojannu kyynärpäillä siihen työpöytään ja datistellu siinä asennossa sit kunnes se on ruvennu käymään tuonne alaselkään nii et mun alaselkä on puutunu/turtunu ja sitten se on ollu pakko oikaista. Tuollasta tein ennen aika useinkin, nyt oon pyrkiny siitä tavasta sit eroon.
Mut mitään kipuja mulla ei oo selkään kyllä koskaan tullu/jääny pidemmäks aikaa.
Kommentit (2)
up.
Onneksi sain nyt kakan tulemaan, mutta pissalla piti käydä samaan aikaan, huh miten helpottunut olo! mutta pyyhittäessä paperiin jäi jotain sellasta ihme kiiltävää limaa...
up