Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä outo tilanne

Vierailija
01.09.2020 |

Perheen äiti opiskelee ja isä käy töissä. Äiti ja isä ovat niin kiireisiä, etteivät vie lasta lääkäriin vaan tämän 1-vuotiaan lapsen vie tämä kummi sairaalaan useampina kertoina ja muutenkin tämä kummi viettää paljon aikaa tämän lapsen kanssa kahdestaan. Tämä kummi on 24-vuotias mies, jolla ei ole kumppania.

Vaikka olen todella, todella avarakatseinen, niin jotenkin minua kummastuttaa koko kuvio. Kummastuttaa myös sen takia, koska mielestäni mitään kummeja ei pitäisi asettaa tuollaiseen velvollisuuteen.

Esimerkiksi minun siskoni lapset ovat aina olleet tosi tärkeitä minulle, hoidin heitä paljon muutaman kuukauden ikäisestä lähtien, olin öitä lasten kanssa jne. Mutta minusta kipeän lapsen kanssa on haastavaa ja kipeä lapsi hakee aina omaa tuttua vanhempaa, äitiä tai isää, varsinkin jos lapsi on 1-vuotias. En koskaan käyttänyt siskon lapsia lääkärissä, eikä minulta koskaan sitä pyydetty. Toisekseen ymmärrän, jos pyydetään vaikka isovanhempia hakemaan kipeä lapsi hoidosta ja vanhemmat käyttävät myöhemmin lääkärissä. Äiti ja isä tuntevat parhaiten lapsen, minun mielestäni lasta ei edes tunne isovanhemmat niin hyvin että voisivat kertoa tasan tarkkaan lapsen ongelman (oli kyseessä vaikka pelkkä flunssa ja varsinkin korona-aikana kaikki oireiden kuvailut pitäisi tulla suoraan vanhemman suusta).

Toisekseen, kuka nuori mies 19-24-vuotias oikeasti toimii noin ja on noin kiinnostunut noin pienestä ei omasta -lapsesta. Tämä äiti oli julkaissut kuvan tästä miehestä ja lapsesta ja mulla tuli jotenkin tosi oudot vibat.

Tiedän, on poikkeuksia, mutta kaikki miehet, joiden kanssa olen jutellut ovat sanoneet esimerkiksi siskonlapsistaan että ”kun ne kasvoivat sen vauvavaiheen yli niin tuntui että sitten oli kiva viettää heidän kanssaan aikaa ja lähteä vaikka jätskikiskalle”.

Ymmärrättekö pointin? Minulla siis on itselläni jo esiteini-ikäinen ja esikoulunsa aloittanut lapsi, että koen tietäväni jonkin verran..

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa mitään kummaa, ainoa kysymys että miksi yksivuotias viedään toistuvasti sairaalaan?

Vierailija
22/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta outoa. Ap vaikuttaa ilkeältä ihmiseltä. Juorua nyt vielä kylille nuo rumat vailla näyttöä olevat epäilyksesi siitä, että kummi on joku pedofiili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla