Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava homssuisena yo-juhlissa

Vierailija
01.09.2020 |

Reilu 40v tuttavani oli viikonloppuna toisen tuttavan pojan yo-juhlissa. Ennen aina niin huoliteltu nainen oli ilman meikkiä, tukka kuin itsestään kuivunut suihkun jälkeen, huonosti istuvat housut päällä ja tavallinen paitapusero. Miehensä oli fiksusti puku päällä kuten aina. Juuri tuo muutos entiseen oli suuri. Pitäisikö huolestua, oltiin joskus tosi läheisiä, nykyään nähdään harvemmin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän me sen täällä AV:lla tiedämme, niin hyvä kun kysyit!

Vierailija
2/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna toisen pukeutua kun hän itse mukavaksi sen kokee. Minäkin näytän ajoittain homssuiselta enkä kenenkään mieltä ole vielä pahoittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kolmas tuttava asiaan suhtautui?

Vierailija
4/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kanssa erään naisen (n. 24 vuotias) ja ei koskaan pukeudu juhliin mitenkään juhlavasti. Normaalit vaatteet aina päällä puhumattakaan hiustenlaitosta. Huppari, farkut ja lenkkarit. Näin esimerkiksi kaverin lapsen ristiäisissä. Toiset eivät osaa pukeutua juhliin.

Vierailija
5/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan soittaa ja kysellä mitä kuuluu. Esim. oma tuttavani lakkasi välittämästä ulkonäöstään ja siisteydestään (vaikka aiemmin se oli hänellä todella tärkeää, että oli esim. töissä ja juhlissa asianmukaisesti huoliteltu) saatuaan syöpädiagnoosin, johon sitten myös kuoli.

Vierailija
6/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi sukulaisrouva, joka pukeutuu aina todella homssuisesti juhliin. On siis puhelias, iloinen ja nätti +50 nainen, mutta juhlissa saattaa olla yllä jakkupuku, joka on niin rytyssä tai tahrainen, että näyttää siltä että se on kaivettu pyykkikorista ja päässä joku eriskummallinen pillerihattu harsolla suoraan 80-luvulta. 

Olen joskus ihmetellyt tätä juhlatyyliä ja miettinyt, onko jossain jotain vikaa.

Vierailija
7/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan hyvä kysymys.

Pointtihan tässä oli se, että nimenomaan ennen huoliteltuna nähty nainen oli nyt ihan tärähtäneen näköinen ja vielä juhlissa. Tottakai tuo herättää ihmetystä ja huolta.

Aikoinaan omalla, nelikymppisellä äidilläni alkoi vihdoin vuosien jälkeen näkyä alkoholismi ja mielenterveysongelmat kodin ulkopuolelle muillekin juuri tollaisena homssuisuutena. Olisin tuolloin, itse parikymppisenä "lapsena" toivonut, että muut olisivat osoittaneet huolensa ja tarjonneet apua, kun selvästi huomasivat ettei kaikki ole hyvin ja itse olin ihan pulassa äidin kanssa.

Toisinsanoen, sinuna kysyisin, onko siellä kaikki hyvin. Tosin miten sen hienovaraisesti tekee, se onkin eri asia.

Vierailija
8/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks Anneli Auerin keississä perheen elämää peratessa just sukulaiset kertoneet poliisille, että olivat nuorimman lapsen ristiäisissä kiinnittäneet huomiota rouvan homssuiseen olemukseen ja esiintymiseen jossain farkkusortseissa ja t-paidassa, ja miettineet, että onkohan kaikki ihan Ok. 

Vierailija
9/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna toisen pukeutua kun hän itse mukavaksi sen kokee. Minäkin näytän ajoittain homssuiselta enkä kenenkään mieltä ole vielä pahoittanut.

Mistä tiedät ettet ole kenenkään mieltä pahoittanut? Kyllä minusta on loukkaavaa, jos vieras tulee juhliin oikeasti ihan laittautumattoman näköisenä ja/tai arkivaatteissa.

Vierailija
10/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin kerran yo-juhliin mustat housut, sukat ja oranssin ihan juhlavan puseron. Ballerinat jätin ulko-ovelle. Muut akat kekkuloi mekossa ja korkkareissa. Mies katsoi pettyneenä. Olin pienen vauvan äiti.

Vierailija
11/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin joku päivä soittaa ja ehdottaa tapaamista, kun ei olla pitkään aikaa kunnolla nähty.

Ap

Vierailija
12/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vaan jaksa enää.

Vierailija
13/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotain on vialla jos ei juhliin pukeudu kauniisti.  Ei tarvi hienot vaatteet olla , mutta siisti pitää olla. Masennus?

Vierailija
14/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jotain on vialla jos ei juhliin pukeudu kauniisti.  Ei tarvi hienot vaatteet olla , mutta siisti pitää olla. Masennus?

Käytös oli kuitenkin kuten ennenkin, mutta sen kai voi feikata.

Ap

Vierailija
15/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks Anneli Auerin keississä perheen elämää peratessa just sukulaiset kertoneet poliisille, että olivat nuorimman lapsen ristiäisissä kiinnittäneet huomiota rouvan homssuiseen olemukseen ja esiintymiseen jossain farkkusortseissa ja t-paidassa, ja miettineet, että onkohan kaikki ihan Ok. 

neljän lapsen arki voi tehdä pikkasen homsuksi...suurin osahan esim vihreistä tuttavistani näyttää homssuiselta joka päivä- sitä tukkaa on varmaan vaikeaakin kammata ja vähän miettiä ettei ole päällä vihreää oranssia ja violettiä yhtä aikaa päällä ja päälle kaikki basaarikilistimet?

Vierailija
16/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä coolilta mieheltä, hakkaako vaimoaan?

Vierailija
17/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin kerran yo-juhliin mustat housut, sukat ja oranssin ihan juhlavan puseron. Ballerinat jätin ulko-ovelle. Muut akat kekkuloi mekossa ja korkkareissa. Mies katsoi pettyneenä. Olin pienen vauvan äiti.

Mitä se äitiys asiaan liittyi?

Asu ok.

Vierailija
18/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ylpeä, kun menit toisen juhliin niin, ´ettei sillä nyt väliä. `Kun juhliin on kutsuttu, pitänee sisällään myös sopivan pukeutumisen ja on kunnioittamista.

MInustakin kannattaa kysyä, mitä kuuluu. Juuri sairaudet masennus, alkoholiongelmat yms vaikeudet voivat näyttäytyä ulkopuoliselle niin, ettei toinen välitä tai jaksa huolehtia ulkonäöstään.

Vierailija
19/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea tapa on antaa hiusten kuivua luonnollisesti suihkun jälkeen. Föönaaminen on idioottimaista, se tekee pahaa hiuksille, ja kellä on aikaa föönata hiuksia?

Vierailija
20/27 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä hämmentää: "mies katsoi pettyneenä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi