Gallup niille, jotka pyöräilevät työmatkat
1. Miten pitkä on työmatkasi?
2. Kuljetko pyörällä ympäri vuoden vai vaan kevät/kesä/syksy?
3. Ottaako sinua joskus ihan raskaasti päähän veivata pyörällä töihin ja takaisin?
4. Omistatko autoa? Jos, niin miksi kuitenkin pyöräilet työmatkat?
5. Onko työmatkapyöräilyäsi arvosteltu tyyliin "voi sinua raukkaa" vai ihailevasti?
6. Harrastatko muuta liikuntaa pyöräilyn lisäksi, mitä ja kuinka usein?
Kiitos vastauksista, kaipaan vähän vertaistukea tähän työmatkapyöräilyyn. Kun välillä vituttaa ja raskaasti, kun autoa ei ole.
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 15:58"]
1. Miten pitkä on työmatkasi?
2. Kuljetko pyörällä ympäri vuoden vai vaan kevät/kesä/syksy?
3. Ottaako sinua joskus ihan raskaasti päähän veivata pyörällä töihin ja takaisin?
4. Omistatko autoa? Jos, niin miksi kuitenkin pyöräilet työmatkat?
5. Onko työmatkapyöräilyäsi arvosteltu tyyliin "voi sinua raukkaa" vai ihailevasti?
6. Harrastatko muuta liikuntaa pyöräilyn lisäksi, mitä ja kuinka usein?
Kiitos vastauksista, kaipaan vähän vertaistukea tähän työmatkapyöräilyyn. Kun välillä vituttaa ja raskaasti, kun autoa ei ole.
[/quote]
Vastaan itse ensin:
1. 4 km suunta, matkaan menee noin 15 minuuttia.
2.Ympäri vuoden
3.Ottaa päähän varsinkin talvella ja vesisateella
4. En omista autoa
5. On arvosteltu, lähinnä säälitelty, että miten kamalaa minulla on. Yksi uskovainen ystävä alkoi jopa rukoilla minulle Jeesuksen apua, kun minulla on hänen mielestään niin kurja kohtalo. (ystävä kulkee itse autolla kaikki matkat)
6. Kaksi kertaa viikossa kuntosali tai vesijuoksu, kaksi kertaa viikossa 45 minuutin kävelylenkki.
ap
1. 7 km 20-25m min riipuen kelistä, talvella jos on huonosti aurattu pyörätiet, menee kauemmin
2. Ympäri vuoden
3. Yleensä ei ota päähän, joskus vesisateella saa käydä jaakobinpainia itsensä kanssa mutta kun vaan lähtee, niin se on kivaa.
4. Perheessämme on auto. Kuljen pyörällä, koska tunnen olevani virkeämpi pyöräilyn jälkeen, vihaan aamuruuhkissa ajoa autolla, olen nopeammin töissä pyörällä.
5. Lähinnä "ihailevasti", tyyliin ootpa reipas tms.
6. Pyöräily (maantie, cyclocross, mtb) on tärkein harrastukseni, mutta käyn myös salilla, uimassa ja hiihdän sekä laskettelen talvella.
1. n 4 km/siivu
2.ympäri vuoden
3. ei
4. meillä on 2 autoa, pyörällä pääsee ruuhka-aikoihin nopeammin kuin autolla
5. hulluna pitävät, pyöräily on aika vaarallista, eikä pyöräteitä matkalla ole
6. pelaan sulkista ja juoksen useamman kerran viikossa
1, 3½ km suuntaansa
2. Ympäri vuoden
3. Ei, tarvitsen raitista ilmaa ennen töihin menoa.
4. On auto, mutta pyörällä on helpompi mennä: Ohitan liikennevalot ja reitti on paljon lyhyempi, työpaikalla on myös parkkiongelma. Pidän noin lyhyen matkan autoilua turhana.
5. Ei kukaan kummeksu, monet pyöräilee.
6. Lenkkeilen n. joka toinen päivä.
10km siivu, n. 30 min, omistan auton , olen pirteämpi (myös väsyneempi sillä fyysinen työ) matka taittuu nopeammin pyörällä iltapäivisin. ilmaista liikuntaa kun ei oikein muuten jaksa/pysty/ehdi.
Matkaa on vain 2,5 km ja kuljen ympäri vuoden. Yleensä pyöräily on ihan kivaa ja tsemppaan itseäni ajattelemalla millainen ekoteko pyöräily on. Kovalla sateella ja lumihangessa pyöräily toki harmittaa. Autoa ei ole, koska sille ei ole välttämätöntä tarvetta. Pyöräilyyn on suhtauduttu neutraalisti, tosin moni olettaa automaattisesti, ettei talvella voi pyöräillä. Töissä on muitakin, jotka pyöräilevät, joten sekin vaikuttaa suhtautumiseen. Kuntosalia, lenkkeilyä ja uintia tulee harrastettua 3-4 kertaa viikossa.
8kn per suunta
talvella en kulje
ei, silloin menen bussilla tai autolla
omistan, kunnon takia
ihailtu
harrastan, jumppa ja kävely