Mikä on syy sille, ettei älypuhelimessasi ole Koronavilkku-sovellus?
Kommentit (1016)
Ei ole mitään takuita siitä, että kaikilla olisi se, joten koen sen turhaksi.
Koska sairastin koronan jo keväällä, melkein delasin näin 28 - vuotiaana ja käyn edelleen kontrolleissa kohnitiivisten ongelmien, sydän- ja keuhko-ongelmien takia.
Ainoa hyvä asia, mitä tuosta elämäni täysin päälaelleen (en edelleenkään koulu- tai työkunnossa) olleesta tappajaviruksesta oli, on, että olen lähes varmasti immuuni sille nyt.
Tosin käytän maskia ja desinfioin käsiä lähes pakonomaisesti, etten levittäisi kuolemaa.
Mitenköhän riskiryhmäläisellle tai vanhukselle kävisi, jos perusterveelle 28-v:lle näin?
Varokaa tätä shittiä oikiasti, pitäkää huolta itsestänne ja toisista, käytetään maskia ja pestään ne kädet. Tuo kokemus opetti minua vähän näkemään asiat eri valossa. Vaikka ei välittäisi itsestään, FINE; älkää silti levittäkö kuolemaa, thank you.
N28
En ole vielä ladannut, asun kylläkin yksin ja mulla ei käy vieraita. ei ole ystäviä. Bluetooth kanssa epäilyttää.
Puhelin on kyllä mukana kun käyn kodin ulkopuolella. Ehkä sen joskus tulevaisuudessa lataan. Ei mitään erikoista syytä ole lataamattomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
En käy juuri missään koronan takia.
Jos harvoin poistun kotoa, en ota puhelinta mukaan.
Eli sovelluksesta ei ole hyötyä kotioloissa. Ladatkoot ne riskejä aiheuttavat, jotka liikkuvat enemmän ja joilla on kontakteja.
Sama. Kauppaan en ota puhelinta mukaan (paitsi jos ostan jotain mobiilitarjouksella), en myöskään elokuviin. En juuri kulje julkisilla kulkuneuvoilla. Liikuntaharrastuksissani en edes voisi pitää puhelinta (taskuttomat trikoot kuntonyrkkeilyssä, ratsastushousujen pikkutaskuun ei puhelin mahtuisi enkä halua puhelinta tallille likaantumaan). Sosiaalisissa häppeningeissä, baareissa yms. en välitä käydä ollenkaan, oli koronaa tai ei.
Tosiaan tuo sovelluksen hyödyllisyys pohjaa juuri siihen, että puhelin olisi mukana aina ja kaikkialla.
Koska korona on jo ohi. En olisi ottanut ennenkään koska sitä ei saa asentaa puolustusvoimien puhelimiin, niin miksi asentaisin moisen omaani. Koronan yhteydessä on tehty melkoinen ihmiskoe, moniko tottelee sokeasti. Näköjään aika moni.
Korona oli vain yksi virus, joita tulee lisää. Ja on aina ollut. Paheksun tällaista hysterisointia.
Vierailija kirjoitti:
Koska sairastin koronan jo keväällä, melkein delasin näin 28 - vuotiaana ja käyn edelleen kontrolleissa kohnitiivisten ongelmien, sydän- ja keuhko-ongelmien takia.
Ainoa hyvä asia, mitä tuosta elämäni täysin päälaelleen (en edelleenkään koulu- tai työkunnossa) olleesta tappajaviruksesta oli, on, että olen lähes varmasti immuuni sille nyt.
Tosin käytän maskia ja desinfioin käsiä lähes pakonomaisesti, etten levittäisi kuolemaa.
Mitenköhän riskiryhmäläisellle tai vanhukselle kävisi, jos perusterveelle 28-v:lle näin?Varokaa tätä shittiä oikiasti, pitäkää huolta itsestänne ja toisista, käytetään maskia ja pestään ne kädet. Tuo kokemus opetti minua vähän näkemään asiat eri valossa. Vaikka ei välittäisi itsestään, FINE; älkää silti levittäkö kuolemaa, thank you.
N28
Vanhukset, joilla on muita sairauksia, kuolevat, kuten myös influenssaan.
Ihmisiä kuolee joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän riskiryhmäläisellle tai vanhukselle kävisi, jos perusterveelle 28-v:lle näin?Varokaa tätä shittiä oikiasti, pitäkää huolta itsestänne ja toisista, käytetään maskia ja pestään ne kädet. Tuo kokemus opetti minua vähän näkemään asiat eri valossa. Vaikka ei välittäisi itsestään, FINE; älkää silti levittäkö kuolemaa, thank you.
N28
Vanhukset, joilla on muita sairauksia, kuolevat, kuten myös influenssaan.
Ihmisiä kuolee joka päivä.
Paljon enemmän kuin koronaan.
En osallistu hysterian lietsontaan. Siksi.
Asun yksin, teen etätöitä enkä ole kenenkään kanssa alle kahden metrin etäisyydellä viittätoista minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla.
Bluetooth syö akkua. Ja ei kiinnosta muutenkaan. Jos saan koronan, pystyn nimeämään altistuneet henkilöt, joita on 1-3.
Vierailija kirjoitti:
En ole asentanut sellaista.
Eipä tämän selvempää ja luonnollisempaa syytä olekaan sille :D
Siitä taitaa olla nyt kolme viikkoa kun kävin pikaisesti kaupassa, muuten puolisoni on käynyt ja taitaa käydä jatkossakin kun tykkää siitä. Muuten poistun kotoa lähinnä lenkille (asun keskellä metsää) ja käyn kalassa (en kohtaa muita ihmisiä silloinkaan), työtkin hoidan etänä.
En siis koe tarvetta.
Mä olen kotona. Käyn kaupassa kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu Ap? Keskity omaan elämääsi.
Ap lietsoo hysteriaa...
Vierailija kirjoitti:
Sama syy.
Ei ole tarvetta (asun alueella, jossa olematon määrä tartuntoja), en kaipaa mitään uusia akunsyöjä-appeja, en pidä bluetoothia ja gps:ää päällä akkua kuluttamassa muuta kuin silloin kun käytän jotain bluetooth-laitetta tai navigaattoria.
Enkä muutenkaan todellakaan vapaaehtoisesti lataisi mitään sovellusta, joka vakoilee kaiken liikkumiseni ja tiedottaa muille. Joo google kerää jo dataa, sitä suuremmalla syyllä en halua enää lisää mitään seurantaa. Yksityisyydensuoja. Muutenkaan ryhmäpaineen takia ei kannata tehdä mitään, ellei muutenkin ole järkevää syytä. Siellä etelä-suomessa tuo varmaan onkin tarpeen.