Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klo 8.17. Päivän työt on tehty. Tulin töihin siis klo 8.00.

Vierailija
01.09.2020 |

Hävettää olla tällaisessa työpaikassa, jossa luppoaikaa on tuntikausia koko päivän. Veronmaksajat maksavat palkkani, työ on vakituinen ja irtisanomispelkoa ei todellakaan ole.

Palkkakin enemmän kuin keskivertosuomalaisella.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulisin hulluksi parissa viikossa, jos olisin töissä, missä ei ole töitä.

Vierailija
22/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala tehdä jotain sivuduunia etänä työpäivän aikana. Tuplaat palkkasi.

Tätä olen harkinnut useasti, mutta sen pitäisi olla hiljaista ja sen verran näkymätöntä, ettei työkaverit huomaisi tai kuulisi. En ole vielä keksinyt, mitä se voisi olla.

ap

Maailman vanhin ammatti sopii noihin kriteereihin. Siinähän toimitaan ns. tutkapeiton alapuolella ja kaikki tulo olisi verotonta. 

Avokonttorissa?

Kai sielläkin saa "ruokailun" ajaksi poistua muualle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meno kuulostaa samalta kuin vanhalla työpaikallani, joka oli tosin ihan puhtaasti yksityinen firma :D  Mutta ei oikeasti kannata olla pahoillaan vaan tuo voittaa tosiaan sen kieli vyön alla juoksemisen milloin vain. Myöskään oikeasti ahkeria töitä paiskovia pomoja ei kasva joka oksalla, joten kannattaa olla kiitollinen!

Vierailija
24/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oot vartija kunnalla? Ei oo häävi palkka mutta se ettei mitään käytännössä tarvitse tehdä on siihen oltava tyytyväinen. Meneehän se siinä tabilla netflixin ja pelien lomassa päivä.

Vierailija
25/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat opiskella? Avoin yo tai AMK aluksi.

Väännät esseitä työpaikalla ja näytät kiireiseltä

Vierailija
26/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen harkinnut useasti, mutta sen pitäisi olla hiljaista ja sen verran näkymätöntä, ettei työkaverit huomaisi tai kuulisi. En ole vielä keksinyt, mitä se voisi olla.

ap

Maailman vanhin ammatti sopii noihin kriteereihin. Siinähän toimitaan ns. tutkapeiton alapuolella ja kaikki tulo olisi verotonta. 

Avokonttorissa?

Kai sielläkin saa "ruokailun" ajaksi poistua muualle?

Joo, yhteiseen ruokalaan tai taukotilaan :) Sen verran kaukana tämä konttori on kaikesta, ettei lähimaillakaan ole mitään ravintoloita, jonne lähteä lounaalle. 

ap

Vierailija
27/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli oot vartija kunnalla? Ei oo häävi palkka mutta se ettei mitään käytännössä tarvitse tehdä on siihen oltava tyytyväinen. Meneehän se siinä tabilla netflixin ja pelien lomassa päivä.

En ole vartija. Olen työssä, johon vaaditaan ylempi korkeakoulututkinto ja niitä minulla on peräti kaksi (AMK ja maisteri). Tienaan enemmän kuin keskivertosuomalainen täällä istuessani.

ap

Vierailija
28/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomot ei tee asialle mitaan? Vai etkö uskalla paljastaa potkujen pelossa, etta sulla ei ole tarpeeksi töita?

Vierailija
29/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä kestät tuota? Mikset sano että tarvitset enemmän töitä?

Vierailija
30/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulisin hulluksi ja alkaisin esittämään jotain äitihullua vauvapalstalla tai jotain.

Vierailija
31/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla olisi oma työhuone niin asiassa ei olisi mitään ongelmaa.

Se on kauhea tilanne jos on avokonttori.

Vierailija
32/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vartija. Olen työssä, johon vaaditaan ylempi korkeakoulututkinto ja niitä minulla on peräti kaksi (AMK ja maisteri). Tienaan enemmän kuin keskivertosuomalainen täällä istuessani.

ap

Eli olet puhelinvaihde tuolla koulutuksella? Mahtaa olla pudotus arkeen raju jos tuosta joskus joudut ns oikeisiin töihin.

Vierailija
33/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan koulun vaksina, heikosti palkattuna, mutta kun työ sopi ruumiinrakenteelleni (ei terve ruumis työtä kaipaa), pysyin työpaikassa kaksikymmentä vuotta.

Aamulla oli töitä 15 minuuttia kun availin ovet ja siivoilin pahimpia sotkuja pääoven luota.

Sitten nettiin, yhdeksältä pitkälle kahvitauolle ja ennen yhtätoista kotiin syömään, josta palailin kahdentoista maissa takaisin. Nettiin ja ovien sulkemiseen meni 15 minuuttia kolmen jälkeen kun viimeiset oppilaat pääsivät koulusta. Kotiin.

Aivan järjetön työpaikka, josta suurimman osan päivästä pystyi viettämään omissa oloissaan, suuren osan ajasta kahviloissa, sillä aina oli jotain hakemista postista tai muuta noutoa kaupoista, eikä kenelläkään ollut tietoa missä milloinkin olin.

Reksi oli alkoholisoitunut jonkinverran, eikä oikeastaan välittänyt enää paskaakaan koulun henkilökunnan toimista työpäivän aikana.

Ihannetyöpaikka työhaluttomalle ihmiselle :-)

Palkka hemmetin pieni, mutta tehokkaaseen työaikaan suhteutettuna järjettömän suuri.

Vierailija
34/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika samanlaista paitsi että olen töissä yksityisellä ja aina etänä. Ei voi valittaa :)

Vierailija
35/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin sen tunteen kun töiden jälkeen ei saanut enää mitään aikaan, vaikka töitä ei tullut tehtyä yhtään.

Aloitin vuonna 2016 erittäin arvostetussa yrityksessä uudella osastolla työt, jossa lupailtiin vaikka ja mitä. Vuoden jälkeen olin tehnyt ehkä pari työtehtävää kun jäin saikulle uupumuksen takia (kyllä). Puolen vuoden saikun jälkeen irtisanouduin.

En vain enää jaksanut. Joka päivä piti esittää että teki töitä (vaikka töitä ei ollut) ja huomasin ammattitaitoni katoavan pikkuhiljaa.

Valuin siinä tylsyydessä todella pahaan masennukseen, ja tiesin etten pääse siitä yli ellen vaihda työpaikkaa.

Ajatuksena työstä, jossa palkka juoksee, mutta sinä et, kuulostaa ideaalilta. Mutta sitä se ei todellakaan ole. Joka päivä syyllinen olo, ja pelko että saa potkut koska ei ole työtä seurasi jatkuvasti..

Vierailija
36/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin on tänään hiljainen päivä, ajattelin vain nauttia harvinaisesta herkusta pitemmän päälle tämä ei olisi kivaa. Ehdottaisin kiertävää päivystyslistaa toimistolle, niin ettei siellä aina olisi sama henkilö. Minäkin joudun joskus meidän asiakaspalvelussa päivystämään. Siinä on vähän vaikea tehdä omia töitä, kun pitää vastata puheluihin. Asiakkaat harvoin käy, eikä niitä soittojakaan koko ajan tule. Vähän tylsää, mutta se menee vaihteluna.

Vierailija
37/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samanlaista kuin ap:llä. Paitsi etten valita :D olen kohta eläke ikäinen joten tämä sopii minulle oikein hyvin. Palkka juoksee eikä tarvii isommin töitä paiskia. Ei sitä enää jaksaisi tässä iässä olla missään huhkimassa esim.siivooja tai joku hoitsu, huh huh. 

Vierailija
38/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän sama homma. Työni luonne on sellainen, että noin viikko kuukaudesta on oikeasti töitä ja ehkä vähän pidempää päivääkin, mutta muuten saan hommat tehtyä yleensä puolessa tunnissa ja sitten riittää, että pidän työpuhelinta auki ja esimerkiksi iltapäivällä vielä tsekkaan sähköpostit ja vastaan johonkin, jos on jotakin tullut. Palkkani on selvästi keskivertopalkansaajaa parempi.

Varsinkin nyt etänä, kun ei edes työkavereiden kanssa tarvitse juoruta tai siivota toimistossa pöydänlaatikoita on vapaa-aikaa ruhtinaallisesti. Hoitelen omia ja perheen asioita, käyn lenkillä, teen facebookissa pientä kauppaa.

Minäkin mieluusti ottaisin vastaan vinkkejä siitä huomaamattomasta, kotona koneen ääressä tehtävästä sivutyöstä.  

Vierailija
39/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoma konserni voisi julkaista vertailuluvut omilla alustoillaan olleista keskustelupalstoista vaikkapa huhtikuu 2019 ja huhtikuu 2020. Siinä nähtäisiin, kuinka paljon enemmän esimerkiksi Vauva sivuilla on ollut trafiikkia korona keväänä 20 versus 19. 

Väkisinkin etätyöhön siirtyminen on aiheittanut pomppauksen. Harva tekee kotonaan ilman valvontaa ihan yhtä kiltisti pelkästään duunihommia, vaan välillä surffailee netissä enemmän kuin toimistolla ollessaan. 

Vierailija
40/44 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mulla oli myös joskus vastaava työ kuin ap:lla ja tylsistyin kuoliaaksi. 7 vuoden jälkeen oli pakko vaihtaa työtä ja nyt on mielekästä tekemistä koko päiväksi ja työpäivät sujahtavat ohi kuin huomaamatta.

Silloin siinä edellisessä työssäni käytin luppoajan (eli noin 7 tuntia/päivä) nettishoppailuihin. Siis bongasin nettikirppiksiltä ja nettikauppojen alennuspyynneistä perheelle pakollisia vaateostoksia jne. Eli en siis shoppaillut turhaan , mutta oli mahdollisuus säästää kun pystyi käyttämään aikaa tarjousten bongaamiseen.

Lisäksi käytin työaikaani nettikirppailuun myyjänä. Marittelin systemaattisesti vapaa-ajallani kotona kaappeja ja varastoja ja otin kännykällä kuvat. Sitten työajalla laitoin niitä myyntiin nettikirppareille ja sovin kauppoja. 

Voithan sä ap myös alkaa osallistumaan työajalla netissä erilaisiin nettihaastetteluihin ja kuluttajatutkimuksiin. Niistä maksetaan "palkkana" lahjakortteja ja paypal tilille rahaa. Googlaa niin löydät nämä työt.