Klo 8.17. Päivän työt on tehty. Tulin töihin siis klo 8.00.
Hävettää olla tällaisessa työpaikassa, jossa luppoaikaa on tuntikausia koko päivän. Veronmaksajat maksavat palkkani, työ on vakituinen ja irtisanomispelkoa ei todellakaan ole.
Palkkakin enemmän kuin keskivertosuomalaisella.
Kommentit (44)
Ala tehdä jotain sivuduunia etänä työpäivän aikana. Tuplaat palkkasi.
Vierailija kirjoitti:
Miten kulutat loppupäivän?
Kirjoittelen tänne, luen iltapäivälehtiä, shoppailen netissä, viestittelen sukulaisten ja ystävien kanssa, suunnittelen vaikka perheen ruokalistaa seuraavalle viikolle, hoidan omia tai lasten asioitani (kampaaja, hammaslääkäri..).
Kun on aikaa, niin joskus voin käyttää vaikka kolme tuntia siihen, että etsin hyvää hotellia jostain, minne ollaan menossa. No, nyt ei matkustella.
Päivän aikana saattaa silti tulla joku sähköposti tai puhelu, mutta esim. tänään ei ole odotettavissa mitään, mikä veisi yli 10 minuuttia työpäivästäni.
ap
Mitä teet työksesi? En tiedä onko tuo sitten hyvä vai huono juttu.
Itse työskentelen siivoojana. Ja kyllä siinä saa 8 tuntia vetää koko ajan töitä. Siltikin tulee valituksia, että huonosti siivottu. Toisaalta olisi hirveetä vaan istua ja odottaa, että työpäivä on ohi tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen harkinnut useasti, mutta sen pitäisi olla hiljaista ja sen verran näkymätöntä, ettei työkaverit huomaisi tai kuulisi. En ole vielä keksinyt, mitä se voisi olla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi? En tiedä onko tuo sitten hyvä vai huono juttu.
Itse työskentelen siivoojana. Ja kyllä siinä saa 8 tuntia vetää koko ajan töitä. Siltikin tulee valituksia, että huonosti siivottu. Toisaalta olisi hirveetä vaan istua ja odottaa, että työpäivä on ohi tekemättä mitään.
Olen toimistosihteeri yksityisellä puolella, mutta rahoitus tulee julkiselta puolelta. Jonkinlainen virasto siis, jolta julkinen puoli ostaa palveluja.
Ja joo, tylsistyttää tämä ja pelkään, että bore out uhkaa jossain vaiheessa. Kolmas vuosi tässä työpaikassa. Luulisi, että olisi työpäivän jälkeen energiaa tehdä vaikka mitä, mutta ei ole. Tylsistyminenkin väsyttää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko työkavereilla sama tilanne vai vaan sinulla?
Olen ainut tässä työtehtävässä, muilla on liikkuvampi ja sen verran erilainen (enemmän asiakastapaamisia), ettei tuskin ihan näin paljon ole luppoaikaa. Esimiehet ovat kiireisiä ja olen useamman kerran sanonut, että voisivat jakaa vastuuta alaisille niin, että työtaakka tasaantuisi, mutta eivät halua.
ap
Monella työpaikalla suurin osa ajasta kuluu päivystysluontoiseen läsnäoloon. Minä olin 20 vuotta valtiolla sellaisessa hommassa. Aamulla jaoin työt, välillä kävin vilkaisemassa, miten sujuu ja siinä se. Välillä oli vähän paperitöitä.
Nyt olen ollut 5 vuotta yksityisellä. Palkka on melkein tuplat. Saan tehdä etätöitä ja viikon työt hoituvat keskimäärin kolmessa päivässä. Välillä teen pitkiä päiviä, mutta toisaalta saatan järjestää itselleni ylimääräisen viikon loman.
Ammatinvalintakysymyksiähän nämä.
Työnteon teeskenteleminen on sata kertaa kuluttuvampaa kuin työn tekeminen! Ymmärrän aloittajaa hyvin, voimia.
Työmyyrä kirjoitti:
Monella työpaikalla suurin osa ajasta kuluu päivystysluontoiseen läsnäoloon. Minä olin 20 vuotta valtiolla sellaisessa hommassa. Aamulla jaoin työt, välillä kävin vilkaisemassa, miten sujuu ja siinä se. Välillä oli vähän paperitöitä.
Nyt olen ollut 5 vuotta yksityisellä. Palkka on melkein tuplat. Saan tehdä etätöitä ja viikon työt hoituvat keskimäärin kolmessa päivässä. Välillä teen pitkiä päiviä, mutta toisaalta saatan järjestää itselleni ylimääräisen viikon loman.
Ainut huono puoli tässä työssä on juurikin se, etten voi tehdä töitä etänä, koska pitää olla nimenomaan päivystämässä toimistolla. Muutenhan käyttäisin työpäiväni vaikka ruokaa laittaen, siivoten, jumpaten ja välillä voisin vilkaista sähköpostia tai vastata puhelimeen.
ap
Voi ei. Itsekin olen ollut sellaisissa töissä, missä pitää esittää tekevänsä töitä. Ihan hirveetä. Pahempaa kuin oikea työ, missä kauhea kiire. Kelloa tulee vilkuiltua jatkuvasti ja se ei kovin nopeasi mene eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Ainut huono puoli tässä työssä on juurikin se, etten voi tehdä töitä etänä, koska pitää olla nimenomaan päivystämässä toimistolla. Muutenhan käyttäisin työpäiväni vaikka ruokaa laittaen, siivoten, jumpaten ja välillä voisin vilkaista sähköpostia tai vastata puhelimeen.
ap
Edellisessä työpaikassa oli mahdollisuus häärätä sivussa kaikkea omaa. Käydä punttksella, kävelyllä, roikkua netissä ja välillä käydä ostoksillakin. Opiskelin myös toisen tutkinnon työn ohessa, johon jopa kannustettiin.
Vierailija kirjoitti:
Työnteon teeskenteleminen on sata kertaa kuluttuvampaa kuin työn tekeminen! Ymmärrän aloittajaa hyvin, voimia.
Teeskentelemisen suhteen oletkin aivan oikeassa. Jos joku kyttää, että pitää olla tekevinään, se on kauheaa. Eri asia onkin, jos voi vaikka roikkua netissä kenenkään vilkuilematta tietokoneesi ruutua.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Itsekin olen ollut sellaisissa töissä, missä pitää esittää tekevänsä töitä. Ihan hirveetä. Pahempaa kuin oikea työ, missä kauhea kiire. Kelloa tulee vilkuiltua jatkuvasti ja se ei kovin nopeasi mene eteenpäin.
Kyllä. Jos vertaan tätä siihen, kun olin lasten kanssa kotona kotiäitinä, jolloin työtä oli jatkuvasti, niin vaihtaisin mielelläni takaisin. Tykkään siitä, että on tuhat asiaa, jotka pitää hoitaa ja organisoida ja priorisoida, missä järjestyksessä ne tekisin - ja hoitaa myös yllätyksenä eteen tulevat asiat siinä sivussa. Lopulta on kiva olo, kun on saanut kaiken hoidettua. Nyt vain katson, kun sekuntiviisari mataa.
ap
Työmyyrä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teeskentelemisen suhteen oletkin aivan oikeassa. Jos joku kyttää, että pitää olla tekevinään, se on kauheaa. Eri asia onkin, jos voi vaikka roikkua netissä kenenkään vilkuilematta tietokoneesi ruutua.
Kyllä, pitää teeskennellä jotain työtehtäviä ja siksi olenkin asentanut koneelleni näytönsuojan ja kääntänyt näytön niin, että pitää tulla oikeasti selän taakse väijymään (seinän puolelle), että näkee, mitä teen. Jos joku esimiehistä joskus tulee katsomaan näytöltäni jotain töihin liittyvää, niin ehdin ihan hyvin klikata kaikki verkkokaupat ja vauvapalstat ja elokuvat piiloon..
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen harkinnut useasti, mutta sen pitäisi olla hiljaista ja sen verran näkymätöntä, ettei työkaverit huomaisi tai kuulisi. En ole vielä keksinyt, mitä se voisi olla.
ap
Maailman vanhin ammatti sopii noihin kriteereihin. Siinähän toimitaan ns. tutkapeiton alapuolella ja kaikki tulo olisi verotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Maailman vanhin ammatti sopii noihin kriteereihin. Siinähän toimitaan ns. tutkapeiton alapuolella ja kaikki tulo olisi verotonta.
Avokonttorissa?
Ala opiskella vieraita kieliä työajalla. Laita luurit korville ja kuuntele. Näytät samalla tärkeältä:)
Miten kulutat loppupäivän?