Hei te joilla ollut korona
Oireet joo on yksilölliset, mutta kiinnostaa silti oireet. Oletko erottanut korona olon tavallisesta flunssasta?
Kommentit (362)
Täällähän ne pahiten vaurioituneet kirjoittelee😂Ei helvetti, että joku ihan tosissaan pitää tätä palstaa tietolähteenään😂
Vierailija kirjoitti:
Täällähän ne pahiten vaurioituneet kirjoittelee😂Ei helvetti, että joku ihan tosissaan pitää tätä palstaa tietolähteenään😂
Samaa mieltä. Itse pidän tätä palstaa totaalisena vitsinä. Käyn naureskelemassa ihmisten tyhmyydelle. Raukat ovat vielä ihan tosissaan.
Pieniä flussan oireita, testi silti positiivinen.
Yskää ym. kesti pari viikkoa. Pystyine elämään normaalia elämää käymään töissä, kaupassa, ym. Ei rokotteita, eikä tule.
3 rokotteen jälkeen, ei ollut korona kovinkaan paha. Pari päivää korkea 39 asteen kuume, kova yskä ja pää kipeä. Nyt neljäs päivä menossa oireiden alkamisesta ja olo on suht normaali.
Sairastin lokakuussa. Tauti alkoi kuin tavallinen flunssa eli kurkkukipua, lihassärkyjä, väsymystä ja pientä kuumeilua ilman räkäisyyttä. Parina ensimmäisenä yönä ahdisti lievästi henkeä ja oli tosi kipeä olo. Ei ole koskaan siihen malliin juilinut niveliä ja lihaksia. Sitten välillä oli sellaista kummallista vihlontaa jossain otsan ja nenän välissä. Hajuaisti myös meni täysin, mutta palautui n. 2 vkon kuluessa sairastumisesta. Olin sairaana n. 10 päivää. Ei jäänyt onneksi mitään jälkioireita.
Vierailija kirjoitti:
Korkea kuume, yskää ja limaa pidempään. Ei eroa normiin.
Mä en jotenkin koe korkeaa kuumetta normina, kun aikuisena vain influenssa on nostanut korkean kuumeen, ei flunssat.
Edellinen eli 146 jatkaa vielä, että olen kolmekymppinen ja perusterve. Ensimmäinen rokoteaika olisi ollut sairastumiseni aikoihin, mutta sattuneesta syystä aikaa piti siirtää.
Vierailija kirjoitti:
Kuume pari viikko 39,5-40
Kovat nivelkivut
Päänsärky
Ruokahaluttomuus
Pahoinvointi
Ripuli
Järkky yskä
Huimaus
Hengenahdistus
1,5 viikkoa sairastettuani sairaalaan ja teholle kolmeksi viikoksi
Saikuilla 2,5 kuukautta
Olen keski-ikäinen, perusterve, normi painoinen ja hyväkuntoinen
Samat oireet, oli deltaa, teholle en joutunut mutta pari viikkoa meni sairaalassa.
Keväällä 2021, lievä kurkkukipu, nuha, lämpöä noin 37. Miehellä muuten sama mutta makuaisti turtuu vähän. On jo palannut kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuvuodesta 2020 sukulainen reissaili Italiassa ja Espanjassa silloin kun niitä tartuntoja alkoi esiintyä täälläkin, kävimme heillä kylässä ja siitä reilu viikon päästä alkoi puolisolla yskä ja siitä tasan viikon kuluttua minulla. Se oli sellaista kuivaa hakkaavaa erittäin voimakasta yskää ilman mitään räkätautia. Meinattiin tukehtua siihen yskimiseen Kyljet ja maha oli kipeitä. Ttä kesti 3 viikkoa.
Ei ollut kuumetta eikä mitään muuta kuin se jumalaton yskä. Eikä tiedetä oliko korona vai ei.Oletetaan ettei, koska ei kuumetta.
Minulla oli 2020 alkuvuodesta vastaava tauti. Oletan, että kyseessä oli RS koska sitä oli silloin paljon kierrossa.
Mulla oli alkuvuodesta tää sama ja ei ole IKINÄ ollut tuollaista yskää! 4 kertaa meinasin tulehtua siihen kun se ei vaan loppunut ja henki salpaantui. Aivan kauhee ahdistus jäi tuosta.
Ketjun aiheeseen, nyt oon koronassa. Töistä tarttui. 35v perusterve nainen. Ei rokotuksia. Alkoi sunnuntaina. Kuumetta 38,5 ja sykkeet nousi yhtäkkiä yli 140, oli hemmetin kiva olo. Ambulanssi kävi, olo oli todella heikko. Sokerit oli 11 jostain syystä myös. (Mulla ei koskaan ole sokereissa ollut häikkää, mittailen niitä kotona koska sukurasite).
Kuume kesti sen 3 päivää ja loppui. Syke on hakannut joka päivä monta tuntia korkealla, en tajua miksei jo rauhoitu. Todella ahdistava olo. Ei kurkkukipua, ei nuhaa, ei muuta. En tajua miksi osa vähättelee tätä. En toivo kellekään näitä sydänoireita. Jotkut onnekkaat toki pääsee lievillä oireilla.
Tsemppiä muillekin sairastuneille ja laittakaahan kokemuksia.
En tunne yhtään rokottamatonta jolla olisi ollut korona. Rokotettuja kyllä. Mutta hekin ovat aika vähillä oireilla selvinneet.
on 2 rokotetta mutta viime vuoden kesäkuussa laitettu se toinen.
- 20v / 168cm / 57kg
- perusterve
- kurkku täynnä limaa ja nenä tukossa
- lämpö heitellyt 35,2 -37,4 välillä tämän päivän aikana
- syöminen ollut hieman vaikeeta ja paino pudonnut hieman
- muuten aika normaali oll, välillä kuivaa yskää
-pari päivää vähän lämpöä yli 37
5päivää
-selkäsärky
-jalkojen särky
-silmäsärky
-nenän tukkoisuus
-yksi päivä hajuaisti pois
Yksi rokote josta paljon enemmän haittoja kuin koronasta.
Kolme rokotusta ja nyt just korona. Ihan normaalit flunssan oireet, kurkkukipu, nuha ja väsymys. Ei kuumetta.
Kolme rokotetta, pelkkä vähän runsaampi nuha 3-5 päivää oireena koronasta.
Maku- ja hajuaisti poissa viikon verran. Noiden ansiosta tajusin, että korona kyseessä :)
Vierailija kirjoitti:
Maku- ja hajuaisti poissa viikon verran. Noiden ansiosta tajusin, että korona kyseessä :)
Lisään, ei rokotteita.
Vähä oli erikoinen tunne nenässä yks aamu kun heräsin niin tein kotitestin. Näytti kahta viivaa, mies oli saanu saman tuloksen jo edellisenä päivänä niin osasin odottaa eli käytännössä oireettomana "sairastin". Kolme rokotetta löytyy.
Nainen 32, perusterve, urheilullinen, terveet elintavat.
Oireet 6tta päivää:
Sahaava kuume
Hengenahdistusta vasta parina viimeisenä päivänä
Kurkkukipu
Nuha
Maku ja hajuaistit menneet
Ruokahaluttomuus
Uupumus
Itse nyt 8pv sairastanut koronaa. Oireet ovat olleet joka päivät samat eikä loppua vielä näy:
-Kuume 37.5-38
-Todella kovat lihassäryt jaloissa ja selässä taukoomatta
-Kurkku todella kipeä, nieleminen sattuu
-Sellanen humalainen olo tulee hetkellisesti jos liikutan silmiä nopeasti
-Vilunväristyksiä koko ajan, välillä kuuma ja välillä kylmä
Ei ole muita oireita vielä tullut ja toivottavasti ei tule. Olen hyväkuntoinen, täysin terve. En ole rokotettu.