Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te joilla ollut korona

Vierailija
01.09.2020 |

Oireet joo on yksilölliset, mutta kiinnostaa silti oireet. Oletko erottanut korona olon tavallisesta flunssasta?

Kommentit (362)

Vierailija
341/362 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin rokottamattomana kuukausi sitten. Yhden illan oli korkea kuume, sen jälkeen pari päivää lämpöä. Hajuaisti meni muutamaksi päiväksi. Ei muuta.

Vierailija
342/362 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kummallinen tötterö olo, tuntui etten osaa mitään eikä pää toimi

Korkea syke monta viikkoa koronan jälkeen

Tajuton väsymys jatkui pari viikkoa

Kuukautiset tuli ensimmäisen kerran kolmeen vuoteen eikä ole taas sittemmin näkynyt

Jäsensärky

Mulla ei ollut kuumetta tai pahemmin flunssaakaan. Ääni oli pois muutaman päivän.

Sama juttu, että korona ei kuumetta nosta eikä pahemmin aiheuta flunssaakaan vaan ne oireet on ihan kummallisia ja olo on just tuollainen tötterö, ihan epätodellinen. Ja se olo kestää pari kolme viikkoa. Syke on ihan sekaisin pidempään ja samoin kunto romahtaa vaikka ei mikään petipotilas edes ole vaan ainoastaan väsyttää julmetusti.

Sitten kun vihdoin alkaa olla hapenottokyky ja syke taas normaalit sekä ylenpalttinen hikoilukin rauhoittunut niin menee se max muutama kk ja uusi tartunta iskee. Kroppa on siis ihan sekaisin monta kuukautta ja tokalla kerralla yli puoli vuotta ja kesäkuun alussa -22 sairastetun koronan jäljiltä olo oli normaali vasta tämän vuoden alussa.

Kolmesta tartunnasta on nyt kokemusta ja kaiketi kaikki eri varianteista. Tuon kolmannen jälkitilassa olen parasta aikaakin vaikka tartunta oli jo toukokuun alussa. Siinä siis ehti olla noin 3kk normaali olo sen edellisen tartunnan jäljiltä ja taas näyttää menevän kesä suoraan sanottuna v i tuiksi tämän bioasepaskan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/362 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen erottanut. Tavallinen flunssa ei nosta minulla kuumetta. Koronassa nousi kuume.

Influenssassa taas on kova kurkkukipu, sitä koronassa ei ollut.

Koronaan liittyi voimakasta oksentamista ensimmäisen vuorokauden aikana. Paljon pahempaa kuin vatsataudissa.

Eli kyllä tuo korona oli erilainen tauti kuin tavallinen flunssa tai influenssa. Vaikeusasteikolla asettautuu noiden kahden väliin, eli tavallista flunssaa pahempi, mutta influenssaa lievempi.

Ja mulla just päinvastoin nuo oireet. Normilentsuissa nousee aina kuume, koronassa max vähän lämpöä (tai reilusti alilämpöä).

Koronassa oli niin järkky kurkkukipu ettei edes angiinassa tai mononukleoosissa ole ollut sellaista kipua. Tuo kurkkukipu kesti aika tasan 3vrk ja iski käytännössä heti täydellä teholla eli kolmessa vartissa siitä, että kurkku tuntui karhealta olikin jo sellainen kipu, että veden juominenkin sattui. Samaten tuo kurkkukipu myös katosi tosi nopeasti eli tuosta maksimikivusta olikin täysin kivuton ihan parissa tunnissa.

Itse en oksentanut mutta maha meni sekaisin. Sellainen yleisen outo huonovointisuus kesti toista viikkoa eli tavallaan etoikin, mutta enemmänkin päässä heitti, huimasi, silmiä särki ja väsytti niin että sitä vaan nukahti ihan istualteenkin. Lisäksi särki niveliä ja ihan kuin luitakin ja oikein tunsi kuinka se virus jylläsi pitkin kroppaa. Yöks.

Minun olisi hölmö verrata tätä influenssaan, koska oireet oli niin erilaiset ja tauti muutenkin erilainen. Influenssa on kuin rajumpi flunssa kovine kuumeineen, mutta koronatartunnassa multa ne flunssaoireet ja kova kuume puuttuu kokonaan poislukien tuo kurkkukipu. Eikä koronan aiheuttamaa heikotusta, väsymystä ja huonovointisuutta siksi selitä kuume, koska se puuttuu mutta silti olo on ihan outo ja epätodellinenkin. Influenssa on myös paljon johdonmukaisempi sairastettava toisin kuin korona jossa on hirmuisesti kaikkea epämääräistä oireilua jotka aaltoilee.

Vierailija
344/362 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa koronassa oli vain päänsärky ja huimaus, seuraavassa kurkkukipu ja yskä. Flunssan oireita tai kuumetta muuten ei ollut ollenkaan.

Vierailija
345/362 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koronarokottamaton, ikää 32, sukupuoleni on mies ja mitään vakavia tauteja minulla ei ole.

Korona kesti minulla 3 päivää. Yhtenä iltana oli kuumetta ja sitten pari päivää sen jälkeen olo oli normaalia väsyneempi. Korona kierti meidän työpaikalla kaikki läpi ja kaikille se oli suht lievä rokotteista riippumatta.

Sairastin koronan 2022 kesällä.

Vierailija
346/362 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse akuutti tauti ei ollut raju, enemmänkin kummallinen. Mutta jälkioireet ovat nyt kestäneet vuoden, mulla ennen perusterveellä nyt neljä säännöllistä lääkitystä mm. sydänlääke. En vieläkään voi esimerkiksi kävellä paria kilometriä, ennen kävelin paljon ja juoksinkin helposti. Eli kyllä todellakin on ollut erilainen kuin joku nuha.

Vierailija
347/362 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuaisti oli 90% heikentynyt melkein vuoden ja hikiliikunta oli mahdotonta pitkään koska en yksinkertaisesti saanut happea vaikka keuhkot vetivätkin hyvin.

Kolmen viikon sairastelu, viikon starttivaihe jolloin oireet kehittyivät, toinen viikko Panacodilla sängyssä, kolmas viikko kalpeana tasapainon hakua taloa ympäri varovasti kävellen ja tavallisten ruoka-annosten syömisen harjoittelua.

Vierailija
348/362 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajuaisti oli 90% heikentynyt melkein vuoden ja hikiliikunta oli mahdotonta pitkään koska en yksinkertaisesti saanut happea vaikka keuhkot vetivätkin hyvin.

Kolmen viikon sairastelu, viikon starttivaihe jolloin oireet kehittyivät, toinen viikko Panacodilla sängyssä, kolmas viikko kalpeana tasapainon hakua taloa ympäri varovasti kävellen ja tavallisten ruoka-annosten syömisen harjoittelua.

Siitä te rokotevastaiset saatte, hyvä että kärsitte kun ette ottaneet rokotteita.

Vierailija
349/362 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän se on, että korona aiheuttaa tosi huteran olon vaikka ei ole edes korkeaa kuumetta? Ei missään tavis-flunssassa ole sellaista oloa eikä kyllä myöskään sellaista väsymystä edes silloin kun on kova kuume. Koronassa on silmätkin jotenkin kipeät ja niin väsyneet että kerrassaan ei vaan jaksa pitää auki.

Lisäksi valoa en kestänyt yhtään vaan on pakko olla ihan pimeässä ja kun katsoin telkkaria niin mun piti laittaa aurinkolasit päähän, koska muuten tuntui että silmien kautta tulee joku vihlova tikari pään sisään.

Vierailija
350/362 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
351/362 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uutta muunnosta ollut kenelläkään ja minkälaisilla oireilla?

Vierailija
352/362 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä erotin. Ei ollut kurkkukipua, ei nuhaa mutta hitonmoinen hengenahdistus etenkin makuulla.

Vierailija
353/362 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä erotin. Ei ollut kurkkukipua, ei nuhaa mutta hitonmoinen hengenahdistus etenkin makuulla.

...kuin olisi ollut kivi rintakehän päällä painona. Betonilaatta

Vierailija
354/362 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentelin, ripuloin, kuume 39 paikkeilla pari päivää ja heikko olo.

Vierailija
355/362 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että nyt taas on aktivoitunut tartuntaketjut.

Meillä perheessä ensin sairastui mies ja itse olen kolmisen päivää jäljessä ja vielä sairas.

Eka tauti pari vuotta sitten aiheutti kuivan kurkun ja aivosumun ja yskän muutamaksi päiväksi.

Tää toinen on voimakkuudeltaan mielestäni influenssan tapainen. Merkittävin ero nenän tukkoisuus, univaikeudet, sahaava kuume. Nyt on menossa neljäs päivä ja edelleen kuumetta, eli ei tämä taida viiden päivän kohdalla loppua..

Ei taida enää auttaa paljon mitään rokotukset, ja eipä niitä perusterveille enää annetakaan. Saimme todella voimakkaat oireet kolmannesta rokotteesta, eli vasta-aineita niillä saatiin kyllä luotua.   

Vierailija
356/362 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos olette juuri sairastaneet koronan niin kertokaa oireista. Onko ollut hengenahdistusta vai vain nuhaa kuumeen kera? 

Vierailija
357/362 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku oli hyvin, hyvin lievästi kipeä. En olisi edes testiä tehnyt, ellei miesystävä olisi ollut kovassa kuumeessa ja koronatesti positiivinen.

Vierailija
358/362 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi oli ripulia ja silmäkipua tai päänsärkymäistä kipua silmien takana. Vasta jokunen päivä myöhemmin tuli yskä ja nuha, lämpöäkin taisi olla 

Vierailija
359/362 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksellinen väsymys, joka johtui varmaan keuhkotilavuuden pienenemisestä. Yhden päivän "kuume" 37,1, kun normaali lämpö on 36.

Väsymys ja hapenpuute kesti noin 3-4 viikkoa.

Vierailija
360/362 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin joulukuun alussa toiseen koronaan oireet oli samoja kun ensimmäisessä koronassakin eli lihaskivut, korkea kuume, haju ja makuaistikin katosi taas ja hengenahdistusta. Palaututuuko nuo aistit? Viimeksi olivat pois reilu kuukauden. Minulla ei ole rokotteita.