Ootteko antanut lapselle melatoniinia jotta nukahtaisi?
Meillä lapset riekkuvat aina vielä kymmeneltä, en saa mitäämn kuria.
Itse otan välillä melatoniinia, voisinko antaa sitä lapsille?
Vaikkapa puolikkaan 1mg tabeltin?
Kokemuksia?
Kommentit (53)
Kuinka pienelle voi antaa kamomillateetä ja oliko sillä jotain haittoja, jos käyttää pitkään tai jatkuvasti?
Mitä se lääkärin resepti auttaa? Jos saa reseptin, niin eihän se lekuri tutki sitä lasta. Ja jos antaa itse, niin ei sitä lasta vieläkään kukaan tutki.
Ohis
Autismin kirjolaisista lähes jokaisella on puute melatoninin erityksessä. Annetaan siis lapsillekin korvaamaan puuttuva hormoni. Ei ole lääke vaan elimistön normaalia hormonia. Itsekin käytän.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se lääkärin resepti auttaa? Jos saa reseptin, niin eihän se lekuri tutki sitä lasta. Ja jos antaa itse, niin ei sitä lasta vieläkään kukaan tutki.
Ohis
Tietenkin tutkii.
Olen, mutta vasta tutkimusten jälkeen lääkärin määräyksestä, koska lapsen keho ei tuottanut sitä itse riittävästi ja lapsi kärsi unettomuudesta jo ihan tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin resepti Melatoniin lapsen univaikeuksien takia. Otti tabletin illalla ja muutaman tunnin kuluttua heräsi järjettömään päänsärkyyn. Jäi loput tabletit ottamatta, sen verran pelottava kokemus oli.
Joo, mulle kävi samalla tavalla. Lääkäri laittoi sitten Triptyliä lisäksi ja otan tällä hetkellä 5mg melatoniinia ja 25mg triptyliä illalla, noin tunnin kuluttua alkaa väsyttämään ja menen nukkumaan. Nukun helposti n. 10 tunnin yöunet :) Ennen en saanut unta kuin muutaman tunnin yössä yleensä.
Olen 23-vuotias nainen. Joten kannattaa kysyä lääkäriltä eikä jättää vain ottamatta, ainakin minä olen hyvin tyytyväinen nykytilanteeseen. Ennen olin melkein aina väsynyt, nukuin aina päiväunia enkä meinannut aina pysyä edes hereillä vaikka olisi pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Tietenkin tutkii.
Miten ja mitä se lääkäri tutkii, jotta tietää, voiko melatoniinia määrätä?
Meillä 11v syö melatoniinia nukahtamusvaikeuksiin lääkärin määräyksestä,univaikeudet loppui siihen ja tyttö on aina levännyt herättyään apn tilanteessa en antaisi lapselle sitä,vaan tutkailisin omia kasvatus ja säännöllisyys rytmiä.omat käyttää klo 20.00 koirat lenkillä 20.30 iltapala ja 21.00 unille.
Kyllä. Lapsi koki traumaattisen tapahtuman. Tästä seurasi vaikeita nukahtamisongelmia. Melatoniinin avulla onnistui saamaan unesta kiinni. Täällä puhutaan nykynuorista ja nykynuorien kasvatusongelmista. En taida olla nykynuori, keski-ikäinen nainen kylläkin.
Melatoniini pitää ottaa kuurina, eikä vain Illointällöin kun on vaikea nukahtaa, näin ohjeisti paykiatri. Meille lastenpsykiatri kirjoitti 12- vuotiaslle melatoniinia nukahtamisongelmiin. Vetää n kuukauden kuurin ja pitää parin kk tauon.
Annoin teini-ikäiselle 1.5mg melatoniinitabletin auttamaan nukahtamista, kun hänellä alkoi olla pahoja masennus- ja ahdistusoireita ja yöunet olivat huonot. Riitti auttamaan nukahtamista eikä tullut oireita. En pidä pahana asiana, vaikkei silloin tullut lääkäriltä kysyttyä. Nyttemmin saa ammattiapua, eikä enää käytä melatoniinia. Mainitsin lääkärille asiasta, eikä hänellä ollut siihen mitään sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
I feel you kirjoitti:
Matkapahoinvointi- ja allergialääkkeet toimii myös hyvin. Ja ne eivät ole niin "paheksuttuja"...
Todellakin mielummin vaikka antihistamiinia kuin melatoniinia, on paljon turvallisempi. Mutta ei kumpaakaan ominpäin!
Melatoniini on kuitenkin elimistön oma aine mutta nuo allergia- ja matkapahoinvointilääkkeet ovat kemianteollisuuden tuotteita, miettikää sitä.
t. kemiaa tunteva
Mutta sitä vartenhan on Tenox!?