Kuinka helppoa olisi kävellä johonki työpaikalle ja teeskennellä olevansa töissä siellä?
Kysyy epätoivoinen työtön, joka haluaa mennä röihin :DD
Kommentit (57)
Menet vaan siihen eduskuntatalon portaille virallisen näköisenä seisoskelemaan. Pian työnnetään mikkiä suuhun ja lausuntoa antamaan.
Eiköhän lähes jokaisessa firmassa tunnisteta vakkari kasvot.
Meille pääsisit ovikelloa soittamalla, selittäisit vaan että oot uusi sijainen. Menisi ehkä tunti niin joutuisit ulos.
Se on hyvin helppoa. Minä teen niin joka arkipäivä. Sillä erolla vain, että teeskentelen TEKEVÄNI töitä.
Raksalla isommilla työmailla se on tosiaan helppoa. Perehdyttäjät ei muista mitenkään jokaista naamaa ja ilman kulkukorttiakin pääsee portittomille työmaille, joissa leimaus tapahtuu tyyliin sosiaalitiloissa. Kunhan päältä löytyy huomiovaatteet, kypärä, turvakengät ja silmäsuojat. Ilman asianmukaista varustusta sanomista tulee heti, mutta henkilökortteja tms ei paljoa katsella. Harvakseltaan tehdään pistotarkastuksia. Esim rakennussiivoojaksi naamioituminen olisi oikeasti todella helppoa.
Luuttu käteen ja moppaamaan. Menee ihan täydestä, että olet siivooja.
Tein joskus kesätyönä kotisiivouksia, olin vuokrafirman kautta. Ei kukaan kysellyt kuka olen ja mistä tulen. Tietenkään ei mitään kulunvalvontaa, koska liikuttiin pareittain firman autolla. Työpari oli aina firman oikea työntekijä, ja hän ajoi autoa. Työpari vaihtui melkein joka päivä.
Sinne olisi voinut marssia kuka tahansa, jos vaan olisi tiennyt minne mennä ja milloin.
Kouluihin pääsee kävelemään sisään vapaasti. Oikean opettajan voi esim. piilottaa jumppasalin välinevarastoon siksi ajaksi kun pitää itse tuntia.
- ei ole luuttu vaan siivouspyyhe. Pöytäluuttu on kalustepyyhe ja lattialuuttu on lattiapyyhe.
T. laitoshuoltaja
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisen helposti ainakin raksoille. Hervannassa "maahantuojan asialla olevat" sanoivat mikrojen olevan epäkunnossa ja kantoivat ne kaikki pakuun ja ajoivat pois :D
Tää on muuten totta. Meillä kaikki tuntee kaikki, mutta jonkin verran käy just jotain kahvikoneen huoltajaa ja tietysti tavarakuskeja, jotka tuovat ja vievät tavaraa. Ei niiltä kukaan kysele mitään. Toki usein on samat tyypit, mutta ei kukaan ihmettele jos on uusi naama.
Palkan saaminen voisi olla jo vaikeampaa.
Mee siivoamaan salaa hkl än busseja
Kirjastoon voisi ihan hyvin mennä hyllyttämään kirjoja vaikka koko päiväksi, kun sinne pääsee sisään kuka tahansa, nappaisi vain jostain jonkun kirjavaunun ja menisi hyllylle sen kanssa. Isommissa kirjastoissa pyörii aina kaikenlaisia harjoittelijoita ja työkokeilijoita eikä niitä opi tuntemaan, eikä henkilökunnalla ole mitään yhtenäistä työasuakaan.
Itse pyörin toista viikkoa kaupungin talolla. Luulivat minua kaupungin virkamieheksi.
Vierailija kirjoitti:
- ei ole luuttu vaan siivouspyyhe. Pöytäluuttu on kalustepyyhe ja lattialuuttu on lattiapyyhe.
T. laitoshuoltaja
Ei kukaan huomaa siivoaako luutulla vain pyyhkeellä. Ellei sitten käytä soitinta nimeltä luuttu. Se saattaa hieman herättää ihmetystä. Kun ei ole virallinen siivooja, ei ole väliä millä nimellä työvälinettään kutsuu.
Vierailija kirjoitti:
T. laitoshuoltaja
Luuttu on soitin.
t. muusikko
Mene kirjastoon ja ala antaa tyypeille kirjavinkkejä
Vierailija kirjoitti:
T. laitoshuoltaja
Tiedoksi, että luuttu on soitin. Siivouspyyhe on nimeltään luutu.
Vanhempaa poikani luultiin saman passinhakureissun aikana kaksi kertaa poliisiksi tai laitoksen esimieheksi eri henkilöiden toimesta 15 minuutin välein.
Eikä edes ollut uniformu tai puku päällä vaan kauluspaita ja bleiseri.
On tosin muutenkin melko sliipattu ja filmaattinen mutta oli se huvittavaa.
Maailmassa olisi kyllä lipeville petokseen taipuvaisille jatkuvasti apajia auki, kun ihmiset niin sokeasti luottavat imagoihin ja mielikuviin siitä miten asiat ovat.
No toisaalta ,onhan sitä ollut valelääkäreitäkin.
Uskoisin että niitä valepoliitiikkoja on ollut vieläkin enemmän, heh,heh...Ryhdypä siis poliitikoksi!
Tsemppiä urallesi!