Millainen ihminen valmistaa kerrostalossa joka päivä valkosipuliruokaa?
Kommentit (36)
Itseäni ei se haju ruuassa haittaa ja pidän maustakin.
Enemmän häiritsee se haju, joka siitä jää hengitykseen.
Jos on esim. töissä asiakaspalvelussa, voisi jättää sen syömisen tilanteisiin jolloin ei tarvitse "hönkäillä" muiden päälle.
Tällä hetkellä en asu kerrostalossa, mutta voisin olla minä. Millainen henkilö laittaa kalaruokaa? En tykkää siitä hajusta? Eiköhän se ole sallittua tehdä ruokaa, mistä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Jos rehellisiä ollaan, niin myös toistuvat vahvat hajut ovat kiellettyjä kerrostalossa, kuten myös metelöinti. En tiedä kuinka moni isännöitsijä alkaa tekemään asialle mitään, mutta ei se ihan sallittuakaan ole. Tietenkin kotona saa tehdä mitä lystää, kunhan hajut ja metelit eivät kantaudu naapuriin.
Onneksi en asu enää kerrostalossa.
Voiko ruuanlaittoa sanoa toistuvaksi vahvaksi hajuksi? Voiko ruuanlaiton kieltää?
Vierailija kirjoitti:
Ruoka ei ole syömäkelpoista ilman valkosipulia, miten se asumismuoto siihen liittyy, vai meinaatko että asiasta on joku kirjaus yhtiösäännöissä.
Ei ole syömäkelpoista ilman ?
Sitten on kyllä makuaistissa jotain vikaa.
Ja miten enää erottaa muita makuja, jos kaikki maistuu valkosipulilta...
Tiedän yhden tällaisen ihmisen, valkosipuli/ maustehullun. Lisää siis melkein kaikkeen valkosipulia, pippuria, chiliä yms.
Ja ihan ok, jos pitää mausteisesta ruuasta mutta en usko hänen makuaistinsa olevan ihan terve enää.
Saati mitä tuollainen jatkuva mausteisen ruuan syöminen lopulta tekee esim. vatsalle ja suolistolle.
Ja se haju, pakko joskus sanoa, että voisiko mitenkään olla syömättä jos tavataan ( eipä tunnu menevän perille, sitten vaan pahoittelee, kun ei "muistanut")...
Minulle hän kyllä valittaa, jos olen laittanut hajuvettä (maltillisesti)😳
Ilmanvaihdossa on jotain vikaa, jos toisesta asunnosta tulee ruoanhaju todella voimakkaana sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin kahdesti viikossa.
Muista, että naapurille ei saa sanoa hajusta tai tulee sakkoa.
Ei oo totta! Mulle uusi uutinen oli tuo.
Minä alan paistamaan possua nyt joka päivä ja tuuletan käytävään. Kos tullaan valittamaan, niin ei ku käräjille.
Niin sä joudut käräjille, käytävään ei saa tuulettaa.
Jo on mennyt pimeäksi maailma. Eli siis ruokaakaan ei saisi enää laittaa Suomessa, jos asuu kerrostalossa. En ole eläissäni ennen kuullut missään, että jotain häiritsisi valkosipulin haju ruoassa (hengityksessä se on eri juttu). Jos nyt jostain tulee vieno ruoan käry, niin se on syy valittamiseen, niinkö? Mielestäni ruoan käry (jopa joku grillatun makkaran käry) on hyvä tuoksu ja tuoksuja maailmaan mahtuu.
Varmaan jokainen joka asuu kerrostalossa ja pitää valkosipulista...
Sellainen joka haluaa lukea iltaisi naapurin kirjoittamia viestejä vauvapalstalla.
Laitan usein valkosipulia ja sipulia ruokiin ja teen kalaruokia myös. Ei ne hajut haittaa minua yhtään, en kenenkään idiootin kiukutteluista vaihtaisi ruokavaliotani. En tosin asu kerrostalossa.
Minun nenääni kypsä kaali ja makkara taas haisevat kuvottavalle, muttei tulisi mieleenkään valittaa sellaisesta.
Äsken laitoin 2 kpl kebabrulliin. Pitäsiköhän lisätä vielä yksi.
4½ keskitulista siliäkin meni ..
Zinc
Luultavasti kokin juuretovat jossaikin Balkanilla tai Turkissa. Kutsu Rouva Sininen pitämään naapurillesi esitelmää, miten kerrostalossa asutaan häiritsemättä muita asukkaita metelillä tai lemuilla.
mieluummin haistelisin valkosipulia kuin tätä jatkuvaa tupakankäryä.
Käytävässä joskus haisee pulla tai kaaliruoka tai valkosipuli, mutta en jää sinne nuuhkimaan, vaan menen omaan asuntooni.
Vierailija kirjoitti:
Äsken laitoin 2 kpl kebabrulliin. Pitäsiköhän lisätä vielä yksi.
4½ keskitulista siliäkin meni ..
Zinc
Siliä zincin ruoassa.
😏
Minun kuspää naapurini laittaa valkosipuliruokaa keskellä yötä. Tosi kiva yöllä herätä lemuun ja nousta tuulettamaan.