Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opeja paikalla? Miksi koe eri luokassa kuin muilla?

Vierailija
30.09.2013 |

Eli opettaja oli laittanut 8-vuotiaan eri luokkaan tekemään koetta...pojan mukaan ei ollut tehnyt mitään, eikä kyllä ainakaan vielä ole joutunut puhutteluihin, jälki-istuntoon ym. eli on ihan hyväkäytöksinen. Äsken vain sanoi kesken läksyjen, että teki kokeen eri luokassa kuin muut, eikä osannut itse kertoa miksi ja nyt minua tietenkin häiritsee...jos joku osaisi valaista asiaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä asiaa opettajalta itseltään, vaikka wilmaviestillä. Aivan mahdoton sanoa ulkopuolisena syytä moiseen ja turha spekuloida täällä asiasta. 

Vierailija
2/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen vastausta täältä  löydy.   Opettaja osaa kertoa oikean syyn ja näin on varmasti tehty oppilaan parhaaksi  esim. keskittymisen kannalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä omassa rauhassa kokeen SAA tehdä (ei joutuu!) sellainen lapsi, jonka opettaja huomaa häiriintyvän muiden oppilaiden äänistä.

Vierailija
4/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ymmärrän, etten täältä varmaa syytä löydä, ja sen takia juuri kysyinkin olisiko mahdollisesti opeja paikalla, jos joku olisi osannut sanoa jotain suuntaa antavaa, kuten esim. tuo, että saa rauhassa tehdä...varmasti saan jossain vaiheessa opettajalta tiedon, että miksi on näin toiminut. Wilmaa hän ei käytä.

Vierailija
5/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua siitä, että lapsi saa keskityttyä paremmin yksin ollessaan ja voi tehdä koetta vielä esim. välitunninkin aikana rauhassa.

Toisaalta voi johtua siitä, että opettajalla on epäilys siitä, että lapsi voi luntata kokeessa. On siis tavallaan jäänyt kiinni aiemmin, mutta opettaja ei ole voinut pitävästi todistaa asiaa eikä ole sen takia ottanut kotiin yhteyttä. Joku toinen oppilas on esim. voinut kertoa aiemmassa kokeessa, että lapsi on luntannut häneltä, tai on voinut olla vihko/kirja avoinna koeasioiden kohdalta pulpetissa ja poika on availlut pulpetin kantta ja selittänyt ottavansa sieltä vain kumin tms. tai poika on kääntyillyt kovasti koetilanteessa. Parempi siis ottaa varman päälle ja laittaa poika eri luokkaan kokonaan tekemään koetta; toinen vaihtoehto on siirtää poika istumaan ihan opettajan nenän eteen koetunnilla.

Vierailija
6/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, joka annoin ensimmäisen vastausviestin, olen opettaja. Neuvoni on edelleen voimassa.

Vierailija
7/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään lapsi ei koskaan ole omasta mielestään tehnyt mitään häiritsevää - parasta siis vaikka soittaa opelle tai laita sähköpostia. Sitä ihan jokainen ope kyllä käyttää.

Vierailija
8/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä opettajalta. Olisiko lapsellasi vaikeuksia keskittyä kokeen tekemiseen muiden joukossa? Itse olisin koko koulu- ja opiskeluaikani ottanut innolla vastaan mahdollisuuden tehdä koe rauhassa. 

Vierailija
9/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko varmasti "koe" eikä esim. joku lukiopettajan tms. testaus, johon jokainen oppilas menee yksikseen?

Vierailija
10/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poikasi opettaja. Tiedän syyn, mutta tietosuojan takia en voi kertoa sitä sinulle tässä, koska muutkin palstalaiset näkisivät. Voisitko soittaa minulle tai laittaa viestin?

Vierailija
11/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana välillä siirtää jokunen oppilas yksinään tekemään koetta, koska oppitunnilla monesti osaa tehdä paremmin, kun kokeessa. Näin annamme oppilaalle lisämahdollisuuden tehdä kokeen ilman taustahäirintää ja kokeilla tulisiko ne oikeat taidot esille kokeessakin

Vierailija
12/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tää tieto on sulle tärkee, eikö se ole pääasia että on kokeen tehnyt

Vierailija
13/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein pulpetit järjestellään eri tavoin koetilannetta varten. Jos luokkatila on ahdas, voi olla ettei kaikki mahdu. Tällöin joku pitää siirtää, samantekevää kuka.

Vierailija
14/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta muistan, että mikäli oli ollut kokeen aikana pois, niin muiden ollessa oppitunnilla laitettiin toiseen huoneeseen tekemään koetta. Ja ihan pienille (ykkös-kakkoset) ei välttämättä ilmoiteta kaikista kokeista etukäteen, joten et välttämättä ole tietoinen, että lapsi on ollut pois koepäivänä. Mutta arvailuksi menee, ota ihmeessä yhteyttä opettajaan.

Vierailija
15/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kysy opettajalta jos asia on sinulle niin tärkeä että sinun pitää se tietää. 

Itse kyllä ajattelisin niin, että jos asia ei vaivaa poikaa eikä opettajakaan ole laittanut siitä viestiä, niin silloin asiassa ei ole mitään niin ihmeellistä että mun tarvitsisi lähteä kyselemään. 

Vierailija
16/16 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 16:50"]

Olen poikasi opettaja. Tiedän syyn, mutta tietosuojan takia en voi kertoa sitä sinulle tässä, koska muutkin palstalaiset näkisivät. Voisitko soittaa minulle tai laittaa viestin?

[/quote]

Miksi et käytä Wilmaa?