Aikuinen ihminen, joka kailottaa kovaa kirjastossa puhelimeen.
Tänään aiemmin istuin lukemassa lehteä, oli hiljaista, kuin huopatossutehtaalla, kunnes kuulin miten ovi kävi kovaäänisesti rymiste, hetki tuon jälkeen pärähti todella kovaääninen soittoääni soimaan ja sitä seurasi todella kovaääninen puhe, joka kaikui koko kirjastossa eikä ollut mikään ihan pieni rakennus.
N. 50v nainen ilmestyi kovaäänisesti puhumaan puhelimeen keskelle kirjastoa.
Tätä jatkui noin 20 minuuttia ja nainen hoiti samalla palautuksia.
Sen jälkeen vielä puhui puhelun loppuun kirjastossa ja poistui rymnän kera.
Mikä ihme ihmisiä vaivaa?
Kommentit (43)
Mitä hän sanoi kun keskustelitte asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni minun tehtävä ei ole paimentaa ketään. Pitäisi olla ihan selvää, ettei noin toimita.
Ap
Ennen kaikkea se volyymi. En puhu edes kotona tuollsisella äänenvoimakkuudella puhelimeen.
Ap
Täällä kirpputoreilla mamma pitää puhelinta kaiuttimella ja selvittää kaikki mitä pöydissä tarjolla. Vasta peluri on toisella kirppiksellä ja selittää vastaan. Hinta vertailua parhaimmillaan.
Kuvailemasi tyyppi on yksinkertainen juntti, jolla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja eikä tilannetajua. Näitä valitettavasti riittää joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kaikkea se volyymi. En puhu edes kotona tuollsisella äänenvoimakkuudella puhelimeen.
Ap
Jos sillä oli huonokuulo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vastapuoli kuulee kyllä vähemmälläkin tai voi vääntää volyymia lisää omasta luurista.
No voi hyvänen aika, joskus lähtee ääntä. Sitä mahtuu maailmaan. Ei kannata vaivaantua aivan kaikesta. Tuollainen tilanne voisi käydä minullekin. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi olla ja sen lisäksi jos se oli vielä todella typerä. :D kyllä ihminen tietää itse mitä puhuu, vaikka kuulo olisikin huono.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole koko muumiporukka laaksossa. Kyllä noita riittää. Eikä niitä edes kiinnosta yrittää olla ihmisiksi.
Eihän tuossa edes ole mitään pahaa? Toiset ovat ilkeitä ja oikeasti huonokäytöksisiä. Minua alkaa aina hymyilyttämään erilaiset tilanteet. Rentoutta elämään, ei jaksa tätä hiljaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni minun tehtävä ei ole paimentaa ketään. Pitäisi olla ihan selvää, ettei noin toimita.
Ap
Niinpä tietenkin. Olethan itse täydellinen hiljainen ihminen. Antakaa toisten jo olla sekä elää rauhassa tätä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kodeista kuuluu ääntä ja sehän on enemmän kuin tervettä. Puhuvat ihmiset ovat aidompia. Suomeen tarvitaan eloa.
Tuo on kyllä rasittavaa. Itse olin lähikirjaston "hiljaisessa lukusalissa" (merkitty kyltillä), ja siellä puhui nainen puhelimessa. Pahoitteli kyllä perästäpäin. En ruvennut riitelemään, mutta meidän kirjaston yhteydessä on iso aula jossa on istuimiakin, joten sinne voi siirtyä hoitelemaan puhelinasiansa pois hiljaisesta tilasta jos haluaa olla häiritsemättä kanssaihmisiään (ja kunnioittaa sitä hiljaisen tilan periaatetta).
Minut kirjsaston suuri ja avara tila saa huutamaan, koska kaikuu ja kuuloni on heikko. En kyllä yleensä puhu kirjastossa puhelimeen, mutta puhun muuten kovaa siellä tuon vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuvailemasi tyyppi on yksinkertainen juntti, jolla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja eikä tilannetajua. Näitä valitettavasti riittää joka paikkaan.
Mikäs sinä olet ketään arvostelemaan? Jokaisella on oikeus olla omanlainen ihminen. Mahtaa olla vaikeaa sinullakin jo pelkästään itsessäsi. Et edes ymmärrä miten typerä tämä kommenttisi on, et ymmärrä mainitsemistasi asioista lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minut kirjsaston suuri ja avara tila saa huutamaan, koska kaikuu ja kuuloni on heikko. En kyllä yleensä puhu kirjastossa puhelimeen, mutta puhun muuten kovaa siellä tuon vuoksi.
Et oo tosissas 😂
Kerran joku puhui kovalla äänellä kirjastossa kaiutinpuhelua ja vieressä olisi ollut ns puhelinhuone tuota varten.
Kyllä muuten saa katseita Suomessa kun puhuu ääneen kaupungilla. Helppoa saada huomiota. Joskus on kiva puhua ääneen aivan tarkoituksella. Sivusilmällä voi tehdä huomioita myrtseistä naamoista tai heistä joita alkaakin hymyilyttämään. Sellaista se mukava elämä myöskin on.
Onneksi en käy kirjastoissa. Kotona lukeminen on paljon kivempaa.
Kaikilla ei ole koko muumiporukka laaksossa. Kyllä noita riittää. Eikä niitä edes kiinnosta yrittää olla ihmisiksi.