Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaudesta työnantajalle kertominen pelottaa!

Vierailija
30.09.2013 |

Tarvitsen henkistä tukea! Aloitin uudessa työpaikassa pari kuukautta sitten, ja olen raskaana. Tein positiivisen testin juuri ennen työhaastattelua, raskaus oli siis hyvin alussa. Olin jäänyt yllättäen työttömäksi edellisestä paikastani joten en uskaltanut ottaa sitä riskiä, että kerron uudelle työnantajalle raskaudesta haastattelutilanteessa enkä tulekaan valituksi. Ja tosiaan olin silloin hyvin alussa, joten keskenmenoriski oli vielä suuri. 

Nyt siis olen ollut pari kuukautta töissä, kaikki on mennyt hyvin ja työpaikan henki on hyvä. Kohta tulee tuo maaginen kolme kuukautta täyteen, ja mietin, missä vaiheessa kerron asiasta. Pomo on tosi mukava mutta jännittää silti tosi paljon. Pitäisikö odottaa että koeaika (4kk) on mennyt vai kertoa mahdollisimman pian? Toisaalta olisi varmempaa odottaa, toisaalta tuntuu kurjalta ja laskelmoivalta pantata asiaa niin kauan kuin mahdollista. 

Kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Miten pomo on uutiset ottanut? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot vasta koeajan jälkeen. Toki tuo aiheuttaa ehkä pientä katkeruutta joissain henkilöissä (täälläkin), mutta se on sinun oikeutesi. Ottaisit tosi ison riskin jos kertoisit ennen koeajan päättymistä. 

Vierailija
2/4 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerrot ennen koeajan päättymistä, kerro tilanteestasi myös luottamusmiehelle.

Vierailija
4/4 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap palaa kiittämään neuvoista. Onko kukaan ollut samassa tilanteessa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme