Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä Suomi on niin tylsä ja harmaa maa

Vierailija
30.09.2013 |

Asun ulkomailla ja kävin yli viikonlopun kestävällä työmatkalla Helsingissä ja Keski-Suomessa.

Voi äiti mikä vladivostok Suomi nykyisin on. Näin Tikkurilan neukkukuutioita, kaljakuppiloita, mättöpizzapaikkoja, sitten Keski-Suomessa pe-iltana jotain pikkukuntien ja sivukaupungin kaljakaraokekuppiloita ja ehkä 6 ihmistä sisällä, joista n. 100% aivan juoppojen näköisiä ja lääke maistui kunnolla näköjään.

Itse noihin kylläkin hakeuduin parille oluelle, joten oma vika. Mutta kyllä masentavaa on harmaa maisema, rappeutuvat rumat betonikuutiot, maaseudulla ransistyneet rakennukset, romuja pihoissa, ruokakin kuin kalajauheella kaikki maustettu...

Ei ole hinku takaisin "maailman parhaaseen maahan" :DD

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että mulla on paljon muista länsimaista muuttaneita kavereita, jotka eivät meinaa koskaan palata kotimaihinsa, koska Suomessa on parempi elää, kasvattaa lapset ym. Jenkeistä muuttaneet eivät enää täällä asumisen jälkeen edes uskalla syödä USA:sta tuotua ruokaa, koska se ei välttämättä täytä Suomen standardeja ja siitä saattaa saada ties minkä taudin.

Onhan täälläkin huonot puolensa, mutta itse asiassa Suomi ja muut pohjoismaat ovat maailman parhaiden asuinpaikkojen joukossa.

Toki missä vaan on ihan kivaa jos rahaa riittää, mutta jos arvostaa puhtautta, asiallisuutta ja vakaata yhteiskuntaa, niin ei täältä kannata kovin kauas lähteä.

Vierailija
82/93 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen rakentamisen tasoa aina kehutaan niinkuin missaan muualla ei osattaisi rakentaa mitaan kunnollista. Kuitenkin kerrostaloissa pitaa olla 'hiljaisuus' kun aanet kuuluvat asunnosta toiseen, jopa naapurin pissiminen kuuluu seinien lapi. Tahan en ole kylla missaan muualla tormannyt.

Amerikassa ruvettiin rakentamaan pilvenpiirtajia 1800-luvulla, Suomessa ei ole viela yhtakaan. Asun USAssa ilmastossa jossa talvet voivat olla ihan suomalaisen kylmia ja kesat taas uuninkuumia. Sisalla tassa 'pahvitalossa' on aina tasainen lampotila jonka voi itse saataa mieleisekseen. Talvella lammitys, kesalla ilmastointi. Ikkunat voivat nayttaa yksinkertaisilta mutta eivat sita ole. Etuovi on yksinkertainen ja tuulikaappia ei ole  mutta niin vain on kumman hyvin tehty etta tulipalopakkasillakaan ei tunnu kylmalle sisapuolelta.

Suomen luontoa pidetaan niin ihmeellisen kauniina mutta kylla minulle on jaanyt mieleen kilometri toisensa jalkeen samankorkuista mantymetsaa tien kummallakin puolella.  Muissa maissa on vuonoja, Alppeja, kanjoneita. valkoisia hiekkarantoja, palmuja ja leppeata tuulta lapi vuoden.

Kansanjuhlia ja tapahtumia on harvoin, Vappu ja Juhannus. Kumpaakin vietetaan sellaisessa kannissa etta aamulla ei muista mitaan (jos nyt ei ollut kaatosadetta). Missa on karnevaalit, itsenaisyysjuhlat ja muut koko kansan kokoontumiset minne voi vieda lapsetkin ilman etta joutuvat todistamaan oksentelua, kadulle kakkaamista ja ulkoilmaseksia?

Miksi ihmeessä Suomessa pitäisi olla pilvenpiirtäjiä? Mahdummehan asumaan muutenkin kuin sadan metrin korkeudessa keikkuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutteko ulkosuomalaisten blogit-ryhmään fb:ssä. Siellä on paljon kokemuksia monista eri maista. Tekee hyvää ihmisille lukea eri maiden elinoloista :)

Vierailija
84/93 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut koko elämäni lähiössä Suomen pääkaupunkiseudulla, enkä muista ikinä nähneeni:

- harmaita betonikuutiotaloja

- juoppoja/narkkareita julkisilla paikoilla

- humalaisia ihmisiä juhlissa

Onko minulla vain valikoiva muisti vai mitä ihmettä?

Vierailija
85/93 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Suomessa on kaunis luomakunta.

Vierailija
86/93 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen muun mielestä Itä-Suomen järvimaisemat ja Lappi ovat ankeita? Mä en ikinä ole ymmärtänyt suomen luonnon hehkuttamista en edes perusta revontulista. Käykää vaikka missä tahansa Keski- ja Etelä-euroopassa tai Japanissa, niin ymmärrätte että elämme ympäristöltään maailman ankeinmassa maassa.

Myös Afrikan tasangot ovat upeita, enkä vitsaile. Ei ole mitään upeampaa kuin katsella tähtitaivasta Serengetin autiomaassa. Revontulet on ihan blääh. Afrikka on suosikkini jo ihmisten, musiikin ja eläinten takia. 

Olen käynyt 100 maassa, Suomi, Ruotsi ja Viro ankeimmat. Upeimmat Tansania, Kenia, Zimbabwe, Kiina, Intia, Italia ja Kanada. 

Vierailija
87/93 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 12:22"]

Tikkurilassa ja Keski-Suomessa? Juu en ihmettele. Varsinaisesti asut varmaan Nizzassa tai iki-ihanassa onnelassa, New Yorkissa? 

Suomessa on hyvät ja huonot puolensa niin kuin joka maassa. Ja kauniit ja rumat paikkansa.  Jos etsii Suomesta kauniita maisemia ei ehkä kannata etsiä niitä Tikkurilasta :) 

Jännä kuinka Jossain Muualla on asiat aina paremmin kun Suomessa. Jos olisit oikeasti kotoisin Vladivostokista olisitko koskaan päässyt maailmaa edes katsomaan?  

Suomessa on 6-8 kk vuodesta kylmä ja rumat rakennukset, sosiaalisen kannsakäymisen heikkous ja yleinen epäystävällisyys tekee maasta aika tympeän paikan asua. Näin sanon yli 5 vuoden kokemuksella ulkomailla asumisesta ja asun edelleen.

Vladivostok olisi oikeastaan varmaan hieno paikka mm. satamakaupunki, armeijan tukikohta, raaka, mutta kovakin markkinatalous... olisi varmaan  jännittävä, mielenkiintoinen paikka asua ja ei varmasti niin hengetön paikka kuin Suomi.

- ap

Ap on oikeassa. Tulen kuolemaan tämän maan ankeuteen. Asun vieläpä (olosuhteiden pakossa) Lapissa! Tänne kuolee; valon puutteeseen, kylmyyteen, kuolleeseen luontoon; kun kesä tulee se menee. Ihmiset on suoraan sanoen s**t***sta.

Olin nuorena Italiassa töissä, siellä oli myös suomalaisia kuten muunkin maalaisia. Voitteko kuvitella miten nämä suomalaiset erottui käytöksessä, voin sanoa ettei heille eduksi. Naama norsun v*tulla jatkuvasti ja koko ajan.

Vierailija
88/93 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka täällä ulisee Suomen ankeudesta: Painukaa helv-ettiin täältä, miksi ette ole jo muuttaneet ulkomaille? Tuskin teillä kahleita jaloissa on. Lähtekää, meille muille ei tule ikävä.

Totuus: Tykkäätte vain ulista, mutta ette lapamatomaisuuttanne kykene asialle tekemään yhtään mitään. Suu kyllä käy, mutta per-se on muurattu sohvan pohjalle. Telkkarissa pyörii Putous ja Salkkarit.

Vierailija
89/93 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä.

Itse asun Australiassa enkä halua enää koskaan tänne betoniseen, kalliiseen ja rumaan maahan. "Maailman vakainta" maata johtaa joko kaljupäinen pressa!

BUU Suomi!

Vierailija
90/93 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisitpä ilmapiiri. Niin ilkeitä, juoruilevia ja tympeitä kaikki ihmiset.

Kadullakin tönitään tahalleen.

Suomalaiset ovat äärimmäisen köyhät henkisesti.

Vierailija
91/93 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan

Vierailija
92/93 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sanon suoran mielipiteen:

"Suomi on ihan @*#%! maa, jossa ihmisiä kidutetaan ja pakotetaan asumaan taloissa joitka on tehty betonista ja ovat homeessa.

Koulussa tarjotaan -€&@@@!#%* pahaa ruokaa ja maata johtaa tyhmä hallitus joka ajattelee vain omaa palkkaansa. Suomi on täynnä baareja ja koska kalja on kallista kansalaiset menettävät rahansa ja sitten Sipilä sanoo 'että näin ei voi jatkua' Suomessa on aina harmaata ja ankeaa ja täällä verotetaan kohtuuttomasti. Suomessa on paljon lakeja jotka ovat YK:n ihmisoikeusjärjestön sääntöjen vastaisia. Suomea edustaa tyhmä pressa eikä kuninkaalliset niin kuin iki ihanassa Britanniassa. Täällä valtio kuluttaa kaiken rahan yritystukiin. Suomi esittää rikasta maata, mutta todellisuudessa se olisi köyhä maa jos se ei leikkaisi kaikesta. Kaikki koulut on homeessa ja valtion Finnair ylihinnoittelee hintansa. Suomessa miehet joutuu armeijaan joka on keskiaikainen juttu, sekin on YK-sääntöjen vastaista. Tiesittekö että naiset sai mennä armeijaa 'maailman parhaassa maassa' vasta vuonna 1995!

Epä tasa-arvoista! Suomi sijaitsee pohjoisessa ja YLE:llä on surkeat ohjelmat. Koululaisille ei anneta edes kirjoja säästö syistä! SUOMI ON MAAILMAN TYHMIN MAA!

MUUTETAAN KAIKKI ULKOMAILLE!

(MINÄ ASUN JO)

Vierailija
93/93 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kommentti !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan