ongelma Lumia 800 kanssa
Onko jollain tuon luurin omaavalla mennyt akku ihan tyhjäksi asti, niin että sammunut? Mulla suht uus puhelin nyt ekaa kertaa ilmotti että "näkemiin", ja sammahti. Ollut kohta 1,5h laturissa, puhelin tosi kuumentunut muttei mitään eloa. Kun painaa käynnistysnappia tulee näyttöön vaan teksti "nokia", muuten ei tapahdu mitään. Onko se akku ollut niin tyhjä ettei ole edes alkanut latautua, vai mikä on.. Kun yleensähän puhelimissa alkaa ne tolpat vilkkua, tai jotain ääntä pitää kun alkaa latautua. Ja olen kokeillut eri latureita ja pistorasioita, ei mitään eloa.
Ärsyttää kun olisi pitänyt soittaa tärkeitä puheluita, ja nyt ei tapahdu mitään.
Kommentit (14)
Painettu, puhelin tärähti ja nokia- teksti häipyi.. Sammui ilmeisesti. Josko se nyt alkais sit ladata...
Mulla Lumia teki samaa. Ei herännyt henkiin vaikka mitä teki. Ensimmäisellä kerralla huollossa tekivät jonkun ohjelmistopäivityksen ja sitten alkoi toimia. Toki kaksi viikkoa meni huoltoreissulla. Takuu korvasi. Siitä kuukausi niin sama juttu ja taas huoltoon. Siellä todettiin akun olevan viallinen, mutta takuu ei korvaa. Vaihtoivat uuden akun 66 euroa ja nyt taas toimii. Joten luulen että huoltoon on sinunkin se vietävä, toivottavasti takuu vielä voimassa....
No voi pers... Nyt se nokia-teksti ilmesty siihen taas. Takuu on kyl viälä voimassa, mut ei millään viittis alkaa mitään huoltorumbaa. Saiskohan sieltä sit varapuhelimen, kun ei mulla ainakaan kotona ole jemmassa sellasta mihin sopis tuo pienempi kortti. Ja meneeks siinä sit osotekirjat sun muut sen siliän tiän.. Ääh. Niinku oon mun nokialaistani kehunu.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 10:50"]
No voi pers... Nyt se nokia-teksti ilmesty siihen taas. Takuu on kyl viälä voimassa, mut ei millään viittis alkaa mitään huoltorumbaa. Saiskohan sieltä sit varapuhelimen, kun ei mulla ainakaan kotona ole jemmassa sellasta mihin sopis tuo pienempi kortti. Ja meneeks siinä sit osotekirjat sun muut sen siliän tiän.. Ääh. Niinku oon mun nokialaistani kehunu.
[/quote]
Lähteekö se puhelin nyt päälle ollenkaan? Kilahtaako se puhelin merkiksi latauksen alkamisesta?
Mulla ei tullut noita ongelmia, mutta muuta kaikkea mekaanista ongelmaa (näyttö vaihdettiin kahdesti, virtanappi ja volume alas -nappi lakkasivat toimimasta). Puhelin kävi kaksi kertaa huollossa ja olisi joutunut sinne kolmannen kerran kun tultiin siihen tulokseen, että tilataan uusi puhelin (työpuhelin siis). Puolitoista vuotta oli puhelin käytössä...
Kysy varapuhelinta, luulisi löytyvän. Kaupassa myydään sellaisia adapereita johon pieni SIM kortti laitetaan jolloin käy myös vanhempiin puhelimiin. Jos puhelinnumerot on puhelimessa eikä sim kortilla niin kyllä ne poistuu, kuten myös valokuvat.... :/ Joten jatkossa kannattaa säännöllisesti liittää puhelin tietokoneeseen niin saa kuvat talteen. Mulla tuli myös vain se Nokia teksti näyttöön kun yritin käynnistää, joten samalta vaivalta kuullostaa. Olikos niin että akun takuu on 12 kk kun puhelimen 24 kk, joten jos on alle vuoden vanha puhelin niin akku pitäisi mennä takuuseen, mulla ei ollut....
Meillä oli lapsen samsungissa samanlainen vika (sillä erotuksella, että puhelimen näyttöön ei tullut nokia-tekstiä, vaan samsung ;)).
Korjautui kun käytettiin huollossa. En tiedä mikä ongelman aiheutti.
Suosittelen viemään puhelimen huoltoon.
Ota irti laturista ja varmista että puhelin on kiiinni, laita takaisin koskematta yhteenkään painikkeeseen. Odota ja toivot että näytölle tulee punainen akunkuva ja puhelin herää itsestään.
voi voi kun älyäisivät suomalaiset pysyä erossa noista Windows puhelimista... mutta kun ei! Nokiaa se olla pitää. *huokaus*
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 11:12"]
Meillä oli lapsen samsungissa samanlainen vika (sillä erotuksella, että puhelimen näyttöön ei tullut nokia-tekstiä, vaan samsung ;)).
Korjautui kun käytettiin huollossa. En tiedä mikä ongelman aiheutti.
Suosittelen viemään puhelimen huoltoon.
[/quote]
Korjasivat tekstin Nokiaksi, niinkö?
Sorry,mutt oli ihan pakko :)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 13:58"]
voi voi kun älyäisivät suomalaiset pysyä erossa noista Windows puhelimista... mutta kun ei! Nokiaa se olla pitää. *huokaus*
[/quote]
Miksi?! Ihan samasta suolesta ne kaikki muutkin puhelimet tulee. Niin kauan kun puhelimia suunnittelee ja tekee ihminen niissä tulee olemaan vikoja oli se logo mikä hyvänsä.
Mulla oli sama vika, nyt kolmatta kertaa. Puhelimeen on vaihdettu sisukset kahteen kertaan, ei apua. Nyt saan uuden laitteen (vaikken edes enää halua). Ostin halpis-perusluurin ja tykkään kun se sentään toimii luotettavasti. Ikinä en enää Lumiaan haksahda.
meillä auttoi että ladattiin usb-kautta, normipiuhalla sama vika kuin teillä. jostain syystä tämä auttoi, kävi krt huollossa eikä apua..
Minulla lumia 520 on käynyt vähän vanhaksi ja sitä on ladattava tosi usein. Lienee liikaa tavaraa sisällä, kun käytän laitetta niin paljon. Jos näyttö pimenee niin kannattaa painaa virtanappia ja odotella n o k i a sanaa ruudulle. Tämän jälkeen ilmaantuu sininen neliruudukko, jota painamalla laite alkaa toimia, jos virtaa on jäljellä.
Todettakoon, että kännykkäni1 on toiminut jo viitisen vuotta ilman huoltoa.
Paina käynnistys + äänenvoimakkuutta alentaavaa painiketta yhtäaikaa n. 20 sekunttia...