Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten lähdöstä... ahdistaa

Vierailija
29.09.2013 |

Toivoisin lohdutusta ja neuvoja, no, neuvoja ennen kaikkea. Hiukset ovat parin viime vuoden aikana ohentuneet niin, että kalju on alkanut kiiltämään. Ulos lähden aina vasta hiusten asettelun jälkeen, tukka ponnarilla. Olen napsinut Priorin-kapseleita ja käyttänyt jotain Cutrin-litkua, jonka pitäisi "aktivoida" päänahkaa. (Aika epäilyksellä näihin tuotteisiin kyllä suhtaudun.) On hyvä ruokavalio ja elämäntavat jne...Onko hiustenlähtö syy mennä lääkäriin?

En ole naamaltani mikään kukkanen, pitääkö nyt hiustenkin lähteä :(

Ikää 38 v.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva", kun näistä asioista puhutaan edes jossain. Hiustenlähtö on naiselle helvetti. Tiedän omasta kokemuksesta. Mulla alkoi miestyyppinen (kamala sana!!) hiustenlähtö 15-vuotiaana. Nyt olen 30. Se nujertaa, ahdistaa, hävettää. Yölläkin heräät monta kertaa katsomaan, miltä pää näyttää. Vesisade ja tuuli estävät menemästä ulos, uimahalli ehdoton nou nou. Olen rampannut lääkärit (gynekologi ja ihotautilääkärit), syy on androgeeninen. Mulla on myös PCO. Verikokeissa kaikki ok. Näytän muuten todellakin naiselliselta, mutta tukka lähtee. Eräs gyne sanoi mulle tosi kivasti, kun sanoi: "Katso peiliin, jos sulla olis liikaa mieshormonia niin et sä näyttäisi tuolta". Siinä kohtaa se lämmitti, vaikkei hiustenlähdölle mitään voinutkaan. Priorinia voi syödä, Rocaine auttaa joillekin (en ole kokeillut), Diane Nova pillerit voivat pysäyttää alkaneen hiustenlähdön. Nyt on alettu kokeilla Spiresistä (muistankohan oikein), joka on jokin verenpainelääke, mutta sillä on havaittu antiandrogeeninen vaikutus. Voi siis auttaa jollekin. Itselläni tilanne helpotti, kun löysin tuotteen nimeltä Toppik (en tiedä saako täällä mainostaa, mutta pakko mainita, jos siitä jollekin on ollut apua). Se ei puutu hiustenlähdön syyhyn mitenkään, vaan on luomukosmetiikkaa, sellaista karvaa, joka todellakin toimii. Eipä paista päänahka enää. Ja jos jossain vaiheessa tilanne pahenee, niin sitten hankin peruukin. En todellakaan ala ihmisten ilmoilla kulkemaan minään friikkinä.

Karu totuus on, että kaikille ei löydy muuta syytä kuin tuo androgeeninen hiustenlähtö. Silloin on turha tulla ehdottelemaan vitamiineja tai hiusakatemiaa; ne ovat vain rahan haaskausta. Niin, ja olen tavannut myös valtakunnan johtavan  hiussiirrespesialistin. Olihan persoona. Silloin päätin, ettei mulle ainakaan hiustensiirtoa tehdä.

Naisen hiustenlähtö on todella tabu. Minun kohdallani siitä tietävät vain mieheni ja kampaajani. Muut eivät ainakaan ole kehdanneet sanoa, mutta luulenpa ettei tuon toppik:n käyttöä huomaa.

Vierailija
2/40 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi. Ei pitäisi olla mitään muuta syytä kuin ikä ja alentuva estrogeenitaso. Leikkautin tukkani ihan lyhyeksi, se näkyy rauhoittavan hiustenlähtöä jonkin varran. Mulla on lähtenyt hiukset ohimoilta. Siis ihan samalla tavalla kuin miehellänikin. 

Olen myös kokeillut eri ravintolisät. Ja sinkin ja shampoot. Kainiistä hiukan on apua, eli uutta hiusta on alkanut kasvaa tuohon hiusrajaan mutta ne tuotteet eivät estä kuitenkaan sitä hiusten massakatoa.

Se surettaa kun mulla oli ennen pitkät hiukset, nyt on vaikeaa löytää itsestä mtn naisellista ja kaunista kun hiukset ovat poissa. Tiedän että naiseus ei asu hiuksissa ja on paljon kauniita lyhyttukkaisia ja naisellisia naisia, mutta minulle lyhyet eivät sovi. Mulla on korkeat poskipäät ja muutenkin astetta karummat piirteet niin lyhyt tukka tekee miehen näköiseksi + vaikeaa löytää mallia joka ei olisi ns mummomalli.

Mulla siis nyt ultralyhyet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 09:19"]

Täällä myös yksi. Ei pitäisi olla mitään muuta syytä kuin ikä ja alentuva estrogeenitaso. Leikkautin tukkani ihan lyhyeksi, se näkyy rauhoittavan hiustenlähtöä jonkin varran. Mulla on lähtenyt hiukset ohimoilta. Siis ihan samalla tavalla kuin miehellänikin. 

Olen myös kokeillut eri ravintolisät. Ja sinkin ja shampoot. Kainiistä hiukan on apua, eli uutta hiusta on alkanut kasvaa tuohon hiusrajaan mutta ne tuotteet eivät estä kuitenkaan sitä hiusten massakatoa.

Se surettaa kun mulla oli ennen pitkät hiukset, nyt on vaikeaa löytää itsestä mtn naisellista ja kaunista kun hiukset ovat poissa. Tiedän että naiseus ei asu hiuksissa ja on paljon kauniita lyhyttukkaisia ja naisellisia naisia, mutta minulle lyhyet eivät sovi. Mulla on korkeat poskipäät ja muutenkin astetta karummat piirteet niin lyhyt tukka tekee miehen näköiseksi + vaikeaa löytää mallia joka ei olisi ns mummomalli.

[/quote]

Itseasiassa hiusten leikkaaminen ei vaikuta mitenkään sen irtoamiseen. Voi tuntua, että irtoaa vähemmän, kun hius on lyhyempi, eikä sen lähtöä niin huomaa, mutta ei se oikeasti vaikuta siihen. 

Samoin välillä törmää harhaluuloon, että hiusten leikkaaminen kiihdyttää niiden kasvua. Hius on kuitenkin kasvaa (kuten myös irtoaa) juuresta, eikä välitä pätkääkään siitä mitä latvapuolelle tapahtuu.

Vierailija
4/40 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 09:19"]

[/quote]

Itseasiassa hiusten leikkaaminen ei vaikuta mitenkään sen irtoamiseen. Voi tuntua, että irtoaa vähemmän, kun hius on lyhyempi, eikä sen lähtöä niin huomaa, mutta ei se oikeasti vaikuta siihen. 

Samoin välillä törmää harhaluuloon, että hiusten leikkaaminen kiihdyttää niiden kasvua. Hius on kuitenkin kasvaa (kuten myös irtoaa) juuresta, eikä välitä pätkääkään siitä mitä latvapuolelle tapahtuu.

[/quote]

No niin tietysti, mutta se tosiaankin tuntuu siltä että lähtee vähemmän.Pitkä tukka jos pesun jälkeen on takussa niin ainakin tuntuu että siitä lähtee enemmän harjatessa. No ja kun se ei ole koko ajan päätä myöten niin näyttää ja tuntuu tuuheammalta ja nuo kaljuuntuvat kohdat on helpompi peittää lyhyessä kampauksessa. 

Mutta en suosittele, mua kaduttaa hiusten leikkuu ;( . Ihan paska kampaus. Huoh. Paljon kauniimpi ja naisellisempi olis ollut se pitkä vaikkakin ohut. Tai olisi pitänyt jättää johonkin lyhyeen polkkaan. Mulla oli reilusti lapoihin hiukset, nyt poikatukka. Olen katselemassa peruukkia......

Vierailija
5/40 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki nyt ihmeessä jo peruukki ap!!

Vierailija
6/40 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

......

Vierailija
7/40 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenlähtö voi johtua anemiasta. Oletko tietoinen hemoglobiinitasoistasi?

Ruokavaliolla on myös iso merkitys ja niin kuin joku aikaisemmin mainitsikin että gluteeniviljat voivat häiritä vitamiinien ja hivenaineiden imeytymistä. Liiallinen sokerin syöminen lisää insuliinihormonin tuotantoa joka puolestaan vaikuttaa muihin hormonituotantoihin häiritsevästi---"mieshormonien" määrän kasvu. Maitotuotteet voivat aiheuttaa hiuspohjaan epätasapainoa lisäämällä epäpuhtauksien ja talin eritystä. Maito, sokeri ja viljat ovat yleisiä ruoka-aineita jotka voivat aiheuttaa hiustenlähtöä.

Vierailija
8/40 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko miestyyppiseen hiustenlähtöön myös tällaistä: hiukset eivät enää kasva pitkiksi? hiuksia lähtee paljon, ja ovat ohuet? Minulla on hormoniperäinen akne, johon syön diane novaa. silti tuollainen tukka. Pitkästä ei voi kuin haaveilla...

Vierailija
9/40 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, sain ajan terveyskeskuksesta kahden viikon päähän. Jos tällaista vaivaa ei haluta / voida (?) julkisella puolella hoitaa, on kai kokeiltava seuraavaksi yksityistä lääkäriasemaa. Ostin myös toiveikkaana aiemmin ehdotettua silikoonitonta shampoota. Elämä jatkuu...

Vierailija
10/40 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin vuoden tehokuurin Spiresistä; nyt hiukset toki edelleen ohuet päälaelta mutta kalju ei paista samanlailla kuin aiemmin. Spiresis toimii miestyyppisessä kaljuuntumisessa (antiandrogeeni). Sitä ei voi käyttää naiset ilman ehkäisyä, sillä vahingoittaa poikasikiötä. Ihotautilääkärit on perillä näistä jutuista, mars vastaanotolle!

Vierailija
11/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika lääkärille, älä kärsi epätietoisuudesta. Hiusten lähdölle voi olla jokin syy, esim. kilpirauhasen vajaatoimintaan kuuluu hiusten lähtö.

Vierailija
12/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika hiusakatemiaan. Ne tutkii ja kyselee ja selvinee syy ja sit osataanhoitaa ihan toisella tapaa ja oikealla hoidoilla.

Vierailija
13/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhasen tutkituttaisin myös ja sen, imeytyykö hivenaineet. vertaa myös tilannetta suvun naisiin, onko perinnöllistä ehkä? mutta lääkäriin ehdottomasti selvittämään mistä kyse. tsemppiä ja voimia. 

Vierailija
14/40 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon esille oman tarinani...hiukseni alkoivat lähteä ensinmäisen lapsen syntymän jälkeen.aina ollessani raskaana,hiustenlähtö lakkasi.nyt minulla on 4 lasta ja aikaa on kulunut 20 vuotta ja hiukseni ovat todella ohuet.olen kokeillut vuosien aikana kymmeniä eri shampoita,koska päänahkani alkoi jossain vaiheessa oireilla..seborroinen exeema oli tulos.hiustuppi työnsi talia valtavasti.stressi sai sen aina pahenemaan..ja hiuksia lähti,mutta kuitenkin niitä kasvoi jonkin verran koko ajan koska en koskaan ole ollut kokonaan kalju. seborroiseen löysin itselleni hoidon system 4 tuote sarjan shampoista ja seerumista..poistivat talin ja rauhoittavat tilannetta.kilpirauhas kokeissa kävin monta vuotta,mutta aina rajoilla alakanttiin.ei lääkitystä. Meidän suvussa se on hyvin yleistä naisilla. Oireita kuitenkin oli kuivat hiukset ja hiustenlähtö,kamala kylmyyden tunne talvisin 5 asteen pakkasillakin.olin aivan ankka jäässä.en tuntenut nälkää ja seksuaalinen halukin oli mitä oli ja aamuisin olin todella väsynyt.kunnes alkuvuodesta lääkäri antoi kokeeksi lääkityksen ja kaksi viikkoa siitä huomasin oloni kohentuneen valtavasti ja tukassanikin pieniä muutoksia.lääkitystä haetaan nyt kohdalleen.siinä on suurin syy hiusten lähtöön.lopetin myös maidon käytön kokonaan alkuvuodesta,koska luin maitojuurista netistä.siis aloitin ihan koe mielessä.ostin kalkkitabletteja ja tietenkin muusta ravinnosta otan sitä kalkkia.maidon korvasin riisimaidolla.jossain vaiheessa huomasin että hiustupet alkoi olla kiteytyneessä talissa.hiuksen päässä oli valkoinen möhkäle joka lähti irti vetämällä.otin uudestaan system4 tuotteet takaisin koska esim seerumi liuottaa kiteytyneen talin irti.nyt on taas päänahka puhdas.2 viikkoa sitten jätin viljat pois eli aloin käyttämään gluteenittomia jauhoja. Hirssin sanotaan muuten olevan hyväksi tukalle..sitähän esim priorin kapselit sisältää. Minulla on 3 peruukkia ja tykkään leikkiä niillä. Mutta tällähetkellä voin sanoa että hiustenlähtö on vähentynyt minimiin ja uuttakin näyttää pukkaavan. Tiedä sitten mikä on auttanut..en usko että nuoruuden pitkää lettiä koskaan saan 40 vuotiaana enään.mutta onhan minulla pitkä tumma peruukki.peruukkiasioissa sanoisin että kannattaa silloin satsata laatuun ei halpakopioihin.

Vierailija
15/40 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:01"]Varaa aika hiusakatemiaan. Ne tutkii ja kyselee ja selvinee syy ja sit osataanhoitaa ihan toisella tapaa ja oikealla hoidoilla.
[/quote]

Anoppi hukkasi rahansa tähän hölynpölyyn. En suosittele.

Vierailija
16/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Taidan "rohkaistua" ja varata ajan lääkäristä. En ymmärrä miksi koen tämän niin  häpeällisenä. Kampailen ja piilottelen asiaa mieheltänikin (vaikka on varmasti huomannut kupolikiillon).   

Vierailija
17/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa lähti tukka kans, paljastui kilpirauhasen vajaatoiminnaksi. lääkitys toi tukan takaisin. käytä tässä välissä jotain kivoja pipoja niin tulee parempi mieli. ei sun tarvitse hävetä ongelmaasi, ystävä hyvä. toivon, että syy löytyy pian ja saat hiukset takaisin.

Vierailija
18/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni aikuinen nainen haluaa pitää jotain pipoa sisällä? Edes kotona, saati työpaikalla.

Ap, toivon, että saat avun ongelmaasi. Totuus on kuitenkin, että kaikille ei löydy sellaista syytä, jonka voisi lääkitä pois.

Vierailija
19/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:21"]

Kuinka moni aikuinen nainen haluaa pitää jotain pipoa sisällä? Edes kotona, saati työpaikalla.

Ap, toivon, että saat avun ongelmaasi. Totuus on kuitenkin, että kaikille ei löydy sellaista syytä, jonka voisi lääkitä pois.

[/quote]

Sitä paitsi on huonoa käytöstä pitää pipoa sisätiloissa.

Vierailija
20/40 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ystävällisistä sanoista :)

Tuosta perinnöllisyydestä vielä, äidin puolella suvussani on monilla tuuhea tumma tukka, ja se on ollut varsinkin naisilla ihailtu juttu. Ehkä juuri siksi tuntuu erityisen apealta.