Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos pesee 40asteessa merinovillapaidan - mitä tapahtuu?

Vierailija
29.09.2013 |

suositus siis käsinpesu. Kääk....Ei näytä ainakaan että olisi muuttunut. Pojan neule jonka saanut tyttökaverilta synttärilahjaksi....hän siis tappaa mut jos on pilalla....huokaus---- tämä äitiys....

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran pese villapesulla (30-asteisessa ja hyvin hellävarainen linkous). Käytä nestemäistä villapesuainetta. Olen pessyt omia ja lasten merinovillapaitoja näin koneessa, eivätkä ne ole pahemmin kärsineet tästä.

Vierailija
2/10 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 asteen villapesussa ei varmaan tapahdu mitään, mutta hieno-/kirjopesussa saattaa huovuttua.

Poika peskööt itse paitanso, jos ei lopputulos kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pesukoneessa on 40-asteinen villapesu? Kaikissa omissa pesukoneissani se on ollut aina 30-asteinen.

Vierailija
4/10 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu villasta. Merino- kuten muutkin villat voidaan käsitellä konepesua kestäviksi, jolloin ne pärjäävät koneessa ihan hyvin.  

Jos taas paitaan suositellaan käsienpesua, niin voi olla, että tuota käsittelyä ei ole tehty. Voi myös olla, että se on tehty, mutta valmistaja suosittelee käsinpesua "varmuuden vuoksi". (Samaan tapaan nykyään saattaa tavallisessa puuvillavaatteessakin olla esim. 40 asteen pesumerkintä, vaikka puuvilla kyllä kestää kovempaakin lämpötilaa.)

Vierailija
5/10 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasta ei ennen vihkimistä.

Vierailija
6/10 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on vuosia sitten pessyt kaksi hienointa villaneuletta aikanaan neljänkympin pyykissä. Koko muuttui aikuisten M:stä pienten lasten kooksi. Sille ei riittänyt yksi kerta sen toteamiseen. Toisen kerran jälkeen minä en enää ole laittanut pyykkiin villavaatteitani.

Vierailija
7/10 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen villavaatteet aina muun pyykin seassa, en ole huomannut niille tapahtuvan mitään ihmeempää

Vierailija
8/10 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla, pistä poika itse pesemään puseronsa käsin, vai onko koneessa villanpesuohjelma? Ja osta villanpesu/hienopesuainetta, Ecoverilla on ihan hyvä.

Kyllä se varmaan on hieman huovuttunut jos on pesty tavallisella pesuaineella ja linkouksilla...mutta osa villastahan on konepestäviä, ehkä tämä oli kestävämpää laatua.

Vierailija
9/10 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 00:12"]

Missä pesukoneessa on 40-asteinen villapesu? Kaikissa omissa pesukoneissani se on ollut aina 30-asteinen.

[/quote]

Mielessäni ainakin on 40, 30 ja kylmä villapesuohjelma.

Vierailija
10/10 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin veikannut, että kutistuu. Mutta jos se kerran näyttää ihan Ok:lta, niin kai se sitten on ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi