Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko harkinnut meikkaamisen lopettamista?

Vierailija
31.08.2020 |

Jos olet, miksi?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin noin kaksi vuotta sitten. Iho kärsi, aikaa kului laittamiseen, korjaamiseen ja poistamiseen liikaa aikaa, rahaa meni turhaan, ahdistuin ylkonäöstä vain enemmän. Nykyään panostan kasvojenhoitoon mieluummin. Olo on rento ja raikas.

Vierailija
22/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin ja olen ollut tosi tyytyväinen pätökseen. Ulkonäköpaineita ei ole, rahat jää säästöön parempaan ja elimistöön ei kerry myrkkyjä.

Mulla ei ole ulkonäköpaineita vaikka meikkaankin. Voin hyvin olla ilmankin, mutta saan iloa meikatuista silmistä yhtälailla kuin kivannäköisistä vaatteista. Voisin siis ihan hyvin pukeutua julkisesti esimerkiksi mustaan tavalllseen paitaan ja tummansinisiin farkkuihin, mutta mieluummin valitsen jotain hieman värikkäämpää joka kuvastaa enemmän iloista ja lapsenmielistä persoonaani. Minulla ei ole ulkonäköpaineita enää tässä iässä (about 30-v).

Hyväksyn kaikennäköiset ihmiset enkä halveksu tai tuomitse ketään heidän ulkonäöstään tai ulkonäkövalinnoistaan. Kaikki me ollaan yksilöitä ja omanlaisiamme, sekä persoonalta että ulkoisesti, ja se vasta on hienoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Meikki on minulle ikään kuin kasvojen vaatetus. Niin kauan kuin puen vaatteet päälleni, niin kauan myös meikkaan kasvoni. Pidän kauniista vaatteista ja kauniista meikistä.

Vierailija
24/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enkö aio. Aloitin vasta meikkaamisen noin neljä kuukautta sitten. Ja se on yllättävän mukavaa.

Vierailija
25/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut lopettaa. Tykkään laittaa joka päivä kulmiin vähän väriä kun kulmakarvani tavallaan "loppuu kesken" kun ovat niin harvakarvaisrt loppupäästä. Jos lopettaisin sen niin ehkä voisi käydä kosmetologilla piirtämässä ne, mitä se nyt on, jotain micro blade tms hommaa. Mutta helpompi ja halvempi se on itse tehdä..

Ja toinen meikki josta kovasti tykkään on silmänalusten tasoittaja.. en muista virallista nimeä, mutta se vähän peittää tummia silmänalusia päivinä kun näytän tosi väsyneeltä. Ei se niitä kokonaan piilota, mutta tulee kyllä paljon parempi olo kun laitan sitä ja näytän pirteämmältä. On ihan kivaa näyttää hyvältä :)

Mutta en omista koko naaman meikkejä, enkä osaa laittaa esim huulipunaa tai meikkivoidetta. On aina tuntunut että meikkaaminen on taitolaji ja vaatisi vuosia oppia siinä hyväksi... ja olen vähän laiska niin eipä ole tullut opeteltua.

Vierailija
26/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä fanaattinen meikkihullu jatkuvasti tekee näitä keskusteluja? Tollasten takia aion meikata entistä enemmän.

Miksi annat muiden vaikuttaa noin paljon elämääsi?

Meikkaan koska ITSE haluan, miten muut siis vaikuttaa minuun? Jos muut vaikuttaisi minuun, lopettaisin koska kokisin asiasta painostusta. Nyt ärsyttää vaan nää kiihkoilijat joiden mielestä meikki on lähes syntiä. Ja asiaa en ole pohtinut ennen kuin tässä parin viikon aikana olen huomannut lukuisia samanlaisia aloituksia tästä aiheesta.

Vierailija
27/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa. Ei oo tarvetta. Turha tuhlata aikaa semmoiseen.

Vierailija
28/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En lopeta ikinä. Meikkaan niin kauan kun kädet toimii, sitten kun ei enää toimi niin palkkaan jonkun tekemään sen.

Vierailija
29/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo juttu. En ole koskaan aloittanut.

Vierailija
30/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Paljon en meikkaa, mutta olo on parempi jos ihmisten ilmoille lähtiessä peittää tummia silmänalusia ja tasoittelee rosaceaa. Elämän aikana tullut ihan tyarpeeksi kommentteja siitä miten näytän väsyneeltä/nuhaiselta, jos niiltä välttymiseen riittää pari meikkituotetta ja alle minuutin meikkaus niin sopii minulle. Juhliin laitan myös ripsiväriä, luomiväriä ja huulipunaa, koska se on kivaa, ihan kuten hienommat vaatteet ja muutenkin kuin arkiponnarille/nutturalle kietaistu tukka.

Vierailija
31/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi pitää ylipäätään meikata? Vaimo ei ole koskaan meikannut ja juuri siksi on luonnollisen kaunis.

Vierailija
32/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ilman meikkiä näytän rasvaiselta ja harmaalta perunalta, meikin kanssa olen paljon eloisampi näky ja hyvinä päivinä jopa kaunis. Meikin kanssa näytän siltä, mitä tunnen sisäisesti olevani. On myös ihanaa, kun on meikkipohja, jonka läpi ei näy punastuminen tai punoitus urheilun aikana. Punastun joskus aika voimakkaasti, ja on ihan hirveää olla silloin, kun tietää, että se näkyy muille.

Vierailija
33/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi pitää ylipäätään meikata? Vaimo ei ole koskaan meikannut ja juuri siksi on luonnollisen kaunis.

Helppohan se on näyttää kauniilta jos on hyvä iho ja kaunis luusto. Kaikilla ei ole, ja meikin avulla voi näyttää omissa(kin) silmissä kivemmalta.

Vierailija
34/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä fanaattinen meikkihullu jatkuvasti tekee näitä keskusteluja? Tollasten takia aion meikata entistä enemmän.

Miksi annat muiden vaikuttaa noin paljon elämääsi?

Meikkaan koska ITSE haluan, miten muut siis vaikuttaa minuun? Jos muut vaikuttaisi minuun, lopettaisin koska kokisin asiasta painostusta. Nyt ärsyttää vaan nää kiihkoilijat joiden mielestä meikki on lähes syntiä. Ja asiaa en ole pohtinut ennen kuin tässä parin viikon aikana olen huomannut lukuisia samanlaisia aloituksia tästä aiheesta.

No kun itse kirjoitit, että aiot meikata entistä enemmän muiden takia.

Vierailija
35/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut. Lähinnä siksi, että mua kammottaa kosmetiikan sisältämät myrkyt. Päädyin kuitenkin käyttämään luonnonkosmetiikkaa.

Vierailija
36/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät halua näyttää meikkaamattomilta ja luonnonkauniilta, jotkeut tykkäävät esim. gootti-lookista tai värikkäästä ja näyttävästä meikistä. Ihan kuin osa tykkää luonnollisista hiuksista ja toiset haluavat pinkin irokeesin ja kolmannet tiukan graafisen leikkauksen ja kiiltävän mutta ei oman värin jota pitää trimmata ja värjätä muutaman viikon välein.

Onhan miehilläkin erilaisia parta- ja hiusmallimieltymyksiä.

Vierailija
37/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua rassaa tämä tyyppi kans. Varmaan 20 avausta vääntänyt samasta aiheesta.

En todellakaan aio lopettaa meikkaamista.

Vierailija
38/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole luonnollisen kaunis, vaikka en meikkaakaan. Miksiköhän se toimii vaimollasi mutta ei minulla?

Vierailija
39/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen sitten kun siirryn eläkkeelle, muuten en.

Vierailija
40/63 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin päivittäisen meikkaamisen noin 23-vuotiaana, olen nyt 30. Meikkaan enää noin kerran vuodessa jonkin sortin sukujuhliin tai kun lähden baariin, eli muutaman kerran vuodessa. Syy: laiskuus. En jaksa käyttää aamuisin aikaa enkä vaivaa kasvojeni tälläämiseen saati illalla kasvojeni puhdistamiseen. En saa meikkaamisesta iloa, minulle se on pelkkä rasite. Toisaalta mietin myös, miksi naisten pitäisi käyttää meikkiä näyttääkseen "siistiltä ja huolitellulta" (tähän usein vedotaan), kun miestenkään ei tarvitse. Sen vaivannäön mikä riittää siis miehelle, on riitettävä myös naiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän