Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva, ei rattaita?

Vierailija
29.09.2013 |

Sanokaahan, onko järkeä hankkia rattaita ollenkaan? Nyt, kun vauvaa ei vielä ole, liikun pääsääntöisesti autolla, vain satunnaisesti poikkean lähikauppaan kävellen. Ja naapuriin kävellen. Lähikaupassa kai käyn sitten vauvan synnyttyäkin toisinaan, mutta koska asumme hissittömän kerrostalon ylimmässä kerroksessa, niin ei varmaankaan tule vaunujen kanssa lähdettyä maitokauppaan?

Parvekkeella nukkumista varten voisi hankkia pelkän kopan ja laittaa sen penkille. Ja jos mennään jonnekin, niin kaukalossahan vauva sinne menee ja voi sitten olla vaikka pihallakin siinä ihan yhtä hyvin kuin rattaissa?

Sitten vähän myöhemmin hankkisi sateenvarjorattaat niitä kauppareissuja varten.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantoliina on kyllä ehdoton hankinta jos ei osta vaunuja. Meillä ei vauva suostunut vaunuihin kolmeen ekaan kuukauteen kertaakaan, joten kulki liinassa mun takin sisässä. Ostokset kuljetettiin mummokärryillä. Ehdin jo miettiä vaunujen myymistä, mutta sit yhtäkkiä vauva suostuikin vaunuihin ja alkoi nukkua päikkärit vaunuissa. Se oli itselleni kyllä helpompaa, sain tehtyä ihan eri lailla kaikkea vauvan päikkäreiden aikana kun vauva oli joskus "poissa iholta". Jotkut vauvat vihaa vaunuja ja jotkut puolestaan kantamista, eli jos ap sun vauva sattuu olemaan sellainen joka rauhoittuu parhaiten vaunuissa, voi olla että sun on pakko hankkia ne vaunut. Mutta vielä sitä ei voi tietää, voit ihan hyvin pärjätä ilmankin! Mulla on muutama vaunuton kaveri ja lapset kulkee niillä yleensä kantorepussa tai liinassa.

Vierailija
22/28 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukalossa ei sais pitää vauvaa pitkiä aikoja, plus että se on raskas kanniskeltava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:12"]

Ei ole järkeä hankkia ainakaan noilla kriteereillä.

En minäkään mitään vaunulenkkejä koskaan tehnyt yhdenkään lapsen kanssa, . 

T

[/quote]

mulla taas oli pakko tehdä niitä lenkkejä kun vein esikoisen eskariin =) millä se muuten sinne olis päässyt ja bussillahan pääsee ilmaiseksi kun vauva on vaunnuissa =) kotiin päin mentäessä bussia joutui sen verran kauan odottomaan että kävellen oli nopsenpaa =) ja sain liikuntaA...

ja talvella en uskalla kantaa missään liinoissa yms. kun voi liukastua, kerran menin nurin niin etten edes tajunnut kun oli satanut yön aikana puuterilumi jään päälle, onneks vauva oli vaunnuissa!

Vierailija
24/28 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talvella kantaa liinassa tai repussa, pitää olla nastat alla.

Vierailija
25/28 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaunut pyöräkellarissa, mistä ne saa helposti takaovesta ulos (ei portaita siellä). Kannan vauvan ylös kolmanteen kerrokseen (ei hissiä) sylissäni. "Nuorempana" ja kevyempänä vauva kannettiin kaukalossa ylös ja alas vaunuille, mutta nyt olisi kaukalon paino liikaa lisänä. Ostoksia en pysty kyllä juurikaan tuomaan mukanani. Myös kantoreppu on käytössä silloin tällöin, lähinnä erikoistapauksissa. Parvekkeella on käytettynä ostetut vaunut.

Vierailija
26/28 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lapselle hyvissä ajoin kalliit merkkivaunut, tohkeissani kun olin esikoisesta. Lapsi syntyi, ja vaunut jäivät kyllä hyvin vähälle käytölle. Koiraa piti viedä ulos, ei oikein hotsittanut sitä kuljetella pitkin kävelyteitä. Ostin kantorepun, ja sii vauva nukkui hyviä unia metsäreissujen ajan.

Mä en ihan ymmärrä tuota ulkona nukuttamista. Monella kaverilla on loppujen lopuksi käynyt niin, että vauva vaatii sen ulkona olemisen nukahtaakseen. Lisäksi mies on kotoisin kulttuurista, jossa tuollaista pidetään sulana hulluutena. Samoin vaunuja, lapset kulkevat äidissä/isässä kiinni liinojen ym avulla.

Näin jälkikäteen olen siis sitä mieltä, että vaunut olivat turhaakin turhempi ostos. Sullakin tilanne kuullostaa sellaiselta, että ihan hyvin, ellet paremminkin, pärjäisit ilman.

Vierailija
27/28 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:48"]

mulla taas oli pakko tehdä niitä lenkkejä kun vein esikoisen eskariin =) millä se muuten sinne olis päässyt ja bussillahan pääsee ilmaiseksi kun vauva on vaunnuissa =) kotiin päin mentäessä bussia joutui sen verran kauan odottomaan että kävellen oli nopsenpaa =) ja sain liikuntaA...

ja talvella en uskalla kantaa missään liinoissa yms. kun voi liukastua, kerran menin nurin niin etten edes tajunnut kun oli satanut yön aikana puuterilumi jään päälle, onneks vauva oli vaunnuissa!

[/quote]

Joo sellaiset mummoköpöttimet kenkiin ovat kyllä ihan viisas hankinta tällaisten tilanteiden varalta... :-D

Vierailija
28/28 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ehdottomasti pärjätä ilman. Vaunuista on apua mutta niin on vaivaakin. Kantoliinan tai rintarepun varmastikin kyllä tarvitset.

Veikkaan muuten, että suurin osa maailman lapsista ei ole vaunuissa koskaan ollut, eikä tämä ole heihin negatiivisesti vaikuttanut. Pikemminkin päinvastoin, jos vaunuttomuus edistää kantoliina-vartalokontaktin määrää ja itse-liikkumista.