Mitä vikaa Kannelmäessä, Malminkartanossa ja Malmissa?
Täällä aina kauhistellaan tiettyjä asuinalueita ja haluaisinpa kuulla perusteluita mikä noissa kolmessa alueessa on vikana?!
Kommentit (39)
Kannelmäen maine perustunee sinne "uudelle puolelle", joka sekin rakennettu suurimmaksi osaksi 70-luvulla ja varmasti rauhoittunut pahimmista ajoista.
Vanha Kannelmäki on rauhallinen alue, samoin läheiset omakotitaloalueet. Kannelmäen peruskoulu on tosi hyvä koulu ja alueella on sekä hyvät yhteydet että hyvät kaupat ja liikuntamahdollisuudet.
Maine perustunee siis menneeseen, ei todelliseen nykyisyyteen.
Asutaan Kannelmäessä eikä koko 15 vuoden aikana oo ollut mitään häiriöitä. Aseman seudut ja ostarit vetää aina epämääräistä sakkia, mutta ite en sielläkään oo koskaan kohdannu mitään häiriötä. Ei siis asuta kuitenkaan aseman vieressä.
Kulkuyhteydet on loistavat ja ulkoilumaastot alkaa, kun avaa takaoven. Talvisin latu keskuspuistoon kulkee 10 metrin päästä.
Aikoinaan mietin monta kertaa, et muutentaanko Kannelmäkeen. Onneksi muutettiin. Ihmisillä (niinkuin itsellänikin) on mielikuvia tietyistä alueista. Useimmiten niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Itse olen kotoisin sellaiselta alueelta, jonka (jotkut) asukkaat varmasti luulevat asuvansa "paremmalla" alueella ja sitä kautta olevansa parempia ihmisiä. Mä annan sellaisten ihmisten olla ihan rauhassa omaa mieltään. Turha on selventää mitään.
Menee ihan kuuroille korville. Tärkeintähän on, että on itse tyytyväinen asuinympäristöönsä.
Mitä vikaa alueessa? Vika ei niinkään ole alueessa itsessään vaan alueella asuvissa ihmisissä.
Liikaa kansallispukuisia eläkeläisiä mun makuuni. Paljon muitakin sosiaalitapauksia.
Paikkoja tuntemattomana ainakin nimet ovat kauheat, ensimmäisestä tulee mieleen kenneli ja kahdesta muusta jokin malmikaivanto paskaisine ympäristöineen.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:02"]
Mitä vikaa alueessa? Vika ei niinkään ole alueessa itsessään vaan alueella asuvissa ihmisissä.
Liikaa kansallispukuisia eläkeläisiä mun makuuni. Paljon muitakin sosiaalitapauksia.
[/quote]
Alueille, joissa asuu paljon ihmisiä, mahtuu monenlaista kulkijaa. Ei mitenkään voi yleistää noinkin väkirikkaiden aluiden asukkaiden statuksia. Tai voi toki, mutta yleistys on epätosi.
Mielipiteitä saa olla. Sitä en kiellä. Mutta mielipide ei ole totuus.
Olen asunut Kannelmäessä ja olen töissä Malmilla. Kummassakaan ei niin mitään vikaa. Aseman seutu toki saattaa olla karu, mutta kukapa siellä nyt aikaansa viettää.
Ihan tavallisia ihmisiä ja hyvät palvelut molemmissa paikoissa. Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut omalla kohdallani kummassakaan.
Itse en näe huonolle maineelle mitään syytä kummassakaan tapauksessa. Maine on yleensä luotu sellaisten toimesta, jotka eivät paikkoja ollenkaan edes tunne.
Malminkartanoa en tunne ollenkaan, joten siitäpä en osaa mitään kertoakaan.
Malminkartano on viimesin mesta noista, kyllä Kannelmäessäkin on levotonta. Malminkartanon räkälät ja narkkareita pursuava alue on sellainen, että sinne en muuttaisi edes ilmaiseksi. Lapset veisin viimeisenä sinne tai Kannelmäkeen. Mustalaisia, somaleita, narkkareita, töhrijöitä ja spurguja. Niitä Kannelmäki ja Malminkartano pursuaa. Ne on kuin pala itää lännessä... Malmilla on sentään paljon hyviä kauppoja. Kyllä sekin rauhaton on muttei mitään verrattuna tohon kaksikkoon.. EN SUOSITTELE!
Mulla on malmilla uusi okt, ihana piha ja puistonäkymä. Ja maailman kivoin naapurusto. Asemille, pukinmäki ja malmi, 5 min kävelymatka. En ole mitenkään tyytymätön.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 21:48"]Malminkartano on viimesin mesta noista, kyllä Kannelmäessäkin on levotonta. Malminkartanon räkälät ja narkkareita pursuava alue on sellainen, että sinne en muuttaisi edes ilmaiseksi. Lapset veisin viimeisenä sinne tai Kannelmäkeen. Mustalaisia, somaleita, narkkareita, töhrijöitä ja spurguja. Niitä Kannelmäki ja Malminkartano pursuaa. Ne on kuin pala itää lännessä... Malmilla on sentään paljon hyviä kauppoja. Kyllä sekin rauhaton on muttei mitään verrattuna tohon kaksikkoon.. EN SUOSITTELE!
[/quote]
Mä oon asunut Kannelmäessä vuodesta 2005 ja tässä tuli ainakin mulle aika paljon uutta infoa :D
Eivät nuo mitään katutappelualueita ole (ainakaan päiväsaikaan), kaikissa asuu paljon lapsiperheitäkin.
Mutta kyllä ymmärrän, miksi moni niitä välttelee. Yksikään noista paikoista ei ole kaunis sanan varsinaisessa merkityksessä. Toki mikä tahansa paikka voi näyttää kesäaikaan mukiinmenevältä kun on vihreät lehdet puissa, mutta jos vertaa vaikka Kannelmäen maisemaa Kulosaareen niin onhan siinä eroa. Mainityt alueet ovat lähinnä teollisuusalueitten ja isojen teiden risteyskohtia, jossa on tuhansittain valmiista elementeistä rakennettuja asuntoja pellon keskellä. Ei arkkitehtuuria, ei inspiraatiota mielelle. Hyvin vähän mitään muutakaan vaihtelua arkiseen kauppa-dösä-kirjasto-akseliin. Monet asuvat noissa hetken ja muuttavat pois kun varallisuus kasvaa.
Jos ei ahdistu arkisesta ympäristöstä niin nuo on ihan loistopaikkoja sellaiselle. Hintataso edullinen ja kulku helppoa junalla.
No mikäli wt-ghettoelämästä diggailee, niin sit ei kai mikään.
Kaikkia alueita yhdistää se, että niissä on aika levotonta aseman seutuvilla, mutta onhan noissa kivojakin alueita. Kannelmäessä on Hämeenlinnanväylän vierustalla oikein mukavaa pientaloaluetta, samoin Malminkartano lähempänä Kaarelaa ja Vantaan rajaa on oikein sievää seutua. Malmia en niin hyvin tunne, mutta joskus on tullut sielläkin päin ajeltua, ja heti Malmin aseman ohittamisen jälkeen on ihan mukavaa aluetta.
- syntyperäinen helsinkiläinen, ei koskaan kyseisillä alueilla asunut
Mie oon malminkreikkalaisii eikä meil päi hyö ainakaa nii levottomii oo vaik huumeitkii välil käytää
Huono maine on kyllä kaikilla noilla alueilla syystä tai toisesta. Kannelmäessä olen aikoinaan asunut, siinä aseman lähellä kerrostalossa, enkä pitänyt yhtään... En oikeastaan keksi mitä hyvää siellä oli. Malmikartanossa ja Malmillakin vähän viihtyisämpiä alueita, tiedän. Mutta silti, en haluaisi asua.
Itse Malmilla asuvana ainakin tää talo on noin tuhat kertaa rauhallisempi kuin aikaisempi Vantaan ns. hyvämaineisella alueella oleva. Lapsella on monta leikkikaveria pihassa, ja vaikka monikulttuurista seutua onkin niin ei ole vielä omalle kohdalle mitään häiriötä osunut. En tosin yömyöhään tuolla ulkona liikukkaan.
Malminkartano on oikeasti ihan ok paikka. Suhteellisen pieni, hyvät ulkoilumaastot, junalla helsinkiin ja kohta myös lentokentälle hetkessä ja muukin julkinen liikenne toimii. Malminkartanon suurin ongelma ei todellakaan ole levottomuus vaan muutama tyyppi opiskelija-asunnoista jotka sotkevat joka paikkaan ja sen takia paikka näyttää myös sotkuiselta. Kaupungintalot on aina kaupungintaloja mutta hinta-laatusuhteeltaan oikein houkutteleva paikka omistusasumiseenkin.
Kantussa levotonta on asemalla ja aseman seutu on ruma. Muuten ihan ok.