Helppo vauva
Minua ärsytti jo raskausaikana kuinka joka paikassa vaan kerrottiin kuinka uuvuttava ensimmäinen vauvavuosi on jne..vanhempain valmennuksissa puputettiin sitä kuinka vauvasi tulee itkemään paljon etkä saa nukuttua ollenkaan, seksiäkään et halua harrastaa ja vielä baby blueseillä ja synnytyksen jälkeisellä masennuksella peloteltiin, tuntui ettei kerrottu kyllä mitään positiivistä odottajille ja varauduin jo pahimpaan.
No me saimme helpon vauvan joka itkee hyvin harvoin, nukkuu hyvin niin etten todellakaan ole kokenut olevani väsynyt vaan päivittäin on jaksanut puuhastella ja pitää itsestäkin huolta ja kaiken kukkuraksi seksiäkin on muutaman kerran viikossa! Mitään alakuloisuuttakaan en ole tuntenut ja imetys lähti käyntiin hyvin vauvan ollessa 3vrk ikäinen.
Vauva-arki on minulle ollut yhtä nautintoa vaan päivästä toiseen joten te jotka olette kokeneet vauvavuoden olevan kamalaa, älkää puputtako ystävillenne että se tulee olemaan kamalaa heidänkin kohdalla, saatatte pettyä.
Minun esikoiseni oli samanlainen helppo vauva. Ja hänen kanssaan on helppous jatkunut teini-ikään asti.
Kuitenkin todella moni pelotteli minua jatkuvalla syötöllä, 'odotahan vaan, 3 kk iässä niillä alkaa koliikki', 'sitten kun tulee hampaita niin...', 'uhmaiässä sitten...', 'viimeistään teini-iässä...', 'odotahan vaan, kyllä teilläkin vielä...'.
En edes mitenkään leuhottanut 'helpolla vauvalla'. Vastasin vain kyselyihin tyyliin 'joo, ihan hyvin on nukkunut'.
Ehkä heille olisi pitänyt keksiä kaikenlaisia vaikeuksia ja hankaluuksia niin olisivat osanneet olla pelottelematta.
Ja minä sitten odotin että milloin ne kauheat vaikeudet oikein alkavat :/ Sen lapsen kanssa ne eivät ole alkaneet ollenkaan.
Sitten kun sain huonosti nukkuvan, herkästi kaikkeen reagoivan vauvan, niin nämä pelottelijat olivat oikein tyytyväisiä. En ymmärrä heidän motiivejaan ollenkaan.