Tukholman shoppailuvinkkejä
Koululaisten kanssa menosss pitkästä aikaa. Viimeksi tuntui ettei löydetty muita kauppoja kuin samat ketjuliikkeet kuin meillä eikä käyty kaupoilla ollenkaan. Oltiinkin silloin nähtävyysmatkalla enemmän. Nyt vaan päiväreissuun ja olisi kiva löytää jotain kauppoja joissa eri valikoimaa kuin Suomessa. Mistä?
Kommentit (10)
Massimo Dutti löytyy tukholmasta kahdesta paikasta. Suomesta ei ollenkaan.
Ostoskeskukset on täynnä samoja ketjuja mitä meillä..tuo kakkosen ajatus tuntuu järkevimmältä jos haluaa erilaista.
Se kyllä kannattaa muistaa, että esimerkiksi BIKBOKissa on valikoima parempi kuin meillä..
Teineille ja ihan kelle vaan suosittelen T-centralin kyljestä Galleriaa ja sieltä kauppaa Hollister, vähän jenkkisurffari-tyyliin tehty kauppa. Ihania ja laadukkaita vaatteita.
Topshop löytyy toisin kui Suomesta. Massimo Dutti myös. Lisäksi kalliimpien merkkejen myymälöitä löytyy enemmän kuin Suomesta. Esim. Marc by Marc Jacobsin liike.
Liikeet ovat tosiaan aika samat kuin Suomessa. Suomesta löytymättömiä pikku putikkeja löytyy varmaan joka kaupunginosasta. Itse tykkään södermalmin seudusta. Jos menette viikkarilla se on ihan lähelläkin.
Vanhasta kaupungista löytyy ainakin rabalderin myymälä, sitä ei Suomessa ole. Myy naisten ja tyttöjen vaatteita.
Itse asun Turussa niin cossin ja &otherstoriesin myymälöissä on myös kiva käydä, kun niitä ei meillä ole. Samoin monk on aina käyntilistalla. Helsingissä asuville noissa ei tietysti ole mitään erilaista.
tuo massimo dutti on ihan sikakallis. Itse kävin siellä kesällä ollessani tukholmassa. Yksi paita taisi olla yli 100€ että jos on varaa, laadusta ei vissiin takeita.
Ainiin yksi mitä suosittelen on biblioteksgatanilla oleva sephora.
t:edellinen
Kuulemma tavaratalo Mood on hyvä, siellä kalliimpia merkkejä
Mood oli aika ankea. Vähän liikkeitä ja synkkä sisältä.
Nuorisolle kelpaa yleensä Hollister. Sitä ei ole suomessa.
Tukholmassa on paljon erikoiskirppiksiä. Ei sellaisia perinteisiä vaan second hand liikkeitä, joissa myydään esim vain vintagea tai vain ulkomailta tuotuja merkkivaatteita. http://www.vintagekartan.se/Stockholm/
Olisko näissä jotain sellaista mikä sytyttäisi?
Jos menette Viikkarilla, kannattaa katsella Söderin liikkeiden suuntaan enempi, niihin kun on kävelymatka Viikkarin satamasta. Sitten metrolla käynti keskustassa ennen paluuta laivalle.