Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arman ja viimeinen ristiretki.

Vierailija
28.09.2013 |

Ohjelma veti hiljaiseksi ja nöyräksi. Katsoin ekan jakson netistä ja mietin kuinka hyvin meillä on asiat, kun lapset tappelevat kenen vuoro pelata pleikalla ja jossain lapset kulkevat paskassa ja keräävät muoviroskia yökaudet haaveillen koulunkäynnistä. Ja miten se äiti antoikin Armanille vähistä ruuistaan. Luulis, että olis tapellut niistä eikä lahjoittanut hyvää hyvyyttään tuntemattomalle. Järjettömän köyhiä ihmisiä, mutta silti haluavat auttaa vielä köyhempiä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää toi ohjelma.

Joo, aihe on hyvä, mutta arman ei. Matkii liikaa madventuresia ja ohjelma vaikuttaa liian käsikirjoitetulta. Arman kertoo näitä asioita, niin kuin kukaan ei olisi koskaan tiennyt, että kehitysmaissa elämä voi olla köyhää ja kurjaa. Tuntuu jeesustelulta ja mikä eniten häiritsee, on ne putkessa lausutut latteudet. Tuli tunne, että arman pitää katsojiaan jotenkin tyhmänä. Mielestäni hän ei ole mikään karismaattinen tv-persoona eikä jotenkin kykene brandaamaan itseään.

Mutta ennen kaikkea, liikaa madventuresin jalanjäljissä ja jotenkin myötähäpeä jäi varsinkin ton brasilia jakson jälkeen.

Vierailija
2/17 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole katsonut madventuresia ja mulle tuli ihan päinvastainen olo. Tuntui, että on tiennyt kyllä huonoista oloista, mutta kun ne itse kokee, niin tajuaa oikeasti vasta asian. Kuinka raadollista se onkaan, kun itse kaivelee roskia likasten neulojen seasta, tutustuu lapsiin jotka elää sitä elämää ja on ilman ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olenko aivan kamala ihminen, mutta ei se eka jakso mua juurikaan järkyttänyt tai vetänyt hiljaiseksi. Kaikkeen etukäteiskohuun nähden niillä jakson lapsilla oli mielestäni yllättävän "hyvät" oltavat: oli äiti (vaikkakaan ei enää kauaa) ja ruokaa, eivätkä lapset olleet esim. prostituution uhreina. Ei yhdenkään lapsen pitäisi tietenkään joutua tuollaisissa oloissa elämään, mutta monella pienellä on asiat vielä niin paljon huonommin kuin noilla kahdella.

Suloisia lapsia olivat joka tapauksessa ja on hieno juttu, että Arman sponsoroi heidän koulunkäyntiään!

Vierailija
4/17 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Arman ainakin madventuresin peittosi 10-0.
Olihan Armaninkin ohjelmassa lavastettuja juttuja mutta Madventures oli niitä täynnä (Jatkuvasti olivat paikoissa joihin ei tavallinen turisti pääse mutta minuutin pari googletus niin löytyy matkatoimitsoja jotka järjestävät matkoja näihin kohteisiin).
Lisäksi Madventuresissa nähtyjä paikkoja näkyi toisissa matkailuohjelmissa mutta silloin näissä paikoissa ei ollut lainkaan näitä kauhisteltavia henkilöitä ja asioita tai kuten ammattilaiset sanovat näyttelijöitä.

Vierailija
5/17 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 22:36"]

Mua ärsyttää toi ohjelma.

Joo, aihe on hyvä, mutta arman ei. Matkii liikaa madventuresia ja ohjelma vaikuttaa liian käsikirjoitetulta. Arman kertoo näitä asioita, niin kuin kukaan ei olisi koskaan tiennyt, että kehitysmaissa elämä voi olla köyhää ja kurjaa. Tuntuu jeesustelulta ja mikä eniten häiritsee, on ne putkessa lausutut latteudet. Tuli tunne, että arman pitää katsojiaan jotenkin tyhmänä. Mielestäni hän ei ole mikään karismaattinen tv-persoona eikä jotenkin kykene brandaamaan itseään.

Mutta ennen kaikkea, liikaa madventuresin jalanjäljissä ja jotenkin myötähäpeä jäi varsinkin ton brasilia jakson jälkeen.

[/quote]

Täsmälleen samaa mieltä! Jotenkin vaan latteuksia ohjelma täynnä, ja siinä missä Madventures tuntui vilpittömältä/hauskalta/kiinnostavalta, tämä tuntuu vain laskelmoidulta ja just tuollaiselta jeesustelulta, ja jotenkin liikaa alleviivataan sitä muiden kurjuutta ja erilaisuutta. Mä en ole oikein koskaan tajunnut sitä ajatusta, että kun meillä täällä Suomessa on kaikki hyvin ja muualla kaikki on huonommin, totta kai aineellisesti voi noin ajatella mutta mun mielestä se on myös sellaista itsensä nostamista ja muiden aliarvioimista, tietynlaista rasismia siis. Vaikka tottakai asiat on kurjasti jos joutuu keräämään niitä muoviroskia eikä pääse kouluun, mutta ihmisiä nekin on joilla on samanlaisia ajatuksia ja tunteita ja haaveita ja se että ne nähdään vain tuollaisen kurjuuden kautta ja tehdään jotain ohjelmia siitä, kuinka mennään katsomaan kuinka niillä on kurjaa, niin ei vain mene mun jakeluun. Mun mielestä tuo Arman ei ole ikinä vaikuttanut erityisen tiedostavalta tai fiksulta (toisin kuin nuo Madventures-tyypit, joilla on perusteltuja mielipiteitä), eli varmaan tulee vaikutelma että hän pitää katsojaa jotenkin tyhmänä, mutta ilmeisesti nuo jutut ovat hänelle itselleenkin olleet jotenkin mullistavia tms.  

Vierailija
6/17 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole nähnyt ohjelmaa, mutta se nyt telkussa pyörivä mainoskin on niin ärsyttävä. armania naurattaa, kun ukko vastaa kännykkään kesken kaiken. mikä siinä on niin hauskaa? se, että "alkuasukkaan" näköisellä miehellä on kännykkä? eikö ne asukaan alkeellisissa savimajoissa ilman sähköä? onko sivistystä jossain muuallakin kuin länsimaissa? 

Vierailija
7/17 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 10:21"]

Kyllä Arman ainakin madventuresin peittosi 10-0.
Olihan Armaninkin ohjelmassa lavastettuja juttuja mutta Madventures oli niitä täynnä (Jatkuvasti olivat paikoissa joihin ei tavallinen turisti pääse mutta minuutin pari googletus niin löytyy matkatoimitsoja jotka järjestävät matkoja näihin kohteisiin).
Lisäksi Madventuresissa nähtyjä paikkoja näkyi toisissa matkailuohjelmissa mutta silloin näissä paikoissa ei ollut lainkaan näitä kauhisteltavia henkilöitä ja asioita tai kuten ammattilaiset sanovat näyttelijöitä.

[/quote]

Tää on niin totta. Itse näin madventures-jaksoja dvd:ltä vasta sen jälkeen, kun olin omat vastaavanlaiset "travellaukset" suorittanut. Tunnistin monia paikkoja, joissa olin itsekin käynyt jonkun paikallisen matkatoimiston retkellä. Madventuresissa nuo paikat esiteltiin tyyliin "paikallinen frendi vinkkasi siistin paikan, joten pitihän sinne mennä, että pääsi pois turistirysistä. Ollaan varmaan ensimmäiset länkkärit joita täällä on käynyt.." Ja kuitenkin olin itse käynyt samassa paikassa jo viisi vuotta aiemmin turistiryhmän kanssa? Madventures on vähän niinkuin Marimekko, totuutta ei kerrota.

Vierailija
8/17 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitoselle ja kasille, en osaa ottaa sen enempää kantaa kun en ole kovin paljon Madventuresia nähnyt enkä juurikaan samoilla suunnilla matkaillut, mutta voisiko olla kyse siitä, että maailma muuttuu niin nopeasti ja noita uusia retkikohteita tulee koko ajan? Kun nuo ekat Madventuresit tehtiin kuitenkin yli 10 vuotta sitten, ja siinä ajassa on maailma avartunut tosi paljon. Reppureissaaminen jossain Etelä-Amerikassa ja Aasiassa on nyt todella paljon yleisempää kuin vielä 

10-15 vuotta sitten. Ja kun reissaaminen siellä on yleistynyt, matkailubisnes kasvaa koko ajan ja uusia matkatoimistoja tulee, uusia retkikohteita tulee jne. Eli siinä mielessä en usko että Madventures olisi yrittänyt harhauttaa, suurennella tms. kokemuksiaan, mutta luulen vain että muutokset tulevat aika nopealla tahdilla ja nykyisin enää juuri mikään kohde ei taida olla täysin turisteilta pimennossa, toisin kuin vaikka vielä 90-luvun lopulla. 

Vierailija
9/17 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 12:11"]

Vitoselle ja kasille, en osaa ottaa sen enempää kantaa kun en ole kovin paljon Madventuresia nähnyt enkä juurikaan samoilla suunnilla matkaillut, mutta voisiko olla kyse siitä, että maailma muuttuu niin nopeasti ja noita uusia retkikohteita tulee koko ajan? Kun nuo ekat Madventuresit tehtiin kuitenkin yli 10 vuotta sitten, ja siinä ajassa on maailma avartunut tosi paljon. Reppureissaaminen jossain Etelä-Amerikassa ja Aasiassa on nyt todella paljon yleisempää kuin vielä 

10-15 vuotta sitten. Ja kun reissaaminen siellä on yleistynyt, matkailubisnes kasvaa koko ajan ja uusia matkatoimistoja tulee, uusia retkikohteita tulee jne. Eli siinä mielessä en usko että Madventures olisi yrittänyt harhauttaa, suurennella tms. kokemuksiaan, mutta luulen vain että muutokset tulevat aika nopealla tahdilla ja nykyisin enää juuri mikään kohde ei taida olla täysin turisteilta pimennossa, toisin kuin vaikka vielä 90-luvun lopulla. 

[/quote]

No mä ainakin tunnistin ekalta Madventures-kaudelta todella monta paikkaa, jossa olin käynyt jo ennen Madventuresia "turistiretkillä". Ja samat paikat löytyy vanhoista Lonely Planeteistä, reppureissaaminen kun yleistyi maailmalla jo 1970-luvulla. Sama meno on jatkunut myös viimeisimmällä madventures-kaudella, nuo afrikan heimojen tapaamiset ym. on valmiita retkiä, joita on järjestetty iät ajat.

Mielestäni Madventuresien kohdalla tietyt asiat voidaan mieltää tietoiseksi katsojan harhauttamiseksi.

Vierailija
10/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

noni nyt loppu tää, madventures ja viimeinen ristiretki on kaksi eri ohjelmma,,

madventures keskittyy matkailuu, ja arman ongelmiin kehittyvissä maissa ja kehitys maissa, ei voi vertailla, ainakin niitä yhdistää se että ovat mennet ulkomaille kuvaamaan kahdestaa,,

Vierailija
11/17 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 12:11"]

[/quote]

Niin tarkoitat sanoa, että et itse ollut kuullut tai nähnyt paikoista yhtään mitään ennenkuin madventuresin pojat tulivat teinislangia ladellen kertomaan sinulle niistä?

Älä kuitenkaan yleistä sillä moni meistä jotka matkustelemme minne haluamme haemme tietomme muualta, kuin madventuresin kaltaisista ohjelmista.

Vierailija
12/17 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL, mähän just sanoin etten ole juurikaan katsonut Madventuresia ja olen paljon matkustellut, mutten käsittääkseni juurikaan samoissa kohteissa kuin he (olen saanut sen käsityksen että olivat pääasiassa Kaakkois-Aasiassa ja Etelä-Amerikassa). Sen verran perspektiiviä mulla on matkaamiseen, että ole ihan omakohtaisestikin huomannut, että kehitys kehittyy, maailma pienenee ja turistien suosimat kohteetkin vaihtuu.  Olen matkustellut paljon esim. Siperiassa ja Venäjän kaukoidässä, ja kyllä siellä ainakin huomaa että turistien määrä on lisääntynyt ja kohteet jotka vielä 90-luvulla oli harvinaisia, on reppureissarin arkipäivää nykyään (esim. Olkhon Baikalilla).

Vierailija
13/17 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madventures "fanina" ärsyttää että Armanin kohteet sijoittuvat lähes kaikki samoihin kohteisiin kuin madventuresin kavereilla, asiat on monesti jo madventuresissa nähtyjä ja siinä paljon paremmin esitettyinä. Ohjelmaa katsoessa tulee aina se fiilis että jaksoja on oikeasti kuvattu 2-5 päivää eikä sitä kymmentä ja liikaa turhaa jenkkityylistä draamaa. "Seuraavassa jaksossa" klipit on saatu näyttämään paljon kiinnostavimmilta mitä ne sitten on ja tulee mietittyä mitä kaikkea ohjelmassa on lavastettu, brasilian poliisikohtaus yms en usko että on aitoja.. Eli tiivistettynä mielipiteeni; ohjelma on melkein kopio madventuresista liiallisella draamalla höystettynä , mutta silti katson näitä Armanin jaksoja mielellään

Vierailija
14/17 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voittekste tajuu, et nää ihmiset elää näissä olosuhteissa niiku joka päivä... huh huh... hiljaseks vetää..." Aina sama.

Vierailija
15/17 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voittekste tajuu, et nää ihmiset kattoo tän jakson joka kerta ja sit ne niinku tulee AV:lle itkee...."

Huh huh, hiljaseks vetää.

Vierailija
16/17 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja ohjelmia, suurella sydämellä tehtyjä (Y)

Vierailija
17/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiretki... en ole koskaan katsonut näitä, mutta onko tämä uskonnollinen lähetysohjelma? Ristiretket olivat kai Israeliin ja ristiritarien taistelua että tieyt kristittyjen alueet olisivat pysyneet kristityillä ja oli kai siellä jotain ylilyöntejäkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme