Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lisää rahanmenoa - teinit ja silmälasit

Vierailija
28.09.2013 |

Itseäänhän tässä vaan saa syyttää, eli jos molemmilla vanhemmilla on silmälasit, niin aika suurella todennäköisyydellä myös jälkikasvulla on huono näkö.

Meillä on kotona kolme teinihirviötä, ja tuossa iässä näkö tuntuu huononevan yhtä nopeasti kuin pituutta tulee lisää. Olin nuorimman (14 v.) kanssa optikolla, ja miinusta oli tullut lisää -1. Aika paljon vuodessa, eli silmälasit menivät uusiksi. Vanhat pokat olivat rikki, joten koko setti pitää hankkia uusiksi. Lisäksi vielä piilolasit, koska kyseessä on aktiivisesti urheileva nuori. Ja tähän vielä kaksi vanhempaa lasta, joiden kanssa sama ruljanssi on edessä ensi viikolla.

Sataset viuhuvat silmissä (siinä samassa kohtaa kuin esikoisen autokoulu). No, jos isä alkaisi vaikka jaella aamulehteä postilaatikkoihin, niin minä voisin mennä töihin seksilinjoille - jäisi muutama euro ylimääräistä meille vanhemmillekin. Ja joskus voisi itsekin hankkia uudet lasit.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä Specsavers-tarjouksia ja vastaavia. Mutta heti, jos niissä menee yhtään erikoisempien linssien puolelle (esim. ohennusta linssin paksuuteen), niin eivät ne enää erityisen edullisia olekaan.

Me emme ole riittävän köyhiä saadaksemme mitään tukia mistään, vaikka talous tiukoilla onkin. Eikä laseja oikein voi hankkimattakaan jättää.

Vierailija
2/25 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen autokoululla saisi aika monet lasit. Mikä pakko on vetää kiturajalla jos haluaaa kuitenkin maksaa aikuiselle ajokortin. Elämä on valintoja. Meillä tuon ikäiset käyvät töissä koulun ohella ja maksavat ajokorttinsa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko olla lasit JA piilarit, eikö piilarit riitä?

Vierailija
4/25 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koko ajan mainosteta että saa kolmet lasit yksien hinnalla jne?

Vierailija
5/25 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hankit kolme lasta, jos aivan tavalliset kustannukset aiheuttavat oin kovasti päänvaivaa? Kellekään ei voi tulla hirveänä sokkina, että lapset todella maksavat todella paljon rahaa. Jos sinulle olisi tällä rahalle parempaa käyttöä, olisit oletettavasti jättänyt lapset tekemättä. Itse ainakin keksin aika monta mielekkäämpää kohdetta omille rahoilleni.

Vierailija
6/25 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esikoisen autokoululla saisi aika monet lasit. Mikä pakko on vetää kiturajalla jos haluaaa kuitenkin maksaa aikuiselle ajokortin. Elämä on valintoja. Meillä tuon ikäiset käyvät töissä koulun ohella ja maksavat ajokorttinsa itse."

Niinpä, tuo ajokortti ei ole mitenkään tarpeen kustantaa lapselle, koska tuskin lapsella on varaa autoon, jos ei korttiinkaan. Autokouluun ehtii kyllä myöhemminkin.

Vierailija
7/25 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssit! Ne maksaa. Kehyksiähän saa "halvalla".

Vierailija
8/25 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 18:21"]

Miksi ihmeessä hankit kolme lasta, jos aivan tavalliset kustannukset aiheuttavat oin kovasti päänvaivaa? Kellekään ei voi tulla hirveänä sokkina, että lapset todella maksavat todella paljon rahaa. Jos sinulle olisi tällä rahalle parempaa käyttöä, olisit oletettavasti jättänyt lapset tekemättä. Itse ainakin keksin aika monta mielekkäämpää kohdetta omille rahoilleni.

[/quote]

Siis keksist monta mielekkäämpää kohdetta rahoillesi kuin lapset? Ok. Mielenkiintoista, että olet silti vauva-palstalla jakamassa neuvojasi.

Vierailija
9/25 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 18:21"]

[/quote]

Siis keksist monta mielekkäämpää kohdetta rahoillesi kuin lapset?

[/quote]

Helposti. Jos ap ei keksi, valittamisen voi lopettaa, koska rahoilla on selvästi oikea osoite.

Vierailija
10/25 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tiukkaa, niin en minäkään ymmärrä miksi autokoulu pitää maksaa. Silmälasit on pakko hankkia ja silloin ne on etusijalla. Mikä tässä nyt on ongelma?

Vierailija
11/25 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mä oon ostanut lapselle lasit aina Instrusta, maksanut osamaksulla (koroton).

T.22

Vierailija
12/25 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 18:16"]

Eikö koko ajan mainosteta että saa kolmet lasit yksien hinnalla jne?

[/quote]

Ei niitä kuule kaikki saa. Eivät ainakaan ne, joilla on todella huono näkö (kyllä, kuulun itse juuri heihin).

Vierailija
13/25 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tässä sitä taas ollaan. Teinit ei kuluta yhtään enempää rahaa kuin pienet lapset, vai miten se taas olikaan?

Vierailija
14/25 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 15:01"]

Jep, on se mun mielestä aika järjetöntä kuinka paljon kiskotaan rahaa siitä että sattuu olemaan luonnostaan huono näkö (ei siis itse aiheutettu) :/

[/quote]

Mikä on itse aiheutettu huono näkö? :D

Vierailija
15/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi mulla on rahaa ostaa koko perheelle tarpeelliset vermeet.

Vierailija
16/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tupakka ja olut sekä kakut ja pullat, karkit itsellesi ostamatta. Lopeta lehtitilaukset ja käy pyörällä töissä...

Vierailija
17/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 14:55"]

Jätä tupakka ja olut sekä kakut ja pullat, karkit itsellesi ostamatta. Lopeta lehtitilaukset ja käy pyörällä töissä...

[/quote]

Kiitos vinkistä, näitä en tullut ajatelleeksikaan! Lisää yhtä hyviä ehdotuksia? Terv. AP

Vierailija
18/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 14:52"]

No onneksi mulla on rahaa ostaa koko perheelle tarpeelliset vermeet.

[/quote]

Hienoa! Olen iloinen puolestasi - harmi ettemme ole yhtä onnekkaita. Tev. AP

Vierailija
19/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, on se mun mielestä aika järjetöntä kuinka paljon kiskotaan rahaa siitä että sattuu olemaan luonnostaan huono näkö (ei siis itse aiheutettu) :/

Vierailija
20/25 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako silmälaseihin mitään tukea mistään, jos on ihan normiperhe?