Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

°¿.¿°¿.¿°¿.¿°¿.¿°Tammenterhojen tiistai°¿.¿°¿.¿°¿.¿°¿.¿°

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö syy väsymyksen vai minkä, mutta kestokuvotus on ollu läsnä jatkuvasti viimeiset pari päivää. Ollaan kyllä oltu kaksillakin synttärikemuilla ja sitä mukaa on sit syöty ja nukuttu tosi huonosti, joten olisko siinä syitä olotilaan? On se hassua, että nykyisin saa kankkusen jo lasten mehukesteistäkin... ;-0

(.) Ei sit niin mitään uutta. Huomenna on taas kontrolliultra, joten eiköhän sitä virtaa sen jälkeen sit löydy ja jotain kommentoitavaakin ehkä. Mahaa ei saa enää peitettyä millään keinolla eli olen ihan virallisesti raskaana.

G1: Esikoista imetin usein kahviloissa ja ravintoloissa, mutta kuten muutkin, selin ja jossain takapöydässä. Aion tehdä saman nytkin. Imetyspaidat ja isot, ohuet huivit tekevät touhusta todella huomaamatonta, jos haluaa.

G2: Olen ollut kotona kolme vuotta ja taidan sit vissiin pysyäkin ainakin seuraavat pari vuotta. Turha sitä on raskaana töihin takaisin mennä, pariksi kuukaudeksi... Tietysti äitiyspäivärahan takia se saattais kannattaa, mutta toisaalta, jos on ollu hyvän syyn takia poissa työmarkkinoilta pidempään, voidaan päiväraha laskea vanhojen tulojenkin mukaan. Toivottavasti mun kohdalla tekevät niin... Ainakin aion käydä kysymässä/ehdottamassa moista.

Miehen loma alkaa ens viikon jälkeen ja sit mekin suunnistetaan Turkuun ja Muumimaailmaan. En oo siellä koskaan ollu eli on sit uus kokemus sekä mulle, että neidille. Taidan kans koluta noi mammaliikket läpi, joita mainostettiin.

Puheripuli vaivaa...

Touhukasta tiistaita mammoille!

Vierailija
2/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin alkaa väsymys olla voitettu. Tosin päiväunet otan melkein joka päivä, mutta nyt nukuin " vain" tunnin, kun aiemmin menin nukkumaan pojan kanssa yhtä aikaa ja nukuttiin kumpikin pari tuntia. Ihanaa, kun on tunti päivällä omaa aikaa ja ehtii vielä nukkuakin.

Lauantaina olin kaason ominaisuudessa ystäväni polttareissa, oli kyllä tosi kivaa. Tosin iltasella alkoi kiitettävästi haukotuttamaan (ei vähiten kännisten ihmisten takia, joita pörräsi siellä missä iltaa vietettiin) Onneksi sain kyydin vielä yöllä kotiin, eikä tarvinnut jäädä yökylään mihinkään.

Maha on kyllä niin iso, että vois kuvitella olevansa jo reilusti yli 20 viikoilla, mutta niin se kasvoi ensimmäistä odottaessakin. Täytyy vaan nauttia kaikesta, kun viimeinen tämä tulee olemaan viimeinen raskauteni.

Galluppeihin vastauksia: Imetin esikoista lähinnä lastenhoitohuoneissa, jos sellainen oli, muuten ajoitettiin reissut niin, että imetin joko autossa ennen/jälkeen kauppareissun tai kotona.

Olen ollut nyt esikoista kotona hoitamassa (poika 1 v 7 kk) ja aion olla kotona toivottavasti ainakin siihen asti kun kuopus on pari vuotias (paitsi jos miehellä ei riitä töitä, niin sitten minä menen aiemmin töihin ja mies jää hoitovapaalle, mutten siltikään mene töihin ainakaan kuopuksen ensimmäisen vuoden aikana)

Kovasti jo odottelen meidän elokuun alussa olevaa etelän matkaa. En malttaisi millään elellä tätä arkea, vaan olisi jo ihanaa olla koko viikko tekemättä arjen hommia ja nautiskella elämästä perheen kesken. Mutta oikeasti parasta ehkä on tämä loman odotus kuitenkin, koska sitten se itse viikko menee niin vauhdilla.

Mutta nyt täytyy ruveta nostamaan pyykkejä (hohhoijaa...)

Taneli + pikkukirppu 15+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys, vastatakaas viisaammat... Eikös se äp-rahan laskeminen muutu vuoden alusta niin, että äp-raha on 80% tuloista. Lasketaanko se 80% mukaan myös jos jää vapaalle joulukuun puolella, kuten me tammikuiset? Minulla nimittäin on aika ratkaiseva ero tuloihin, jos lasketaan 80 % mukaan.

Edellinen äp-raha olikin aika surkea, kun jäin hoitovapaalta uudelle ä-vapaalle.

Kotona olen ainakin vuoden. Riippuu siitä, miten saan töissä asiat sen jälkeen järjesteltyä. Nyt olen tehnyt vajaata työaikaa ja osittain etätöitä. Lapset on ollu hoidossa vaan kolmena päivänä viikossa, 6 h kerrallaan. Jotain sellaista voisin ajatella jatkossakin, mutta en tiedä suostutaanko töissä enää. Toisaalta, miksi ei suostuttaisi.

Taas nälkä... vastahan söin aamupalan. ;)

Vierailija
4/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa kuin Murjaani. Entäs minulla, joka jään äitiyslomalle Kelan laskurin mukaan jo 20.11. Minkäs prosentin mukaan sitten lasketaan? Toivottavasti sen 80%.

Ja jos haluan laskeskella omaksi huvikseni Kelan sivuilla äitiyspäivärahan määrää, niin mitä ihmettä niillä " ansiotulosta tehtyjen vähennysten jälkeen" tarkoitetaan? Lasketaanko se brutto vai nettopalkasta? Äh, vaikeita juttuja näin ensikertalaiselle.

En ole tainnut vastata galluppiin siitä, kuinka pitkään aion kotona olla vauvan syntymän jälkeen. No ainakin sen 9kk. Sen jälkeen on pakko miettiä vähän tarkemmin, ei nimittäin pelkät miehen tulot riitä millään asuntolainan maksuun ja vielä elämiseenkin. Mut en kyllä haluaisi viedä niin pientä vielä hoitoonkaan. Vaikka hoitopäiviä ei tulisi monta eikä ainakaan kokopitkinä, sillä mies tekee normaalia virkatyöaikaa ja minä kolmivuorotyötä.

Tänään olen lähdössä kierrokselle Helsingin keskustaan. Käyn tsekkaamassa mammapuoteja. Voin sitten tulla raportoimaan löydöistäni :)

Sulina + " papu" rv 16+5

Vierailija
5/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin neuvolassa ylinmääräisellä käynnillä. Tahdoin käydä tarkistamassa hemoglobiinin kun on väsyttänyt niin vietävästi. Ei ollut pudonnut, päin vastoin, noussut. Ed. kerralla oli 141 ja nyt sitten 145. Ystävällinen terkkari (kesäsij.) kuunteli myös sydänäänet kun niitä ei vielä ensimmäisellä käynnillä kuunneltu. " Pörrön" sydän sykki tasaiseen nopeaan tahtiinsa, ei tosin kauaa malttanut olla paikallaan kun jo karkasi.

Eilen kävin ostamassa muutaman äitiyspaidan ja tänään mennään katsomaan Lappeenrantaa jos löytyis sieltä housuja kun täällä meillä ei oikein olut sopivia. Mutta katsotaan jos jotai löytyis.

Olen vauvan kanssa ainakin ensimmäisen 6kk kotona, sit tahtois mies jäädä. Meillä on vaan vähän ongelma kun minulla ei ole vak. työpaikkaa. Mutta katotaan kun tulee ajankoht.

birgit + " pörrö" 12+5

Vierailija
6/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips kukkuu!!!

(.) täällä herättiin hyvin nukutun yön jäljiltä pirteänä. tavallisesti minä herään meillä pari tuntia miestä ennen, mutta tänään vetelin kyllä sikeitä ihan puoli kahdeksaan asti, kun tuo toinen taas heräsi aiemmin. reilun tunnin aamukävelyllä käytiin tuolla keskustassa pyörähtämässä, olipas energinen olo. nyt saa hetken lepäillä, sit mennään taas...

chicca: mä oon huomannut että joskus aamupalan jälkeen edelleen iskee sellanen etova olo, ei onneks jatku enää koko päivää. ja viime sunnuntaina oli olo kun pahimmassakin krapulassa, olin lauantaina kavereitten luona ja siellä tuli sit sipsejä syötyä pitkästä aikaa, ja kunnon ruoka jäi vähemmälle. tosin menin nukkuunkin yhden aikaan, heräsin kolmen aikaan hakeen miehen kaupungista ja sit nukuin enää suunnilleen puoli viidestä puoli kahdeksaan, eli aika vähän koko yönä. eli tuo olo selittynee huono ruokailu + väsymys.

taneli: päiväunet kuuluu ohjelmaan täälläkin. pelottaa oikein miten parin viikon päästä pärjään töissä kun oon lomalla tottunut kahden maissa nukkumaan XO (<- haukotus :))

birgit: kuullosta niin tutulta! minäkin viime viikolla neuvolassa pyysin hempan mittaamista, kun väsytti niin kovin edellisellä viikolla. mut samoin kun sulla, kesäkuun alussa hemppa oli noin 125 ja nyt se oli reilut 140 eli ei tarvetta rautakuurille:) tosin todettiin kyllä että noi helteet oli varmasti yks iso syyllinen, ja siihen kun lisää et jos ei muista juua, niin siinähän se sit onkin. nyt kyllä olo onneks piristynyt kun on noi helteetkin loppunut , ja kyllä myös se auttaa et kun on saanut olla ihan kotona (tai siis ei reissussa), kyllähän me siis kotoo on aika paljon viä liikuttu.

ai niin, tänään oli aamulehdessä oikein mainos terveystalolle 3d/4d-ultraan. taidan kattella noi työvuorot ensin ja varailla sitten aikaa.

tikru ja simppis 16+4

Vierailija
7/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollan siis viihdytty kaikkialla paitsi kotona. Tultiin aamulla sukuloimasta Ruotsista, käytiin samalla Kolmårdenissa ja Grönalundissa. Hauskaa oli ja lämmintä. Kaupunkiin jäädään tortaiksi asti ja sitten taas mökille.

Torstaina mulla sitten on se kauan odotettu ultra. Toivottavasti kaikki on hyvin masussa, sydän äänet olen sentään jo viimeviikolla kuullut ennen reissua. Tulen sitten torstaina kertomaan kuulumiset.

Pahoinvointia ei enää juurikaan ole mutta väsyttä edelleen kauheesti ja suonikohjuja on kehittymässä :(

Imetys G: Olen imetänyt julkisesti ja aion myös tehdä näin kolmannenkin kanssa. Mulla on aina ollut imetyspaitoja joiden avulla voi todella diskreetisti imettää, silloin ei kyllä rinnat vilahtele. Minua ei myöskään häiritse muut imettävät.

G2: Aion jatkaa kotona olemista, olen edelleen hoitovapaalla kuopuksesta. Ajattelin kylläkin tehdä keikkaa sitten syksyllä ja alkutalvesta. Jos inspiraatiota riittä.

Syökö ketään E-epaa ajattelin itse aloittaa sen, edellisillä kerroilla söin sitä myös, mut en muista koska sen aloitin, varmaan vois jo aloittaa. Sitten joulukuussa ajattelin alkaa syömään maitohappobakteeria.

-MM- ja baby 12+

Vierailija
8/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistelut jatkuvat, muttei onneksi yhtä kovina kuin sunnuntaina. Eilen illalla pari kertaa tuntui ihan kunnolla, mutta sitten onneksi loppui. Huomenna on neuvola, niin pitää kysellä, että mitäs tässä nyt.

Tuosta ä-päivärahauudistuksesta mie oon ymmärtänyt silleensä, että tuo 80% koskee niitä, joiden äitiysloma alkaa vuoden 2007 puolella eli myö ei näin ollen hyödytä tuosta uudistuksesta. Tää ei nyt ole 100%:sta tietoa, jos joku tietää tarkemmin, niin kertokaa ihmeessä! :)

Pitänee tästä lähtä pakkaamaan ja vähän siivoomaan asuntoa, ettei ois ihan sikolätin näköinen kun palataan reissusta.

Mukavaa viikkoa kaikille!

T: Monttu rv 15+4

Vierailija
9/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monttu on varmaan oikeassa tuon äp-rahauudistuksen suhteen. Kuulostaa iha loogiselta. Elättelin vain toiveita, jos se olisikin hyödyttänyt myös meitä. Mitenkäs se muuten on, voiko ä-loman aloittaa myöhemmin, lähempänä ä-loman alkua? Tammikuun puolella... Epätoivoista yritystä. ;)

Vierailija
10/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minua vaivaa väsymys, toivottavasti se menee ohi ennekuin yliopisto taas alkaa.

Laitoin juuri 5 kg mansikoita pakastimeen. Oli aikamoinen homma, ei niinkään se laittaminen, mutta sen laatikon kantaminen tuolta keskustasta meille. Matkaa ei kylä oo kun varmaan kilometri, mutta tuskasta oli ja vieläkin vasen käsi tärisee:) Ai huonot lihakset vai...

G: Hauskaa lukea muiden suunnitelmia, kuinka kauan olla kotona ym. Taidan olla melkein ainoa opiskelija täällä?! Kun meillä on niin että mies jää vauvan kanssa heti kotiin ja mä yritän opiskella päätoimisesti, jotta saadaan nostettua sekä opintotukea että äitiyspäivärahaa ja sit vanhempainrahaa, kun äitiyspäiväraha loppuu. Minimi äitiyspäivärahalla tuun olemaan, mutta luksukselta se tuntuu kun se on melkein sama kun kuukauden opintotuki+asumislisä ja on tottunut kituuttamaan:) Miehellä on työ, jota voi tehdä vaan toukokuusta-lokakuuhun ja talveksi pitäs keksiä jotain muuta, mutta ens talvena hän siis on koti-isänä. Onneksi tossa kausityössä on niin hyvä palkka, ettei talveksi tarvitse löytääkään mitään välttämättä. Tosin mekin otamme nyt asuntolainan ja ostamme pois tämän asunnon, jossa olemme olleet kohta vuoden vuokralla. Tämän alueen ja asuntojen arvo nousee koko ajan, joten ostamista ei kannata enää lykätä.

Nyt alkaa olo olla sellanen et pitäs valita päiväunien tai päiväkahvin väliltä. Päiväruokaakaan en oo vielä syöny, ehkä siksi onkin vähän nuutunu olo. Pitääpä mennä syömään jotain.

-Beijaflor rv 15+1

Vierailija
11/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli päiviä vaan kaikille. palauduin juuri tyolta nukkumatin valtakunnasta ihmisten ilmoille 1,5h päikkäreiden jälkeen. kyllä on ihanaa kun saa päivälläkin ihan huoleti ottaa tirsat pikku-ukon kanssa ilman kamalia omantunnontuskia esikoisen takia kun joutuu reppana yksin olemaan sen aikaa... nyt oli mies kotona kovasti tytön kans touhuamas niin kaikki sai tehdä mitä tykkää.

oli taas ihana lomaltapaluu kun kattelin viikon aikana tulleita laskuja+entiset laskut mitkä maksetaan miehen seuraavasta tilistä niin ei oo paljoo hurraamista... ei jää kun muutama satku käteen ja sillä pitäis sit kitkuttaa mahdollisimman pitkään. miehelle ei nimittäin tullu minkäänlaista lomarahaa kun vaihtoi työpaikkaa keväällä ja neuvotteli soppariin 4 viikon kesäloman mutta se on sit ihan vaan tavallisella palkalla joten silläkään suunnalla ei oo mitään lisätuloja luvassa. no ei tää talous oo ennenkään konkurssiin menny joten eikähän me nyt vaan kiristetä vyötä vietetä hyvin rauhallista kotielämää seuraavat 2kk...

oma napa on ihan ok, vieläkin turvottaa iltaisin tosi paljon, mutta muuten ei mitään isompaa vaivaa oo kehkeytyny. närästystä ei onneks oo ainakaan vielä ilmenny ja huono-olo on menny ihan kokonaan ohi. tänään laitoin kaapista jo kaikki lyhyimmät normaalit paidat ja pienimmät housut suosiolla pois kun en oo ikinä oikein tykänny tota napaani vastaantulijoille esitellä. muutamat housut ja paita sinne jäi, joten joudun varmasti vielä investoimaan pitkähihaisiin mammapaitoihin, ja ehkä yhdet housutkin on ostettava kun kaksilla ei ehkä pärjää ihan tammikuuhun asti. on nimittäin kahta eri kokoa ja pienemmät ei viimeksi mennetkään loppuun asti sitten millään.

eli ei mitään elämää suurempaa täällä. kovasti jo oottelen ensi viikon tays-käyntiä kun siellä tod.näk päästään kurkkaan vauvelia yksiössään. meillä ei muuten ikinä oo ollu mitään " tekonimea" masuasukille joten pitäsköhän nyt keksiä joku kun viimeistä viedään;)??

ihanaa päivänjatkoa kaikille!!!

sapa 12+

Vierailija
12/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli _tigger_ ja mut nokialaiset, me asutaan täällä taka-lauttalas nokialla joten jonkin verran on meiltä matkaa tohon keskustaan. asutteko ite tos keskustas vai jossain muualla? jos kuitenkin haluatte et jonkunlainen tapaaminen järjestetään niin oon kyl mukana kuviois. vois vaikka s-postitse koettaa jotain järjestää, tosin omaani en haluis tänne laittaa kun oon hömelö suoraan oman nimeni kaikkineen siihen laittanu ja jotenkin tulee alaston olo jos sen tässä ilmoitan... eli jos joku hennoo omansa tänne laittaa niin laitan kyl sit sinne s-postia...

ja pisti muuten ampiainen mua äsken elämäni ekan kerran, teki aika makeaa kun varpaitten väliin tuikkas...

eipä muuta... jatketaan harjoituksia;)

sapa

Vierailija
13/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin pikaisesti tuota äp-raha asiaa.. Onko uudistuksesta tehty jo päätös? Keväällä kun soittelin Kelalle ja samalla kysyin tuosta uudistuksesta niin sanoivat sieltä, että se on vaan vasta suunnitelma ja mitään varsinaisia päätöksiä asiasta ei ole tehty. Silloin sanoivat, ettei ole varmuutta miten asian kanssa käy; toteutuuko vai ei.. Toivottavasti toteutuisi, olisi hyvä saada asiaan kehitystä vaikkei meitä koskiskaan! Mikä olisi kyllä harmi!!

Mukavaa loppuiltaa:)

tikru+ tiuhti rv 13+4

Vierailija
14/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti lueskelin tuossa teidän muiden juttuja. Olis niin kiva enemmänkin kuluttaa aikaa täällä, mutta eipä paljon ole mahdollista työpäivän ja kotitouhujen ohella.

BEIJAFLOR: Minäkin olen opiskelija, mutta onnekseni jo loppusuoralla, johon tuo työntekokin kuuluu, teen siis harjoittelua. 6 viikkoa jäljellä ja sitten vihdoin ja viimein valmistun. En oikeasti tiedä, miten olisin enää kahden lapsen kanssa saanut opinnot päätökseen. Paljon sulla on jäljellä? Jaksamisia!

MOOMINMAMMA: Mä oon syönyt kalaöljykapseleita koko ajan! En itseasiassa edes ajatellut, etteikö niitä voisi syödä, kun olen niin tottunut niitä napsimaan. Kyse on aivan vastaavista kuin nuo E-epat, hieman vahvemmista vaan. Mulla on sellanen päänahka ongelma, johon ainoana apuna ovat nuo.

Tuota äitiyspäiväraha-asiaa mäkin olen pohtinut. Onko asia kuitenkin niin, että mikäli toisen lapsen saa kolmen vuoden sisään ensimmäisestä, niin on oikeutettu samaan äitiyspäivärahaan kuin esikoisesta? Erikseen tietenkin asia, jolloin tulot ovat parantuneet, jolloin ne huomioidaan, mutta mulla tilanne, että esikoisesta sain äp-rahan 2002 vuoden verotuksen mukaan, jolloin olin koko vuoden töissä. Nyt jos tuota kolmen vuoden sääntöä ei enää ole, niin tipun minimille, mitä en halua, tietenkään!

Nyt en taida jaksaa naputtaa enempää. Mulla on torstaina np-ultra, joten viim. sitten palailen kertomaan kuulumisia. :)

Vierailija
15/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä taas... Ei ole paljon koneella ehtinyt istuskella, vielä vähemmän kirjoittaa mitään, kun lasten perässä on pitänyt juosta :) Ulkona ollaan oltu pakollisia sisällä oloja (ruokailut, vessaressut jne..) lukuunottamatta. Kuopuskin on nukkunut molemmat päiväunensa näillä helteillä ulkosalla. Paremmin siellä nukkuu kuin sisällä hikisessä ja tukalassa huoneessa...

Oma olo ollut ihan ok. Mitä nyt tää kuumuus alkaa jo pikkuhiljaa uuvuttaa... Ei siis mitään ihme öklötyksiä tai kuvotuksia. Väsymys on jotenkin taas enemmän pinnalla kuin hetki sitten. Voisin nukkua ja nukkua ja nukkua, aina vaan :( Taidan kyllä tietää mistä tää väsymys johtuu: huonosta hemoglobiinista. Viimeksi neuvolassa se oli 109, ja nyt varmaan vielä matalampi. Lääkäri määräsi Spartocinea 8 tablettia päivässä, mutta en oo vielä niin suurta annosta uskaltanut ottaa. Tuntuu, että tää viiden tabletin päiväannoskin vetää nyt mahan aivan kuralle... Jospa pikkuhiljaa masukin tottuis taas tähän raudan syömiseen, niin vois nostaa tuota määrää.

Täällä oli ollut galluppia imetyksestä... Mulla ei ole mitään " julkista" imetystä vastaan, jos ei tahallaan sitten samalla siinä esittele rintavarustustaan... Kohtuuden nimissä siis tuo julkinen imetys. Jokainen " järkevä" äiti kyllä mielestäni osaa hoitaa sen homman hillitysti, jos haluaa. Itse mielelläni etsin aina vähän rauhallisemman kolkan, jossa vauvan kanssa syödään, mutta hätätilanteessa käy puiston penkkikin vaikkapa. Kerran imetin toista lastani bussissa, mutta sitä tuskin kukaan huomasi, kun oli villatakinkin päällä vielä talvitakki ;) Vauva oli siellä somasti piilossa! ;)

Ja sitten täällä oli kyselty siitä, kauanko on ollut / aikoo olla kotosalla lasten kanssa... Olen nyt ollut reilut viisi vuotta kotona, siitä lähtien kun esikoista odotin. En oo ehtinyt oikeen välissä opiskelemaan (ei oo vielä ammattia, olen siis yo-pohjainen kotiäiti ;)) Ja jos vaan taloudellisesti mahdollista, hoidan kaikki lapsemme itse kotona. Sen aika sitten näyttää, miten onnistuu...

Miehellä alkoi eilen työt kolmen viikon loman jälkeen. Ihan kivakin, että tuli taas tutut rutiinit ja rytmit kuvioihin! :) Lapsetkin jotenkin aivan ylikierroksilla käyneet sekä helteiden että sellaisen " joutenolon" takia, että helpottaa kummasti kun nukkuma-ajatkin taas tasoittuvat. Kummasti lapsillakin heti lomalla repsahtaa kaikki rytmit :( Mies tänään " kehuskeli" pilke silmäkulmassa, että olipas kiva taas aloittaa työt, kun kahvia juoden ja työkavereiden kanssa jutustellen voi rennosti tehdä pehmeän laskun työmaailmaan... :) Minä siihen sitten oman versioni " työmaailmaan palaamisesta" : Kun edes kerran päivässä olisi kymmenenkään minuuttia hiljaista, että voisi hetken huoahtaa ja olla rauhassa paikallaan, istua sohvalla, tarvitsematta kuunnella lasten vikinöitä, kitinöitä ja " vaatimuksia" ! ;) Kun sitä tämä päivä oli kokonaan. Jatkuvaa nahistelua ja tappelua, tahtojen taistelua. Ja äiti erotuomarin virkaa esittäen... Huoh! Onneksi nyt on ilta ja tulossa yö, jospa huominen olisi parempi päivä! ;)

Nasu rv 15+3

Vierailija
16/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että taka-lauttalassa? :) me ei sentään ihan siinä vaan lähdeniityssä ihan pinsiöntien lähellä. meillä on tapana et kun käydään kävelyllä niin mennään just taka-lauttalan läpi sinne porin yhdystielle ja sit sieltä keskustan suuntaan ja pinsiön tietä kotiin. eli kun jossain vaiheessa mietittiin et vaikka talvella pääsisi yhteisille lenkeille, jos sopii rytmiin, niin ei pitäs olla ongelmii, kun meiltä t-a:han kävelee vajaat 10 minuuttia.

mutta tosiaan jos vielä muita nokialaisia, niin pidetään yhteyttä. ja miksei mahdollisesti tamperelaisiakin vois tapailla tässä syksyn mittaan...

-tikru

Vierailija
17/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut tosi tehokas päivä =) ihanaa kun on saanut jotain aikaiseksi. Aamupäivällä hommasin kankaat ja täytteet imetystyynyä varten, himottais jo ruveta ompelemaan mutten yötä vasten kehtaa. Josko sit heti aamusta...

Ystävän luona kävin " kirppiksellä" ja sainkin matkaan turvakaukalon, rintapumpun, maidonkerääjät, pussillisen vaatetta, pinnasängyn verhokatoksen telineen jne. Ihanaa hiplata pienen pieniä vaatteita =)

(.) Pirpana on tänään touhunnut kovasti. Varmaan puhkunut tarmoa äitinsä tahdissa, heh heh. Olo on hyvä, joskin yöt katkonaisia kun ei sopivaa asentoa löydy.

Äitiyslomagalluppiin en olekaan vielä vastannut. Kotosalla olen ainakin sen 9kk. Sitten täytyy kurkistaa jatkosuunnitelmia lompakon pohjalta. Ajattelin kyllä jos löytyis esim joku sunnuntaityö joka tukis vähän kotiin jäämistä. Meillä toinen meni perhepäivähoitoon n 10kk vanhana ja samoin kolmas päiväkotiin saman ikäisenä. Päiväkoti on tuttu ja luottamus henkilökuntaan on kova, joten ei pahasti mieltä vaivaa jos joudun töihin 9kk:n jälkeen. No, toivottavasti keksin jotain ettei tarttis töihin mennä.

Nyt iltapalalle, nams ;-)

Sunmom ja pirpana rv14+2

Vierailija
18/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olen pähkäillyt tuota äippärahaa.

Aikasemmin olen saanut sen minimin, mutta nyt vissiin ois sit mahis vähä parempaan!

Eikös se katota sen vuoden 2005 verotuksen mukaan? Tai viimesen 6kk:n työssä olon ajalta?

Masumönkijä potkii päivittäin. Ei usein, mutta kuitenkin.

Oma olo on suht hyvä. Flunssa päällä joten se vähä verottaa.

Jään huomenna " sotaleskeksi" kun mies lähtee johonkin armeijan vapaaehtois juttuun rämpimään suolle. Värikuula-aseilla pääseevät räiskimään ja tulee sit vasta sunnuntaina takas.

Onneks on ohjelmaa sen verta tiedossa, että ei ihan mökkihöperöksi pääse tulemaan. Nuo 2 pojan viikaria kyllä takaavat sen ;-)

Perjantaina oisi sitten taas neuvolakin :)

Kiva mennä sydänääniä kuuntelemaan.

Painokaan ei ole onneksi vielä noussut kuin kilon. Saas nähä paljonko saan tällä kertaa lisää painoa?

GALLUP: Paljonko teillä on tullut aikaisemmissa raskauksissa painoa?

Mulle ekassa tuli 16kg ja tokassa 20kg.

Yötär 14+2

Vierailija
19/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä lukeeko kukaan tammis enää tätä pinoa näin myöhään, mutta siis tartten nyt jonkun kokeneemman neuvoja. Mulla on tainnu alkaa ne kivuttomat harjoitussupistukset nyt. Tän illan aikana on tullu ehkä 4 tai enemmänkin, niin et tuntuu vaan kun vatsa kovenee.Tuntuu aika oudolta. pitäskö tästä olla huolissaan vai onko normaalia????Voi hitto kun menin tänään kantaa sitä viiden kilon mansikkalaatikkoo:(

Beijaflor rv 15+1

Vierailija
20/21 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan, ku ne ei ole kivuliaita ja menevät ohi levossa tai asentoa vaihtamalla, ei ole mitään hätää. Mulla niitä on tuntunu nyt pari päivää kans ja esikoisen kans alkoivat suurinpiirtein samoilla paikkein. Yleensä ilmaantuvat vasta parinkymmenen raskausviikon jälkeen, mutta jos kovasti rehkii, niin mahdollisesti jo aiemminkin ja onhan tuokin sellainen henkilökohtainen ominaisuus - jotkut huomaa ne jo nyt, jotkut vasta viikkojen päästä. Se on vähän sama juttu, ku noiden vauvan liikkeiden havaitsemisen kanssa. Vaarallisia ne ei ole, jos vaan ottaa iisisti.

Lepää rauhassa ja kuuntele kroppaas. Se vaan yrittää kertoa, et hulluna ei kannata rehkiä ;-). Rentouttavia yöunia siis!