#####SUURPERHEELLISET VIIKKOON 27#####
täällä istutaan koneen ääressä kun muu perhe nukkuu...tyhmää.
mutta pino on ainakin avattu, koetetaan saada jotain aikaiseksi.. olen kyllä ite nykyään tosi huono siinä, kuopus pitää huolen että äiti ei saa olla tietsikalla.
mutta koetan parantaa tapani - omassa navassa ei mitään uutta:(
sinuvi 36+5 kai
Kommentit (14)
Vauva-arkea täälläkin elellään :) Meidän tyttö onkin kohta jo 1kk ikäinen (12.7.) Missä tämä aika on oikein hurahtanut? Imetys takkuilee vieläkin, mutta onnistuu kuitenkin jo paremmin. Tyttö tosin jo tottui helppoon pulloon, joten imuteho rinnalla on vaihtelevaa ja ennemminkin imaisee pari kertaa saadakseen unen päästä kiinni ja se on sitten siinä... :-/ Muuten kyllä elämään on saatu rytmiä mihin olen hurjan tyytyväinen, nyt kun vielä saisin neidin nukahtamaan pitkille unille vähän aiemmin kuin klo 02:00...eilenkin neiti itki puolilta öin aina sinne kahteen saakka, ihan tauotta, kunnes nukahti ihan yhtäkkiä silmänräpäyksessä. Ihme maagisuus tuossa klo kahdessa :D Itselläni alkaa univelka painaa jo melkoisesti.
Siis aivan järkyttävä ultralasku ollut! (Isot onnittelut kuitenkin uudesta raskaudesta, petite-te !! :) )
Rattaista olette täällä kirjoitelleet. Tuplakärryjen hankinta osoittautuikin erityisen hankalaksi...mikään ei oikein miellyttänyt niistä harvoista tarjolla olevista...ne, jotka olisin halunnut, maksoivat aivan liikaa (1200€!!) ja hyvät kakkoset olivat liian leveät meidän hissin ovensuuhun...päädyin sitten hyviin kolmosvaihtoehtoihin, eli ostimme Emmaljungan Twin City Ceroxit, värisävyltään Zinnober Red. Kävin myös katsomassa ne Phil's & Tedit ja jokin niissä töksähti...varmaan se taaimmaisen istuimen simppeliys ja pelko siitä, että työntöaisa ei minulle, pitkälle ihmiselle riitä...mutta ehkäpä nuo pelot olivat turhat ja kyllä minäkin olen niistä pelkkiä kehuja kuullut, eivät vain kohdanneet minun tarpeideni kanssa yksiin...ja tietty se hintakin pitkälle päälle 800€ (pehmeällä kantokopalla) oli se viimeinen niitti, sillä sain uudet Emmaljungat hintaan 770€ ja kun Emmaljungissa tiesin jo, että rahalle saa todellakin vastinetta, niin eipä ollut sitten lopulta vaikea päättää mitkä otetaan.
Jos joku tietää hyvät, pieneen tilaan mahtuvat matkarattaat (ei tarvitse olla mitkään simppelit ja voivat olla peräkkäinistuttavatkin), kertokaa ihmeessä...tarvitsemme sellaiset vielä autoon, kun nuo Emmaljungat ovat liian raskaat ja isot kuljetettavat.
Jep, täällä oli laskettuja aikojakin ihan oven suussa muutamilla :D Meriutu, Sinuvi ja Äippä! Toivottavasti pääsette tositoimiin, viimeistään laskettuna, vaikka niinhän se taitaa olla, että meillä monisynnyttäjillä nuo odotukset taitavat mennä pikemminkin yli lasketun, ei niinkään lasketun ajan tietämiin.:) Meriutulle toivon, vaikka hän jo laitoksella lieneekin, että käynnistys sujuisi hyvin ja vauva tajuaisi lähteä syntymään mahdollisimman pian. Itselläni meni käynnistymiseen liki 3 vrktta kun lähdin synnyttämään meidän kolmatta. Se se vasta olikin inhottavaa kun tuntui, että äidit pääsivät saliin jo murusesta ja meikäläinen popsi niitä ilman mitään vaikutusta vaikka miten ja paljon...meinasin hajota kun alkoivat puhumaan taukopäivästä :(
Eipä tässä tänä kesänä ole saatu mitään ihmeitä aikaiseksi. Isommat lapset hieman kärsivät kun ei olla päästy huvipuistoon, eikä olla puuhattu juuri mitään muutakaan...Miehellä on onneksi vielä 3 viikkoa kesälomaa jäljellä, josko pääsisimme vielä lähtemään jonnekin.
Kanelisokeri & tyttö 3vkoa 4pv
Hups meitä - eikö ole pinoa tälle viikolle - vai enkö nähnyt??
Tänään olisi siis se päivä, mitä on odotettu. Vauva ei tosin tunnu ymmärtävän päivän päälle mitään, ei ainakaan mitään tuntemuksia oo mahdollisesta synnytyksestä. Mulla on kyllä kokemusta monen pituisista odotuksista, 40+4, 40+3, 41+3 ja 39+6, joten kaikki on mahdollista.
Pari yötä nukuin tosi hyvin, tosin vessassa piti käydä pariin kertaan, mutta ei muuta. Viime yö olikin sitten kaikkea muuta. Ei meinannut löytyä millään semmosta asentoa, jossa olisi ollut kivutonta nukkua.
Kaikenlaista on tullut touhuttua, että saisi vauhtia synnytykseen. Koti kiiltää siisteyttään, pyykit on hoideltuna, pakastimessa leivonnaisia ja kävelylenkkejä on tullut tehtyä päivittäin, mutta mitään merkkejä synnytyksestä ei vain näy. Niin ja kyllähän noita perinteisiä ässiäkin on kokeiltu tuloksetta.
No ei auta kuin odottaa, eipä ole vaihtoehtoja.
Jaksamisia kaikille omiin odotuksiinne!
Toivotaan että _äippä_ pääsee pian nyyttiä hakemaan!
Viikonloppu oli ja meni lähinnä vanhimman pelejä seuratessa ja huoltojoukkona toimiessa. Lauantai-iltapäivällä tosin fyysinen uupumus yllätti ja olin ihan sippi-patistin miehen peliä kattomaan että itse sain nukkua ...olin niin poikki että oksensin-varmaan väsymyksestä- paikallaan seisominen käy myös tuhottomasti alaselkään. La-iltana naapurit olivat kuopukset synttärikahveilla. Sunnuntaina aamupäivä vietettiin vielä peleissä ja iltapäivällä sitten tuli anoppi ja klo 17 muita sukulaisia kahvittelemaan. Ja taas olin illalla ihan sippi.
Maanantaina oli neuvola. Turvotusta oli mutta myös painoa ihan liikaa. Minulla on yleensä ollut hb aina yli 130, lähellä 140 mutta nyt oli 117 ja sen kyllä huomaa. Ihan on kuin jyrän alle jäänyt olo joka pvä. Huomaa että on vuosia tullut lisää...
Mies aloitti loman -on nyt ainakin pari viikkoa - joutuu sit menemään ehkä pariksi viikoksi välillä töihin. Täällä etelä-Savossa on kaunis aurinkoinen lämmin sää, niin oli eilenkin. Toivotaan että jatkuisikin tällaisena. Meillä alkoi miehen loman myötä ulkorappusten nikkarointioperaatio...sit rupeis pikkuhiljaa piha olemaan kunnossa.
Jaksamisia kaikille!
tanni oiskohan 24+6
Ai niin, Meriutu kyseli viime viikon pinossa että leikataanko suonikohjuni toiseen kertaan. Varmaan, mutta julkisella saavat olla tosi pahat ennen kuin leikkaavat. Viimeeksi kun vannotin ennen leikkausta että lapset on tehty mutta toisin kävi...
Onpas tuo tanninkin raskaus jo pitkällä! Ajattele, että jos vauva nyt syntyisi (tietysti kukan ei sitä toivo), niin vauvalla olisi jo hyvät mahdollisuudet jäädä henkiin. Niin se aika hurahtaa yllättävän nopeasti.... Vastahan sinäkin plussasit :)
Noista suonikohjuista sen verran, että minulla oli aika sairaalaan näyttämään tuota takareidessä kulkevaa kohjua. Tulin kuitenkin raskaaksi ennen sairaala-aikaa ja päätin perua ajan! Eivät kuitenkaan olisi kohjulle raskausaikana mitään tehneet. Ja taitaa olla turha toivo muutenkaan, jos kerran sanoit, että saa olla tosi pahat ennen kuin leikkaavat.
Toivon minäkin, että äippä pääsisi jo tositoimiin! Pidetään peukkuja....
Omassa olossa ei ole mitään uutta kerottavaa. Viime yön nukuin tosi hyvin ja ei supistellut ollenkaan. Pappa pyysi huomenna lapsia kanssaan Tampereelle päiväksi ja ajattelin vähän lähteä mukaan. Kai sitä sitten pääsee sairaalaan Tampereellakin, jos joku hätä tulee. Tänään pitäisi mennä parin kaverin kanssa katsomaan tuo Sinkkuelämää leffa. Toivottavsti on hyvä :).
-Meirutu rv 37+5
Ja sitten ottaa päähän eräs lääkäriasema.Mä kävin ultrassa silloin rv 8 verenvuodon takia.Olin soittanut useamman lääkäriaseman läpi ja kyselin hintoja.Halvin sitten löytyi kys talosta.No kävin ultrassa,kaikki hyvin,mieli iloinen,kunnest tulin kassalle...Kassalla mulle lykättiin 85:n e laskun sijasta 205:n e lasku.Sanoin sitten kassalle ettei tää näin voi mennä,mulle puhelimessa sanottiin hinnaksi 85e ja kysyin vielä että kattaako se kaiken.Ja nainen langan päässä sanoi että alkuraskauden ultra on 85e.No siinä tiskillä ottivat sen laskun multa ja antoivat kirjelmän johon selitin asian ja sanoivat pistävänsä sen eteenpäin,vastaavalle hlölle.Joka sitten soittaa/ottaa yhteyttä että mitä tehdään.
Soittoa ei tietenkään oo kuulunut!
Tänään siltä tuli laskuna se sama 205 e ja soitin heti sinne että hei,ei kukaan oo ottanut yhteyttä ja tämän asian hoito on kesken.etten hyväksy tätä laskua.
Nainen laskutuksessa oli ihan öö mutta lupas laittaa asian eteenpäin mutta sanoi samalla että kun on loma aika niin ei lupaa mitää...
Ärsyttää.
Olisin medisonarista saanut ar-ultran 130-kelan osuus ja toisesta samalla summalla ja juuri rahan vähyyden takia ensin tein hintavertailua ja luulin---toisinsanoen mua informoitiin puhelimessa väärin--löytäneeni sen edullisimman ultran johon menin.Ja nyt osoittautuikin kalleimmaksi...
Mitä itse tekisit tilanteessa?En millään voi hyväksyä sitä noin!Ja niin sanoi silloin 10vkoa sitten ne kassan naisetkin kenelle alunperin asian hämmentyneenä selitin...GRRRRR
Jos täällä joku fiksu sanois asiaan jotain???
Muuten kuuluu hyvää ja napa kasvaa,viikot jo 17+4 (kai) vauva potkii ja innolla odotan ultraa kuun lopussa että saisin tietää kumpaa sorttia tarjolla=)
Monilla viikot jo pitkällä.Äipälle(olikos noin)toivon supistuksia ja muille loppumetreläisille paljon tsemppiä!
Hei taasen!
Täälläkin nyt pahoinvointi alkanut. Aika lailla koko päivän on kuvotusta mutta pieniä annoksia mussuttamalla on oksentelulta vielä vältytty. Töissä kyllä välillä ollut oksentaminen lähellä. Saapas nähdä, millaiseksi pahoinvointi yltyy ensi viikolla, kun olemme lomareissulla Espanjassa.
Tänään minulla ilmeni myös oikeassa silmässä iriitti eli värikalvon tulehdus. Silmä punoittaa ja on tosi arka valolle. Hoitona on silmätipat, joita ei suoranaisesti suositella käytettäväksi raskauden aikana. Silmä on pakko hoitaa kuitenkin kuntoon, koska vaarana on kiinnikkeiden muodostuminen silmään. Valoarkuus ja kosketusarkuuskin on ikävän tuntuista ja menee kyllä lomamatka pilalle, jos ei vaiva ala helpottamaan. No, sitähän voi sitten viettää loman pimeässä vessassa yökkimässä silmät kiinni... Taidan huomenna soittaa teratologiseen tietopalveluun ja kysellä noista valmisteen käyttöön liittyvistä riskeistä. Riskaapelit viikothan tässä juuri nyt on menossa eli ikävää, jos tätä asiaa saa nyt sittten murehtia koko loppu raskauden.
oliviaana apeana rv 6+3
äippä - onnea la'n johdosta - jospa tämä lapsi pian sinulla syntyisi - näinä päivinä - voisin veikata:)
petite-te - kylläpä on kurja tilanne. Olen kyllä sitä mieltä, että virhe on siellä ultrahinnan ilmoittajan päässä. Jos hinta on ilmoitettu, se on niin, eihän sitä voi nostaa hetken päästä, informoimatta asiakasta ensin.
Taistele asiasi puolesta!
Meriutu - sullahan on käynnistys maanantaina - huh huh huijaa....voiko olla totta?
Nyt menen saunaan. Tilasin muuten Phil&Tedin rattaat englannista....maltan tuskin odottaa että saan ne...
sinuvi 36+4 tuntuu että välillä laitan enemmän raskauspäiviä, välillä vähennän...mutta jotain tuommosta kuiteski:)
Soitin sinne tertologiseen tietokeskukseen niistä silmätipoista ja sain huojentavia uutisia. Silmätippojen vaikutus on paikallinen toisin sanoen verenkiertoon erittyy vain hyvin vähän lääkettä. Joten tippoja voi huoletta käyttää raskaanakin. Sanoivat tietokeskuksessa, että lääkelaitokset laittavat tuoteselosteisiin usein tekstin; jos olet raskaana tai imetät keskustele lääkkeen käytöstä lääkärisi kanssa siirtääkseen vastuun pois itseltään. Samalla sain myös tiedon, että Nasonex-nenäsumutetta voi huoletta käyttää raskauden aikana. Minulla, kun on siitepölyallergiaa. Tosin tällä hetkellä ei enää oireita ole, enkä ole tuota sumutettakaan käyttänyt. Kannattaa kyllä soittaa tuohon tietokeskukseen, jos vähänkin joku lääkkeisiin liittyvä asia pohdituttaa.
Petite-ten ultaralasku kyllä kuulostaa kalliilta. En kyllä itse suostuisi maksamaan tuplahintaa, jos tutkimus on selvästi luvattu paljon halvemmalla. En kylläkään osaa neuvoa, miten asiassa pitäisi edetä.
Sinuvi, millaiset rattaat olet tilannut? Meilläkin vaunujen hankkiminen tulee eteen myöhemmin, jos kaikki sujuu hyvin. Vaunut palvelivat hyvin kolme ensimmäistä mutta neljännelle niistä ei enää olisi ollut. Edullisia matkarattaita meillä on myös ollut kahdet jo kaatopaikalle joutuneet. Eivät ole olleet kovin kestäviä.
Mukavaa loppuviikkoa toivotellen oliviaana
Älä missään tapauksessa maksa ennen kuin olet keskustellut jonkun kyseisen lääkäriaseman vastaavan kanssa! Yritä tosiaan pitää puolesi. Tuossa on niin huima ero sinulle sanotun ja laskutetun hinnan välillä, että ihan huimaa! Mä en edes tajua, miten tavallinen ultra voi maksaa 200e!!!! Jostakin 4d:stä hinnan vielä ymmärtäisin. Itse olen maksanut n 60e/kerta, kun olen yksityisellä käynyt ultrassa.
Hyvä juttu Oliviaana, että saat turvallisin mielin käyttää silmätippoja! Täytyyhän silmät saada kuntoon...
Sinuvi, en mäkään voi uskoa, että tämä raskaus tosiaan lähestyy loppuaan! Rimakauhua pukkaa... Ei se synnytys kuitenkaan niin mukavaa ole, että sitä ihan riemulla odottaisi :) Parin tuttavan vauvat ovat ihan tässä lähiaikoina syntyneet rv 38+0, joten periaatteessa poika voi putkahtaa koska vaan! Mutta toivottavasti ainakin sitten maanantaina.
Nyt otamme nokan kohti Särkänniemeä ;)
-Meriutu rv 37+5
Neljättä odotellaan syntyväksi syyskuussa, LA 6.9.
Isommat lapset on p 99, t 02 ja t 1/07 eli kahden nuorimman ikäeroksi tullee n.1v8kk. Ikää mulla on 35v ja pääkaupunkiseudulla asustellaan.
Olen aina silloin tällöin käynyt taustailemassa ja varsinkin kun nuo Neloset/neliapilat tms ei oikein ottaneet tuulta alleen täällä Odotus-puolella niin ajattelin vihdoinkin itsekin muutaman sanan tänne kirjoittaa.
Tämä raskaus on sujunut tähän asti käsittämättömän "oireettomasti". Edellistä odottaessa olin lepokehoituksella useita viikkoja ennenaikaisten supistusten takia ja kaikki mahdolliset muutkin vaivat kiusasi.
Itse asiassa se mikä mut herätti vihdoin ite kirjoittelemaan oli tuon Sinuvin kommentti: "tilasin Phil&Ted Englannista." Me ollaan hommaamassa samoja kärryjä. Kuinka paljon halvemmaksi tulee tilata ne Englannista ja kuinka takuu/korjaussysteemit toimii jos tilaa ulkomailta? Kauanko on toimitusaika? Huomasin kyllä että tuolla vaunut -puolella on P&T pitkä viestijono mutta ajattelin tässä samalla esittäytyessä kysäistä... ;)
T. Kuulokoira ja "Vadelma" rv 30+5
Nyt täytyy ilmoitella, että otankin viikon vieroituksen vauvapalstalta ja lähden perheen kanssa lomalle huomenna:)
meriutulle onnea maanantain käynnistykselle!!! Olet ajatuksissa! Laita sitten kuulumisia, saan varmaan superhyperpaljon lukea viestejä kun tulen takaisin koneen ääreen...
Kuulokoiralle tervetuloa joukkoon mukaan. Ei sinullakaan enää kauaa ole la'han aikaa. Jeps, tilasin rattaat mutta ne tulee tod näk ensi viikolla kun en itse ole niitä vastaan ottamassa..sniif,, jos oisin ollut ajoissa liikkeellä, olisin saanut uudet ja makeet menopelit mukaani reissuun, mutta eipä nyt taideta saada..
Sinä voit suorittaa vertailua esim suomessa vaunuaitan nettisivuilta sekä noista englannin sivuilta.. ainakin tuo twoleftfeet ja practicalpushchairs näytti toimittavan suomeen. jälkimmäisen toimituskulut oli sen 65£ ensimmäisen en osaa sanoa. Takuuasiat hoituu sinne englantiin. Minun mielestäni siellä niiden omilla sivuilla oli hyvin mainittuna, kuinka tulee toimia jos on jotain epäselvää. Olen ollut s-postilla yhteydessä ja kiitettävän nopeasti olen saanut vastauksia, nyt mm siitä että soitetaanko minulle, kun lähetys tulee tms.
Mutta kannattaa lukea vaunut-puolelta viestejä, siellä on paljon hyvää tietoa.
Mukavaa viikkoa kaikille,
sinuvi 37 huomenna....
niin, siis todellakin tulee edullisemmaksi hankkia kärryt sieltä, se jäi kirjoittamatta.
Punnan kurssin saat googlettamalla esim valuuttamuunnin, sillä voi sitten tarkastella hintoja. Noissa uk'n hinnoissa on usein rattaat+sadesuoja- paketteja, joihin voi sitten ottaa kaikkea extraa mukaan niin halutessaan.
- olin jo s-postilla kesäkuun puolella hankkimassa näitä kärryjä peppermintin sivuilta, kun sieltä mulle ilmoitettiin, etteivät enää toimitä uk'n ulkopuolelle, että ilmeisesti yksi sun toinenkin myyjä englannissa joutuu lopettamaan maan ulkopuolelle p&t'n kärryjen myynnin valmistajan komennuksesta... eli jos meinaat hankkia, kannattaa olla liikkellä että vielä saa... Eli peppermintistä myöhästyin viikolla tilaamisessa, mutta vielä vaikuttaa joistain paikoista saavan.
Varmuudella näin voin sanoa vasta sitten kun minulla itselläni on tilaamani rattaat... eli jännitystä siihen saakka omalla tahollani.
-s-
Voi kun ihana löytää teidät täältä Sinuvi, Tanni ja Meriutu! Samalla tuntuu ihan hullulta, että vieläkö te olette täällä! ;) Mutta ihan pian on teilläkin nyytit kainalossa. Meriutu on jo ihan tosi loppumetreillä jos käynnistys on HUOMENNA? :)
Meidän pienin tyttö on jo yli kolme kuukautta. Voi kuinka aika menee nopeasti. Ihan LIIAN nopeasti! Just nyt on hieman haikea olo.. Vastahan minä murulaistani kannoin masussa ja odotin synnytystä. Ja nyt jo kolme kuukautta! Mutta voi kuinka tyttö onkaan ihana. Oikea päivänpaiste! Olen hurjan onnellinen. :)
Vauvapuolella on hiljaista. Semmoinen suljettu yhteisö on perustettu, mutta aika hiljaista sielläkin on. Sinänsä harmi kun olisi kiva kuulla jatkossakin "odotuskavereista". :)
Mutta ihanaa odotusta teille kaikille tutuille ja tuntemattomille!! :)
Omppis (viiden murun äippä)