Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten Kuhmon sulkeminen on vaikuttanut juuri sinun elämääsi?

Vierailija
30.08.2020 |

Kokemuksia aiheesta kaipaillaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen hetkellisesti muistellut sitä yhtä viikkoa, jonka olen viettänyt Kuhmossa. Parhaiten jäi mieleen yksi ruokapaikka, josta sai aivan taivaallisen hyvää ruokaa. Toinen muisto on musiikkijuhlien "pikkuisen tärkeät virkailijat".

Muuten ei vaikuta mitenkään, ei ole nyt asiaa siihen suuntaan.

Vierailija
2/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsinyt kartalta missä on Kuhmo ja tiedän nyt että siellä on joku puinen koulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapulun klikkiotsikko Kumhon sulkemisesta oli hieman ylitseampuva. Koulut on suljettu viikoksi ja kunnantalo ulkopuolisilta, mutta kunnan rajat ovat yhtä avoinna kuin ennenkin.

Vierailija
4/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautti uskon ja toivon.

Voimia heille.

Toivoisin, että Helsingissä toimittaisiin myös. Kouluja ja kaupunginosia suljettaisiin. Maskeja laitettaisiin pakollisiksi joukkoliikenne välineisiin, yms.

Vierailija
5/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossani on Kumhon renkaat, joten toivottavasti ei ole koronaa.

Vierailija
6/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan huomenna pääse töihin, kun työpaikkani on Kuhmossa, mutta asun toisella paikkakunnalla.

Vierailija
7/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa niin vietävästi. Tajusin juuri, että olen aina halunnut käydä Kuhmossa.

Vierailija
8/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanko Kumhon rengastehdasta sulkemassa. Toivottavasti Nokian pysyy pystyssä muuten tietäisi Sannalle lisää harmaita hiuksia.

Vierailija
9/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto siitä, että samanlainen sulkeminen voi kohdata omaa lintukoto-paikkakuntaani milloin tahansa ahdistaa. Että hetkenä minä hyvänsä ilmoitetaan, että ensi viikolla ei pääsekään uimahalliin, harrastuksiin ym. Eikä seuraavallakaan viikolla. Eikä sitä seuraavallakaan, kun taas on jollakin ollut nuhaa.

Vierailija
10/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, mahtaako Kuhmosta kotoisin oleva äitini tänä syksynä päästä lainkaan käymään siellä. Yleensä käy jokaisena vuodenaikana.

Vierailija
11/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hieman hämmentynyt Kuhmon autokannan iästä (kuva alempana jutussa)

https://yle.fi/uutiset/3-11518504

Vierailija
12/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen etsinyt kartalta missä on Kuhmo ja tiedän nyt että siellä on joku puinen koulu.

Kuhmo on Suomen kaupunki, joka sijaitsee Kainuun maakunnan kaakkoisosassa. Kaupungissa asuu 8 187 ihmistä ja sen pinta-ala on 5 456,84 km², josta 650,31 km² on vesistöjä.

Vierailija
13/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä hämmentää? Huomasin saman tosin joskus  siellä käydessäni, mutta ei se nyt kuitenkaan hämmentänyt.

Vierailija
14/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse kouluun nyt, koska vietin viikonloppua Kuhmossa sukulaisten luona. Masentaa. En näe myöskään muita kuhmolaisia kavereita ja eräs suunnittelemani tilaisuus menikin ketuiksi, kun päätähti itse elää Kuhmossa ja lienee parasta myös välttää kontaktia hänen kanssaan.

Itse asun Kajaanissa ja koko perhe taitaa siirtyä takaisin etätöihin toviksi.

Vierailija
15/29 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se isosti vaikuttanut. Ole tyytymätön Helsingin vastaaviin toimiin ja jopa niin tyytymätön, että kohta lähtee 27 000 euron edestä kunnallisveroja maksuun toiseen kuntaan:)

Vierailija
16/29 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä hämmentää? Huomasin saman tosin joskus  siellä käydessäni, mutta ei se nyt kuitenkaan hämmentänyt.

Hämmentää että pitivät niin hyvää huolta että 80-luvun autotkin on vielä ajokunnossa...

Vierailija
17/29 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, en ole edes jaksanut katsoa kartalta missä se on.

Vierailija
18/29 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin muistaakseni 1990 Kuhmossa firman pikkujouluissa. Kai siellä joku paikka sitä varten oli. Minkä hiton takia piti linja-autolla änkee just sinne, ei hajuakaan. Olis ollut järkevämpää jäädä Kajaaniin ja kävellä sieltä kotiin. Luokkakaverina Kajaanissa oli pari kuhmolaista. En oo tainnut käydä tuon 1990 jälkeen vaikka sen jälkeen Kajaanissa vielä aika pitkään asuin. 

Vierailija
19/29 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten, mutta tuli mieleen, olikohan tyttären entinen joukkuekaveri viikonloppuna käymässä kotona Kuhmossa vai opiskelupaikkakunnallaan. Ei vaikuta sen kummemmin juuri nyt omaan elämään.

Vierailija
20/29 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyni asuu siellä miehineen. IKävä ja narsistinen ihminen, Ilahduin uutisesta ja ajattelin, että voiskohan sen pahan tapaa edes korona?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme