Tanssiminen
Kommentit (10)
Valssia. Kävelyhumppaa ja -tangoa.
Valssia jotenkuten, kuubalaista salsaa, vähän bachataa, mereguea ja kizombaa. Ehkä vähän chachacháta... Ilmeisesti paritansseista oli kyse.
Jos mies osaa viedä, osaan kyllä seurata. Lisäksi tanssin estottoman vapaasti itsekseni ja lasten kanssa. Rakastan latinorytmejä. Olen eri vaiheissa käynyt erilaisilla tanssitunneilla: jazz, latino, vatsatanssi, lavatanssit, häävalssikurssi jne. Tanssi tuo iloa ja kuntoa.
Jotain 14 vuotta sitten innostuin tanssimisesta. Kaikki lajit sujuvat jotenkuten. Suosikkina mulle tällähetkellä on bugg ja west coast swing.
Parin kanssa vain valssia ja jotain foxin tapaista yritelmää, jenkkaa ja polkkaa :-) Muuten olen tanssinut / tanssin (tunneilla) jazzia, lattareita (salsaa, sambaa, rumbaa, chacha'ta, jiveä, myös bachataa, congaa, merengueta), showtanssia, vähän hiphopia.
valssi, foxi, tango menee jotenkuten, masurkka, jenkka, polkka. Hamboakin olen yrittänyt opetella mutta ei oikein suju. Afrotanssia ja hiphopia olen harrastanut myös.
4 jatkaa sitten vielä reggaeton ja dancehall, erilaisia afrotansseja ja hiphoppia menee jonkun verran ja sambasta jotain perusjuttuja, congaa myös ja mamboa.
Kuvitelmissani liikun sulavasti kuin ammattilaiset, mutta eihän se varmaan todellisuudessa sitä ole. Suosikkini on tango, hidas valssi ja rumba. On se vaan niin upea tunne kun tanssiparin kanssa menee kaikki yksiin ja vielä jos mies osaa taivuttaa, niin huh!
Tykkään myös polkasta, se on niin vauhdikas ja perinteinen ja polkan aikana on yleensä tilaa ja kuntoa testataan! Jenkkitanssit on myös hauskoja, mutta vakiot tuntuu jotenkin omemmelta.
Muna sisään-ulos "tanssia".