Mikä on parasta eläkkeellä olossa?
Kommentit (31)
Ei ole vastuussa kenellekään. Vastuuttomuus eli vapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä haikaile eläkkeelle, koska se tarkoittaa joko työkyvyttömyyttä tai vanhuutta. Joo, saa olla rauhassa, mutta enpä näe vanhuudessa mitään siistiä. En myöskään työkyvyttömyydessä.
Jokaisella on edessä eläköityminen ja vanhuus. Se vähän riippuu kuinka siihen suhtautuu.
Itse tykkään, mutta ymmärrän myös sen, että joku kokee olonsa tyhjäksi, jos sitä elämää ei ole vaan työ on ollut kaikki. Minusta on nyt ihanaa viettää lastenlasten kanssa aikaa ja siitäkin nautin, että saan nukkua pitkään ja keitellä rauhassa kahvit-
Jos kuolee nuorena, ei tule koskaan vanhaksi.
vapaus vastuusta, ja turvattu rahantulo joka tuo uskomattoman huolettomuuden tunteen. työurani tein pienyrittäjänä ja se oli ainaista taiteilua kun saattoi mennä useampikin kuukausi yhteen menoon ilman tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi valvoa niin kauan kuin jaksaa ja herätä milloin haluaa. Aamut on parhaita. Ylipäätänsä se, että harvoin on enää kiire minnekään, voi tehdä lounastreffejä ja ottaa vaikka lasin viiniä lounaalla. Harrastuksiin ja opiskeluun on aikaa ja voi tehdä mitä huvittaa kenenkään määrittelemättä aikatauluja. Ei tarvitse odottaa viikonloppuja, että voi lähteä mökille tai pienelle matkalle.
Iso ero, kun on koko aikuisikänsä herännyt klo 06.30 ja hypännyt yli 40 vuotta töihin-kauppaan-kotiin-harrastuksiin aikamoisella tahdilla ja tähän vielä ruuhkavuodet ja lasten rumbat päälle. Tämä korona vaan nyt jarruttaa liikkumista ja sosiaalista elämää ja matkustusmahdollisuuksia.RUUHKAVUODET, voi jessus 🤣🤣🤣
Niin? Etkö ole ennen kuullut?
Olen, valitettavasti. Millainen tollo käyttää tuollaisia sanoja? Liikenteessä on ruuhkaa 😑
Millainen ihminen sanoo toista tolloksi?
Olen ollut eläkkeellä jo 30 vuotta. Nyt vasta olen virallisessa eläkeiässä, 63 v, paitsi että sitähän juuri nostettiin!
En jaksanut käydä röissä. Älyllistä kapasiteettia kumminkin on, niin olen elänyt hyvin mielenkiintoisen elämän näinkin.
Parasta tosiaan on vakaa tulotaso, vapaus, oman elämänsä herruus.
"Oman elämän herruus" kun loisii toisten rahoilla :D
Ihan rehellisesti sanottuna se, että ei tarvitse käydä töissä. Olen aina inhonnut työntekoa, ja työllä on ollut minulle lähinnä välinearvo, eli työtä tekemällä saa rahaa, jolla voi tehdä niitä oikeasti mielekkäitä asioita.
Nyt on vakaa tulotaso, ja päivät voi käyttää miten huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi valvoa niin kauan kuin jaksaa ja herätä milloin haluaa. Aamut on parhaita. Ylipäätänsä se, että harvoin on enää kiire minnekään, voi tehdä lounastreffejä ja ottaa vaikka lasin viiniä lounaalla. Harrastuksiin ja opiskeluun on aikaa ja voi tehdä mitä huvittaa kenenkään määrittelemättä aikatauluja. Ei tarvitse odottaa viikonloppuja, että voi lähteä mökille tai pienelle matkalle.
Iso ero, kun on koko aikuisikänsä herännyt klo 06.30 ja hypännyt yli 40 vuotta töihin-kauppaan-kotiin-harrastuksiin aikamoisella tahdilla ja tähän vielä ruuhkavuodet ja lasten rumbat päälle. Tämä korona vaan nyt jarruttaa liikkumista ja sosiaalista elämää ja matkustusmahdollisuuksia.RUUHKAVUODET, voi jessus 🤣🤣🤣
Niin? Etkö ole ennen kuullut?
Olen, valitettavasti. Millainen tollo käyttää tuollaisia sanoja? Liikenteessä on ruuhkaa 😑
Tollo? Eikö se tehdä paperista? Etkö muuten ole koskaan kuullut kielikuvista? Ne ovat ihan normaali osa meidän kaikkien kielenkäyttöä. Oletko jotenkin autistinen, kun otat kaiken niin kirjaimellisesti?
Se, että olen vielä 20v ja koko elämä edessä.
Olen elämäni aikana maksanut veroja ja eläkemaksuja niin paljon, että taatusti olen eläkkeeni ansainnut. Antanut työtä noin 50 ihmiselle ja kasvattanut kaksi vakaata veronmaksajaa. Niin etten toisten rahoilla loisi. Parasta eläkkeellä olossa on ehdottomasti vapaus aikatauluista. Nukun jos nukuttaa vaikka keskellä päivää. Teen sellaisia asioita, jotka minua miellyttävät, ei tarvitse kuunnella muita. Rahaa minulla on ja muutakin omaisuutta on kertynyt. Minua ihan naurattaa joka aamu tämä elämän helppous.