Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaako joku oikeasti elää yli 80v?

Vierailija
30.08.2020 |

Lähinnä siis ajattelen niin, että kun joka paikassa varoitellaan, että jos elät näin ja näin menetät 2 vuotta elinaikaa.

Kyllä mä mieluummin syön nyt suklaata ja nautin elämästä. Olen ylipainoinen koska herkuttelen. Ei mua haittaa, jos kuolen 85v, enkä 95v. Kyllä musta tuntuu, että olen tuolloin jo ihan valmis muutenkin.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin lihava eikä polvet enää kantaisi jne., niin en. Jos olen hyväkuntoinen ja pääkin toimii jotenkuten, haluan elää niin kauan ja pitkään kuin voin.

Vierailija
62/68 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vaikka 120-vuotias ajattelu- ja toimintakykyinen kuin kuollut eli olematon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kuolee paljon nuorempana kuin 80v.

Aivan, keski-ikäisenä diabeteskomplikaatioihin.

Ja pelkästään siksi, kun haluaa mussuttaa suklaalevyn päivässä!

Kovin on köyhät nautinnot.

Lihava koulukaveri muuten kuoli juuri 45v.

Vierailija
64/68 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en tod halua. en olis halunnut elää edes kolmekymppiseksi. n31

Todella apaattista väkeä täällä kun tämänkaltaiset viestit aina kahmii huomattavat yläpeukutukset muiden ihmisvihaviestien ohella. Varsinainen goottiyhteistö.

Tempparien katsojakuntaa,älyllisempää mielenkiintoa ei ole.

Vierailija
65/68 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ajattelin vielä jatkaa, nyt 76v.

Näinpä, helppo sanoa nuorena että kuuskymppisenä ei ole enää mitään;). Silti moni voi olla reilusti yli kasikymppisenä loistavassa kuosissa, esim. oma tätini ja tämän ystävät

Vierailija
66/68 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen pointti muuten, että myös hyvin terveellisesti elävä voi sairastua vakavasti ja kuolla nuorena, tai olla suhteellisen nuorena huono toimintakyky. Ja toisaalta epäterveellisillä elämäntavoilla voi elää pitkäänkin. Ei sitä voi itse päättää eikä täysin vaikuttaa, vaikka onkin olemassa riskitekijöitä eri suuntiin. Itse toivoisin samanlaista tarinaa kuin mummilla: aktiivisehkoa elämää loppuun asti omassa kodissa ja sitten sydänkohtaus 86v. ja heti henki pois. Meidän suvussa ei juuri ole syöpää, vaan kuollaan erilaisiin verisuonijuttuihin pääsääntöisesti.

Vierailija
67/68 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain siinä 25-30v välillä elämä muuttuu aika merkityksettömäksi. Olen vasta 35v, joten en tiedä muuttuuko tämä tästä vielä joskus parempaan suuntaan, mutta tällä hetkellä 80v asti eläminen tuntuisi kurjalta.

Vierailija
68/68 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, hienoa elämää maata vaipat jaloissa mölisemässä muistisairaana laitoksessa. Pääasia että elää pitkään...

Isoäitini eli 98 vuotiaaksi, asui kotitalossaan loppuun saakka. Kotiavustaja kävi muutaman viimeisen vuoden aikana kerran viikossa avustamassa siivouksessa, kun talo oli iso ja samalla varmisti, että kaikki on hyvin, kun lapset asuivat yli 50-2000 km päässä, eivätkä aina ehtineet seuraamaan.

Hän eli täyden elämän loppuun saakka, oli kiinnostunut maailman menosta ja politiikasta - osallistui aina keskusteluun kaikista aiheista, kaikkien kanssa ja heitti sekaan tarvittaessa myös terävää kritiikkiä, myös viimeisien vuosiensa aikana. Nukkui rauhallisesti pois, ilman erityisiä vakavia sairauksia. Ei kyllästynyt elämään edes elämänsä ehtoopuolella. Ei tietääkseni käyttänyt vaippoja. Kuoli myös kotona.

Onniitä muitakin, mutta eivät todellakaan t ä ä l l ä !