Onko noloa raahata ruokaostokset aina käsin kotiin?
Kommentit (58)
Mä kannan pidempää, koska hyötyliikunta.
Ei se noloa ole, teen niin usein itsekin autottomana. Raskaammille ostoksille otan kyllä repun.
No ei. Itse kyllä pyöräilen. Reppu selässä ja kori pyörässä.
Minulla on kauppakottikärryt. Ne ovat toisinaan aina hankalat kapeakäytäväisessä lähikaupassa.
Ei ole noloa vaan hyvin epäkäytännöiistä. Ota käyttöön reppu tai mummokärryt.
On. Voit vain kuvitella miten vaikeaa ohi ajavien autojen kuskien on keskittyä liikenteeseen, kun nauravat vedet silmissä noloudellesi.
Voi huoh, noloa on kysyä tällaista.
T. Olen kantanut ruokaostokseni 1,5 km käsin jo vuodesta 2011.
Vähän on noloa. Osta ökycitymaasturi.
Ei noloa, mutta kantajan kannalta ikävää. Aikanaan tuota tuli riittävästi tehtyä. Seuraavan asunnon osalta yksi oleellinen kriteerini onkin, että vieressä pitää olla supermarket-tason kauppa.
Voisin kantaa käsin jos matka noin lyhyt.
Tai repussa.
Kuljetan kuitenkin pyörällä kun on reilut 7 km kauppaan.
On reppu, etukori, tarakka ja vielä kassi olallakin.
Vähintään helikopteri pitää olla. Tosi noloa muuten.
AHAHAHA vain 1km päässä? Voi jestas ja tuo nolottaa?
Itsellä menee noin 4km suunta, kun kävelen kauppaan ja kannan ihan käsin sieltä tavarat. Tulee ihanasti samalla liikuntaa, kun käy kaupassa.
Eikö se ole nolompaa kuskata ruokaostokset VAIN 1km matkalta autolla?
Ei ole noloa. Kauppaan on 70 m. Tosin on mulla autokin, mutta ei sillä viitsi 140 metrin matkaa ajaa kun voi ottaa hyötyliikunnan kannalta.
On vara asua lähellä palveluita. Voittaa kyllä sen, kun asuin puskassa ja kauppaan oli 5 km, joten aina oli otettava auto, eikä ihan yhtä jätskiä viitsinyt lähteä hakemaan. Nyt viitsii.
No miten muuten se autoton ihminen kauppaostoksensa kotiin raahaisi, kuin kantamalla.
Ei ainakaaan itselläni riitä raha siihen, että ruokaostokset toisin taksilla kotiin.
Mutta kaikkiin suurimpiin ostoksiin joutuu kyllä käyttämään maksullista kuljetusta.
Jos esim. ostaa uuden pölyimurin Prismasta tai jostain muulta, en jaksa sitä bussissa kuljettaa lähiöön jossa asun, vaan on otettava taksi. Samalla kerralla ostan myös enemmän ruokaa varastoon, sekä talouspapereita, isoja vissyvesipulloja sun muuta raskasta kannettavaa, samalla kuljetuskuluilla saa monien viikkojen kulutustavarat.
Lähikaupassa käyn vetolaukulla ja nyt korona-aikaan on pitänyt käyttää verkkokauppoja ruokaostoksiin, ikääntyneenä ja riskiryhmään kuuluvana ei pahimipina aikoina uskaltanut kaupoissa käydä.
N. 68
Ei tuo nyt noloa ole. Lähinnä raskasta. Minusta ne ”mummokärryt” ovat erinomainen keksintö, niitä ei juurikaan nuoremmat käytä.