Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-miehen uusi naisystävä tulee huomenna hakemaan lapset. Onko pakko tavata?

Vierailija
27.09.2013 |

Meidän ero tuli lopulliseksi kesäkuussa ja ex kertoi heti miten sen jälkeen uudesta suhteesta, kaukosuhteesta. Tämä nainen muutti nyt sitten rapakon takaa aurinkoisesta Kaliforniasta tänne, suorilla exan luokse asumaan. Ex:lla on lapset joka viikonloppu pe-ma.aamuun. Tulevat siis huomenna hakemaan lapset viikonlopuksi, mutta lahtevatkin heidän kanssaan viikonlopun viettoon toiselle paikkakunnalle ja yöpyvät hotelleissa 3 yötä! 

Mun mielestä uusi kumppani esitellään lapsille pikkuhiljaa eika tuollaisella kertarysayksella. Mies ei ole itse edes kertonut etta nainen on tullut jäädäkseen. Lapsille kertoi vain etta tulee vaan vierailulle!! 

Nyt ex-mies on ruikuttanut että mun pitäisi tavata tuo nainen huomenna ja ma en halua. Exa vaan valittaa etta miksi ei ja et sitten nolaa häntä! Ei kai mun nyt pakko ole tavata jos en j8in halua? !

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, anna exän kitistä ihan rauhassa.

Vierailija
2/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sitten liikaa pyydetty, että voisit käyttäytyä ihmismäisesti, tavata kyseisen naisen ja näyttää, että olet päässyt yli erosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, elä huolehdi turhaan! Aivan varmasti exällä ja sen uudella hemaisevalla naisella ja lapsilla on oikein hauska ja ihana viikonloppu (shoppailua, ulkona syömistä jne). Anna heidän nauttia elämästään ja hotelli öistään, tiedä vaikka heillä on hieno huoneisto jossa on aikuisille oma makuuhuone että saavat edes pienen hetken laatuaikaa ja viettää romanttisia hetkiä.

HAJOO SINÄ OMAAN LUUKKUSI, ap!!!

Vierailija
4/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:03"]

Ei kai se asiallinen tapaaminen miehen ja uuden kanssa lasten noutohetken yhteydessä tarkoita "kaverillista suhdetta" siihen uuteen, kuten jotkut täällä tulkitsevat.

Olen vahvasti sitä mieltä, että aikuisten pitää pystyä ohimennen tapaamaan toisia aikuisia, vaikka olosuhteet olisivatkin vähän kiusallisia tai tässä tapauksessa katkeruutta aiheuttavia.

Ei niitä toisia aikuisia tarvitse rakastaa eikä mitään bff-valoja vannoa, kunhan vaan tervehtii normaalisti, sopii käytännön asiat ja ennen kaikkea on ylianalysoimatta kaikkia eleitä tapaamisen jälkeen.

Kaikkia osapuolia jänniittä tuossa tilanteessa, mutta jos jokaisen päämääränä on se, ettei lapsille koidu ylimääräistä haittaa aikuisten välien takia, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Ylpeyden nielemistähän se kaikilta vaatii. 

[/quote]

Mä en vaan voi käsittää miten joidenkin voi olla näin vaikea tajuta, että tämä EI ole mikään pakkotilanne, vaan ex-miehen oma halu, johon ap ei tahdo taipua. Eikä ole pakko.

Ex mies voi aivan hyvin pyytää hoitoaan odottelemaan jossain muualla sen aikaa, kun hän itse hakee lapset. Ihan turha sössöttää mitään siitä, että olisi PAKKO tavata tai pitäisi pystyä. Asian voi hoitaa toisellakin tavalla. Nyt ei selvästikään ole vielä oikea aika mihinkään exien ja nyxien kohtaamisiin. Miksi yrittää väkisin?

Vierailija
5/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teidän tarvitse toimeen tulla, mutta peruskäytöstavat nyt jokainen on saanut kasvatuksena perinnöksi.

Hymy ja tervehdys ei satu. Tilanne on ohi nopeammin kun huomaatkaan ja pääsette kaikki viikonlopun viettoon.

Vierailija
6/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne aikoinaan päinvastoin; miehen eksä tuppasi väkisin tekemään asioita niin, että törmäisi meihin molempiin. Lapsi kärsi suunnattomasti ja ahdistui näissä tilanteissa eikä tuon naisen käytöstä muuttanut edes lastenvalvojan ja sosiaalityöntekijöiden puhuttelut. Soitteli lapselle tapaamisillakin niin usein, että lapsi jätti lopulta kännykkänsä autoon ettei tarvitse vastata äidille. Silloin äiti tosin alkoi soitella mieheni kännykkään, jolloin jouduimme sulkemaan sen. Tästäkin naiselle pidettiin puhutteluja mutta hevonpaskaa tuo välitti.

Jos olen ollut mukana noutamassa miehen lasta, olen jäänyt autoon ja itse asiassa meillä oli jonkin aikaa sosiaalityöntekijä noutamassa ja palauttamassa lasta juurikin äidin käytöksen takia.

Minulla ei ole vieläkään, kaikkkien näiden vuosien jälkeen, mitään tarvetta tavata lapsen äitiä tai keskustella hänen kanssaan. Nykyään lapsikin jo teini eli ei ole edes lapsen näkökulmasta tarpeellista. Suurin syy on se, että nainen ei pysty asialliseen käytökseen eli tervehdys ja siinä kaikki.

Vierailija
7/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erossa ei koskaan ole mitään ihanne ratkaisua. Ei aikuisten eikä lastenkaan kannalta. Eikä ole tehty mitään ohjekirjoja miten tilanteissa toimitaan tismalleen oikein.

Mutta yritä edes sinä nähdä tilanne lasten silmin. Voisit olla lapsille rohkaisevana esimerkkinä. Helpottaa varmasti lasten lähtöä, kun he näkevät että sinä hyväksyt tilanteen.

Vierailija
8/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 13:09"]

Eihän teidän tarvitse toimeen tulla, mutta peruskäytöstavat nyt jokainen on saanut kasvatuksena perinnöksi.

Hymy ja tervehdys ei satu. Tilanne on ohi nopeammin kun huomaatkaan ja pääsette kaikki viikonlopun viettoon.

[/quote]

Miten peruskäytöstavat tähän liittyy? Minusta peruskäytöstapoja on se, ettei saata toista väkisin kiusalliseen tilanteeseen, osaa lukea tilannetta ja ymmärtää olla tahdikas. Minusta on moukkamaista vaatia itse jotain ja komentaa vielä päälle vastahakoista kohdetta olemaan nolaamatta häntä.

Miksi ap:n pitäisi suostua exän vaatimukseen? Tapaamisen tarve ei lähde hänestä eikä varmaan uudesta naisesta vaan tasan exästä, joka haluaa tapaamisella todistaa jotain. Miksi pitäisi suostua tekemään jotain itselleen vastenmielistä, kun siihen ei ole valmis? Paljon järkevämpää on antaa ajan kulua ja suorittaa se väistämätön tervehtiminen joskus, kun tilanteeseen on totuttu eikä katkeruus ja viha enää vääristä jokaista ilmettä ja elettä. 

Kun on erottu, sanoudutaan samalla irti toisen määräysvallasta. Ex yrittää pienillä asioilla saada ap:tä tekemään tahtonsa mukaan. Osoittaahan tuo tokaisu nolauksestakin sen. Kaikki pyörii exän ympärillä, hänen tahtoaan on toteltava. Minusta on aivan oikein, että ap tekee vain niitä asioita, joita kokee mielekkääksi. Tokihan lasten etu on otettava huomioon ja on syytä muistaa, että vanhempien hyvät välit on aina lasten etu, mutta tuollainen kiusallinen tilanne ei ole kenenkään etu. Paitsi ehkä sen exän.

Ap:llä on vuosia aikaa tavata tämä uusi nainen, jos suhde siis on jatkuakseen. Miksi heti alkuun pitää järkätä kiusallisia tilanteita väen väkisin? Ei siinä ole kyse peruskäytöstavoista vaan vallankäytöstä. Jos ap taipuu exän tahtoon vastahakoisena ja varmana siitä, ettei aika ole kypsä tällaisille tapaamisille, niin hän sallii exän samalla määrätä paitsi tekemisistään myös tuntemuksistaan. Eiköhän ex yritä todistaa vastahakoiselle naisystävälle, että ap:lle on ihan ok, että uusi nainen esitellään kertarysäyksellä lapsille. Tämänkään takia en suostuisi tapaamiseen vaan toteaisin vain, että tapaan kaikenlaiset uudet suhteet vasta, kun suhde on vakiintunut ja kyseinen ihminen on lasten elämässä pysyvästi.

Vierailija
9/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisit edes leikkiä, ettet ole katkera erosta ja tavata exäsi nykyisen.

Vierailija
10/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan luovuttaisi lapsia vieraalle ihmiselle. JOs miehellä olisi joku satunnainen nainen mukana kun hän tulee lapsia hakemaan, sillehän en voisi mitään. Ei sellainen käytös tietenkään ole lasten parhaaksi (enkä todella ymmärrä miksi vkl-isien pitää juuri sinä vkl kun lapset tulevat käymään tavata sitä naisystäväänsä kun he voisivat kaikki muut 12 päivää per 2 viikkoa tuon naisen kanssa olla miten paljon vaan tahtovat). Että onko pakko viedä lapsilta se isä-aikakin jota kuitenkin on niin harvoin ja vähän. On se kuitenkin ihan eri asia tehdä isän kanssa keskenään juttuja kun että siinä on joku vieras mukana.

Yhtenä esimerkkinä ystävän lapset joiden kaikki vkl-ohjelma isän kanssa peruuntui koska isän tyttöystävä oli sairas joten koko porukka sitten kökötti vkl sisällä hoivaamassa tuota sairasta tyttöystävää...Varmasti lasten mieleinen vkl.

Ap; vastaa miehelle että hän on lasten isä ja tulee lapsia hakemaan. Toki voit sanot ettet halua tyttöystävää tavata (itse haluaisin jos hän kuitenkin tulisi lasteni kanssa aikaa viettämään). Mutta jos tyttöystävä ilmestyy ovellesi miehen kanssa, niin yritä käyttäytyä normaalisti.

Vierailija
11/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sinun tunteesi ovat täysin sallittuja ja ymmärrettäviä eikä tietenkään tarvitse vieraalle lasta ikinä antaa mutta tärkeintä on muistaa aina ne lapset. He ihan totta kärsii kaikesta pahan suovasta ja kieroilusta. Sinun tehtäväksi jää tässä kohtaa kertoa miehelle ettet halua antaa lapsia tuntemattomalle yksinmutta miehen läsnäollessa tietystikin. Olette nyt eronneet ja näin ollen sinun täytyy hillitä omat tunteesi ja käsitellä ne rauhassa kun olet yksin, on turha tehdä lapsista taistelutannerta jossa käydään läpi erotuskaa. Jokaisella on oikeus solmia uusi suhde eron jälkeen lapsista riippumatta ja ex:stä riippumatta, miten siinä uusioperheissä sitten toimitaan, on sen perheen yksityinen asia. Tietysti jos on lapsensuojelullista asiaa ilmassa OIKEASTI. Silloin asia erikseen. Mutta noin muuten, ei ole ex-miehen tai ex-vaimon asia kontrolloida kuinka etävanhempi tai päävanhempi on lasten kanssa omal ajallaan.

Vierailija
12/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sinun tunteesi ovat täysin sallittuja ja ymmärrettäviä eikä tietenkään tarvitse vieraalle lasta ikinä antaa mutta tärkeintä on muistaa aina ne lapset. He ihan totta kärsii kaikesta pahan suovasta ja kieroilusta. Sinun tehtäväksi jää tässä kohtaa kertoa miehelle ettet halua antaa lapsia tuntemattomalle yksinmutta miehen läsnäollessa tietystikin. Olette nyt eronneet ja näin ollen sinun täytyy hillitä omat tunteesi ja käsitellä ne rauhassa kun olet yksin, on turha tehdä lapsista taistelutannerta jossa käydään läpi erotuskaa. Jokaisella on oikeus solmia uusi suhde eron jälkeen lapsista riippumatta ja ex:stä riippumatta, miten siinä uusioperheissä sitten toimitaan, on sen perheen yksityinen asia. Tietysti jos on lapsensuojelullista asiaa ilmassa OIKEASTI. Silloin asia erikseen. Mutta noin muuten, ei ole ex-miehen tai ex-vaimon asia kontrolloida kuinka etävanhempi tai päävanhempi on lasten kanssa omal ajallaan.

Vierailija
13/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 13:37"]

No voisit edes leikkiä, ettet ole katkera erosta ja tavata exäsi nykyisen.

[/quote]

No, ku...mä haluan kiukutella kun pikkulapsi jolta viety kaikki nallekarkit, ku kaikki mennyt niin ku minä suunnittelin ja niin ku minä halusin.

Tässä nyt pitäisi surkutelle tilannetta ap lasien läpi katsottuna. Tietämättä lainkaan toisen osapuolen näkemyksiä asioista. Ap on saattanut lyödä miestään tai mies on joutunut popsimaan psyykelääkkeitä naisten käyttäessä häneen henkistäväkivaltaa, mutta eihän hän sitä kerro, eihän.

Vierailija
14/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi toimia niinkuin AIKUISET ja ajatella LAPSIA. Hoitaa asiat asiallisesti,ilman draamoja,kieroilu,itkuja,nalkkutusta jne. Lapset ovat ne jotka tuollaisista "aikuisten" leikeistä pahemmin kärsivät.Oma katkeruus nurkkaan.

Vierailija
15/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 01:39"]

Valistakaa tietämätöntä, pliis. Jos otan eron, täytyykö minun muka ihan totta luovuttaa lapseni ventovieraalle ihmiselle? Yhtään nyt arvostelematta millainen ihminen on kyseessä, mutta jos on todellakin aivan ulkopuolinen satunnainen ja vieläpä ulkomaalaistaustainen henkilö? Mihin lakiin tällainen omien lasten luovutus Suomessa perustuu?

[/quote]

Vastauksia?

Vierailija
16/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 14:22"]

Valistakaa tietämätöntä, pliis. Jos otan eron, täytyykö minun muka ihan totta luovuttaa lapseni ventovieraalle ihmiselle? Yhtään nyt arvostelematta millainen ihminen on kyseessä, mutta jos on todellakin aivan ulkopuolinen satunnainen ja vieläpä ulkomaalaistaustainen henkilö? Mihin lakiin tällainen omien lasten luovutus Suomessa perustuu?

[/quote]

Vastauksia?

[/quote]

Voi pyhä jeesus. Se perustuu lapsen vanhemman arvioitntikykyyn. Jos lapsen huoltaja katsoo, että tämä kyseinen henkilö on kykenävä vastuunkantoon lapsista mikä estää luovuttamasta lasta kyseiselle henkilölle. Hän on aikuisena yksi vanhemmista.

Ja miksi sinä tätä vehkoot. Ei tuo nainen ole yksin lapsia hakemassa vaan lasten isän kanssa. Minä olen ainakin tehnyt lapseni täyspäisen aikuisen miehen kanssa, joka on lastensa puolella ja näkee mikä on heidän etu ja mikä ei. Eihän minulla ole vaihtoehtoja luottaa häneen.

Vierailija
17/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 14:22"]

[/quote]

Vastauksia?

[/quote]

Jos lapsen toinen laillinen huoltaja katsoo, että tälle henkilölle voi vastuun lapsista luovuttaa niin vastaus on, kyllä. Jos ei lasta tapaamisiin luovuta silloin rikotaan lastenoikeuksia, jotka on laissa määritelty. Missään sopimuksissa yms. ei ole määritelty, että ketä saa ja ketä ei saa lasta noutaa tapaamisiin.

Vierailija
18/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vähän miehenkin olla aikuinen ja antaa ap:lle tilaa rauhoittua ja sopeutua tilanteeseen.

Eli ei ap, sinun ei tarvitse nähdä tätä naista jos et ole valmis. Mies varmasti kykenee hakemaan lapset yksinkin. Vaikka niin että nainen istuu sen aikaa autossa odottamassa.

Ajan kanssa sitten!

Vierailija
19/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 15:06"]

Pitäisi vähän miehenkin olla aikuinen ja antaa ap:lle tilaa rauhoittua ja sopeutua tilanteeseen.

Eli ei ap, sinun ei tarvitse nähdä tätä naista jos et ole valmis. Mies varmasti kykenee hakemaan lapset yksinkin. Vaikka niin että nainen istuu sen aikaa autossa odottamassa.

Ajan kanssa sitten!

[/quote]

Miksi se sitten on ap entinen puoliso jonka on sopeuduttava tilanteessa ap. tahtoon. Mieshän se kuintekin on lasten ohella kokenut se eron järkyttävimmän seurauksen eikä ap.

Vierailija
20/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eronnut yli 4 vuotta sitten. Ex otti uuden naisen melkeinpä heti.

En ole koskaan tavannut. En edes päivää sanonut. Lapset käyvät joka 2. vkloppu isällään, jossa uusi nainen lapsineen asuu.

Meillä on papereissa, että viedään toiselle vanhemmalle. Voi sen toki tuoda joku muukin, mutta me olemme pitäneet tärkeänä, että itse hoidamme lapsemme. Niinpä isä tuo ja hakee tai minä vien ja haen.

Nyt exä kysyi - 4 vuoden - jälkeen, voidaanko tehdä lasten vaihto puolimatkassa niin, että hänellä on uusi perheensä mukana. Ei voida. MIksi. Siksi, että minä en halua tavata uutta naista perheineen. Miksi en. Siksi, kun en vaan halua. Keskustelimme exän kanssa asiasta sivistyneesti. Sanoin kantani ja hän omansa. Tulos on, että jatkamme samaan malliin. Ilmoitin vielä, että en aio ikinä nähdä uutta naista. Hän kysyi syytä. En kertonut. Omat syyni minulla on, mutta ne eivät kuulu kenellekään enkä niitä kenellekään sano. Sanoin, ettei tarkoitus ole vaikeuttaa hänen elämäänsä eikä kiusata, vaan olen onnellinen hänen puolestaan hänen onnestaan. Minun vaan ei tarvitse tavata naista. Ei vaan tarvitse, koska en halua. Homma onnistuu sivistyneesti ilman kaikki olemme yhtä suurta onnellista perhettä. Onneksi exäni on niin järkevä, ettei tunge naisystävänsä kanssa esimerkiksi lasten juhliin ja muihin tilaisuuksiin. Me olemme lastemme vanhemmat. Onneksi ajattelemme molemmat näin.

Joten. Ei tarvi, jos ei halua.