Mikä voi olla hengenahdistuksen taustalla???
Olen kärsinyt jo monta kuukautta sydämen lisälyönneistä, joista tulee viiveellä rasituksen jälkeen, sen lisäksi on lepo-ja rasitusrintakipua, rasituksessa ilmeneviä vatsa-ja kylkikipuja, aletunut fyysinen suorituskyky ja jatkuvasti limaa kurkussa, jota pitää rykiä pois
Sydän-ja keuhkotutkimukset tehty, kardiologin mukaan ei mitään löydöksiä ja astmaakaan ei ole. Mun pitäisi siis olla terve, mutta ei siltä tunnu :/ Lisätutkimuksia ei tule. Olen keski-ikää lähentelevä nainen.
Etenkin hengenahdistus pelottaa...Koronatesti negatiivinen. Löytyykö kohtalotovereita?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kaikista todennäköisin syy: Stressi.
Siihen vielä kännykän ja tietokoneen näpräilyistä jännityyneet niskan ja hartianseudun lihakset, niin soppa on valmis. Ihminen autonomisine hermostoineen on aika herkkä kokonaisuus. Asioiden murehtiminen ja stressaus saa helposti ihan fyysisiä oireita aikaiseksi. Nimim. kokemusta on...
https://www.mediuutiset.fi/kumppanisisaltoa/health-capital-helsinki/pan…
Jumiutunut selkä ja nikamalukot? Minulla hengenahdistukseen auttaa selän nikamien avaaminen, esim. kaksi palloa sukkaan ja "rullaat" niiden päällä. Minäkin kävin aikoinaan lääkärissä samasta syystä ja kun huomasin tuon nikamien rasauttelun auttavan niin olo on selvästi kohentunut. Lisäksi tietysti pitää muistaa selän liikunta, jotteivät mene uudestaan lukkoon.
EKG:ssä ei esim sepelvaltimotauti. Vaadi lisää tutkimuksia!
Anemia? Mulla alkoi hirveä hengästyminen ja väsymyksentunne vaivata, lääkäri ei tiennyt, miten olisi tutkinut. Myöhemmin selvisi, että hb 77, hoidettiin kuntoon ja hengenahdistus hävisi, ylenpalttinen väsymys samoin. Olen normaalipainoinen.