Miksi jotkut äidit ei leikkaa
tytöilleen otsatukkaa?? Ihan hirveen näköistä, kun pienellä tytöllä roikkuu muutenkin huolittelematon letti perseessä ja silmillä kokoajan..
Kommentit (30)
Ai. Mun mielestä taas on ikävän näköistä, kun kaikilla tytöillä on samanlaiset tukat. Siis otsatukka ja polkka. Meidän tytöllä ei siis ole otsatukkaa ja tukka on pitkä.
mielestäni törkeintä on pikkutytöllä kynitty otsis joka jatkuu korvien päälle!!mun tytön hiuksiin jos joku kajoo leikkaan sen saatana kaljuks!pinnit ja pompulat on keksitty jo ennen jeesusta ,perkele!
Ja miksihän tämäkin on ÄIDIN syytä??
musta taas se tyttöjen ottatukka on kaamea, en ikinä leikkaisi tytölle
Meillä tytöllä on se perinteinen polkka etuhiuksilla. On kyllä kätevin hiustyyli lapselle, joka ei antaisi hoitaa hiuksiaan. Itse leikkaisin ns. poikatukan jos mies ei olisi niin vastaan.
Koska mä en leikkaa muutenkaan mun lapseni hiuksia.
Kampaajat ovat sitä varten.
Voivoi...meidän tytölle sopii parhaiten leukalinjaan ulottuva polkka... ja sellainen sillä olikin siihen asti että tuli oma tahto ja pitkä tukka. Peseminen hankalaa, kampaaminen hankaa, liukkaassa hiuksessa ei pysy pompulat eikä pinnit.... antaisin mitä vain jos saisin ajaa sen pään kaljuksi.
Ei onneksi ole vielä keksinyt, ts. kaverit kertoneet, että otsis KUULUU kasvattaa pitkäksi.
Pitäkääpä lastenne kuulten kuitenkin suunne supussa.
Erikoisuuden tavoittelua. Näillä pitkäleteillä on varmaan jotkut, muodikkaat L-alkuiset nimet, kuten Linda, Linnea tai Lilja.
Meidän tyttö pienestä saakka kun olin ponnariin tutustuttanut, niin ennen kun osasi puhua niin näytti käsillään, että haluaa tukan kiinni ylös. Varmaan kun meillä molemmilla vanhemmillakin tukka aina kiinni ja monella tutulla myös. Ei siis ollut onneksi ongelmia laittaa kasvava otsis kiinni pompulalla. Näinpä siis meidänkään tytöllä ei otsista ole. Mutta monelle ihan tosissaan sopii se perinteinen otsis ja polkka. Ja jos tyttöni sellaisen tukan itselleen haluaisi, niin sellaisen saisi, vaikka itsen suosin pitkää tukkaa.
Otsis vaan näyttää useimmiten kerrassaan hirveältä! Ei koskaan omille tytöilleni kiitos..
Taalla aikuiset ihmiset, lasten vanhemmat viela, jauhaa vittu oikeesti siita, millaiset hiukset on RUMAT pikkulapsella, ja varmaan tekee koko lapsesta RUMAN. Oikeestikko haluatte kasvattaa lapsenne tallaiseen maailmaan? Eiko teita haveta niin paljon, etta haluaisitte tappaa itsene pois pilaamasta viattomien lasten maailmaa?
Hyi helvetti miten oksettava ketju taas.
Niin ja lapsilla ei oo isia. Aidit vaan. Kaikki on aitien vika.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 09:51"]
Mun äitini leikkasi mulle lapsena otsatukan. Totesi, ettei tästä tule mitään: Mulla on otsalla pyörre, joka seurauksena otsatukka sojottaa pystyyn ja toiselta puolelta kääntyy sivulle. Totesi, että kamalan näköistä ja antoi tukkani kasvaa pitkäksi. Vieläkin jos käännän nämä pitkät hiukseni otsalle, tuo puoli metriä hiusta jaksaa uhata painovoimaa ensimmäiset sentit ennen kuin kääntyy alaspäin. Jos tuon puolimetriä hiusten painoa ottaisi pois, takuulla olisi otsahiukset pystyssä.
Kaikille ei voi leikata sellaista nättiä otsatukkaa. Tai voi, mutta se ei ole nätti.
[/quote]
Mulla oli ja on edelleen samanlainen pyörre. Siitä huolimatta äiti oli vakaasti sitä mieltä, että otsatukka on oltava. Oli muuten ruman näköinen, ja olisin antanut mitä hyvänsä, jos olisin saanut kasvattaa otsatukan pitkäksi.
minun tytöllä on vielä toistaiseksi otsatukka. Haluaisin kasvattaa sen pois, mutta kun tyttö ei suostu pitämään pinnejä ja ne putoilee jne, niin helppouden takia ollaan valittu otsatukka. Lisäksi tytöllä on odella paljon "vauvahaituvaa" etuhiuksissa, otsatukalla peittyy.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 22:14"]
musta taas se tyttöjen ottatukka on kaamea, en ikinä leikkaisi tytölle
[/quote]
Kyllä on suvaitsematonta porukkaa kun lasten hiuksia haukutaan. Huh.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 12:44"]
Taalla aikuiset ihmiset, lasten vanhemmat viela, jauhaa vittu oikeesti siita, millaiset hiukset on RUMAT pikkulapsella, ja varmaan tekee koko lapsesta RUMAN. Oikeestikko haluatte kasvattaa lapsenne tallaiseen maailmaan? Eiko teita haveta niin paljon, etta haluaisitte tappaa itsene pois pilaamasta viattomien lasten maailmaa?
Hyi helvetti miten oksettava ketju taas.
Niin ja lapsilla ei oo isia. Aidit vaan. Kaikki on aitien vika.
[/quote]
Naulan kantaan. Miksi täällä sitäpaitsi puhutaan vain tyttöjen tukista? Entä ne pitkähiuksiset pojat? Vai onks tää maa vieläkin niin alkeellinen, ettei pojalla voi olla pitkiä hiuksia ja tytöllä taas on oltava vähintään olkapäille? Ja että vieraan aikuiset kattelee tyttölapsia sillä silmällä, että onpa siinä epätyttömäinen lapsi.
Sain päättää hiuksistani heti, kun pystyin tekemään kantani selväksi. Siitä lähtien oli lyhyet hiukset tällä tytöllä. Kiitän onneani, että mulla oli niin fiksu äiti, ettei ikinä tehnyt eroa mun ja mun veljen hiusten käsittelyssä ja tajusinkin vasta koulussa, että tytöillä on paljon enemmän kaikenlaista härpätintä päässä kuin pojilla.
jos kaikkien tyttöjen kasvoihin ei sovi se "puolipääotsis"?
mun tyttärellä on vyötäisille hiukset, tasapitkät. niin helppoa tukkaa ei olekaan. eikä tartte traumatisoitua potanleikkuusta.
arvatkaas mammat ja muumit siellä kotonanne mitä. mulla on kalju pää ja mun lapsella todettiin sketopligionti syöpä. feel this mothafakaaas. siis muksuni on nyt 4,5v ja huoletta vedetään lääkkeitä että saadaan piri niinan pää selväks. douppii missii pukkaa tost friidust parin toist vuoden pääst ku pääsee painelee.
sitäpaitsi, otsatukka ryssille ja huorille.
Olen leikannut, koska en saa tyttöä pitämään pinnejä siinä otsiksen poiskasvu vaiheessa. Loppujen lopuksi kun sen saisi kasvatettua pois ja pitkäksi, se näyttäisi paljon kivemmalta kuin otsis, mutta tosiaan se silmilläroikkumisvaihe on kamala.